• lisalisa94

    Menskopp

    Hej alla!

    Har alltid använt tampong, även binda i vissa tillfällen. Har hört mycket om menskopp senaste tiden och tänkte testa. Vad jag har förstått ska det vara miljövänligare, snällare mot kroppen och betydligt billigare än tamponger i längden. 
    Har någon några tips och råd på vad jag bör tänka på?

    Hittade denna sidan på facebook vilket jag verkligen fastnade för. www.apofemme.se/

    Mvh
    Lisa

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-09-12 10:43
    www.apofemme.se/menskopp där blev det rätt :)

  • Svar på tråden Menskopp
  • Anonym (M)

    Använder binda, pga vestibulit kan jag inte ha tampong och menskopp är omöjligt. Gör ont trots att det inte ska kännas nåt, jättesvår att få in, omöjlig att få ut och läcker eftersom jag blöder mycket och det gör alldeles för ont att ta ut och stoppa in den hundra gånger om dan.

  • Sofiamy

    Jag använder och har använt menskopp i flera år. Jag tömmer min kopp morgon och kväll (har den "stora" koppen nu eter att jag fött barn innan hade jag den "lilla". Jag blev kvitt torra slemhinnor och läckage. Jag älskar den och skulle för llt i världen inte byta tillbaka mot bindor och tamponger. Det tar ett par försök att lära sig sätta in den så det känns bra, det finns tydliga och utförliga instruktioner hur man ska göra. Det är såååå värt att testa! lycka till! jag har förresten menskopp.se

Svar på tråden Menskopp