• Richi3
    Äldre 14 Sep 01:03
    9778 visningar
    8 svar
    8
    9778

    Egen dator till barn, när och vilken sort?

    Skulle säga att det är lämpligt med en Laptop i ditt fall, ts. Bara för att det inte ska bli en "Speldator av pc'n, i synnerhet om barnen dina är låga åldrar då de får lätt på att ej kunna skilja på när det är spel-läge och läxläsning. Speldator och läx(a)dator ska helst inte vara samma maskin, tycker jag!

    En laptop kan barnet portabelt ta med sig runt, från rum till rum ja om så önskas. Försök det där med en stationär dator? Bara att vara fri i huset och kunna röra sig lätt runt med en laptop är drömmen ju, jag gör det ibland själv, allt utom att spela gör jag lätt och tar plattan min och min laptop. Spelar jag, då blir det på min stationära dator. Se ts, du kan ha barnet bredvid dig och hjälpa till om så behövs, barnet kan ta sig till dig från dess rum om den behöver ha hjälp om du inte kan ta dig till undsättning, allt talar för att det är hur bra som helst med en laptop just. 

    En speldator gör sig bäst i ett sk. Gaming Setup vid ett bord med rgb lampor överallt, dåligt med annat ljus och är som sagt inte en läxdator! Spelar gör man först när läxorna är klara, fick jag lära mig och har själv fört över den regeln till mina små, och det är ingen av dom som än klagar, gör dom det så åker speldatorn, Xbox, Playstation och tv'n mm. LYCKA TILL.
Svar på tråden Egen dator till barn, när och vilken sort?