• Äldre 12 Sep 11:13
    4282 visningar
    9 svar
    9
    4282

    Nån som fått fel kön på UL?

    Hej!

    Gjorde ul i v19 och bm sa att det till 99,9% är en tjej för hon såg 2 vita streck. Jag läser att alla andra får höra om 3 streck.

    Jag har 3 kompisar som fått besked om döttrar och ut kom killar. Är detta vanligt? Jag har ju 2 söner så en liten tjej hade varit roligt men nu börjar jag undra. Jag är i v 24 nu.

    Är det värt att gå och göra ett köns ul eller hade ni litat på bm?

  • Svar på tråden Nån som fått fel kön på UL?
  • Äldre 14 Sep 10:36
    #1

    Jag fick besked om flicka på rul och det var en rutinerad barnmorska som två gånger sa att det var en flicka. Igår var jag på ultraljud för att kontrollera om bebis låg i säte (v.38) och denna gång såg läkaren tydligt en snopp ???? jag litar alltså inte helt på det som säger på rul ????

  • Äldre 15 Sep 02:00
    #2

    Hihi! Jo du, 3 st ul från v 19-31 sa tjej.... v 32 hade tjejen en snopp ???? så nu väntar vi en pojke då i v 36 :)

  • Äldre 19 Sep 10:11
    #3

    Då kanske det är värt att gå och göra ett ul till innan jag förköper mig på rosa....

  • Äldre 20 Sep 02:08
    #4

    Ja det kan vara värt de. Hihi!

    Går på regelbundna ul (komplikationer) varje vecka och varje gång måste dom kolla att snoppen är kvar! Jag måste vara säker vettu... har ett stort behov av kontroll och behov av att veta saker dör att inte stressa så den där snoppen måste vara där nu varje vecka. Haha!

  • Äldre 20 Sep 19:19
    #5

    hade ul i v. 13 o bm tyckte de en snopp. På rul i v.20 såg en annan bm att det är en tjej som gömmer sig i min mage....så nu är jag verkligen fundersam , tänker göra en extra ul. Men vet inte om det är värt eftersom bm på rul lät 100 % säker på att drt är en flicka...

  • GGN
    Äldre 20 Sep 19:21
    #6
    Sportmamma skrev 2018-09-19 10:11:39 följande:

    Då kanske det är värt att gå och göra ett ul till innan jag förköper mig på rosa....


    Men please...
  • Äldre 20 Sep 19:23
    #7

    Vilken privat ultraljud i stockholm rekomenderas?

  • Äldre 21 Sep 00:50
    #8
    Elegantmamma skrev 2018-09-20 19:23:44 följande:

    Vilken privat ultraljud i stockholm rekomenderas?


    Ultragyn (Odenplan eller city)

    Kista (mins ej namnet men googla)
  • Äldre 21 Sep 00:59
    #9

    Bm sa tjej och det blev tjej. Men jag vet att det kan bli fel så jag räknade med att det kunde bli vilket som fram till hon föddes.

    Som tur är struntar bebisar i klädfärg så både hon och sonen har fått blandade färger.

Svar på tråden Nån som fått fel kön på UL?