Inlägg från: Lotchi |Visa alla inlägg
  • Lotchi

    Sertralin, viktuppgång, hjälp!!

    Jag äter Sertralin 100 mg sen ett år tillbaka för förlossningsdeprission. Medicineringen fungerar bra och i kombination med samtalsstöd har jag kommit tillbaka till livet igen! Jag och min läkare är överens om att jag ska fortsätta minst ett halvår till.

    Men problemet är att jag stadigt går upp i vikt och hur jag en försöker så lyckas jag inte gå ner.

    Är det någon här som äter Sertralin och som lyckats gå ner i vikt och hur i så fall. Tacksam för alla tips som minskar sug och aptit då det är det stora problemet och Ch nej det går inte att bestämma sig suget när man äter Sertralin är för stort!

  • Svar på tråden Sertralin, viktuppgång, hjälp!!
  • Lotchi

    Hej alla! Jag har nu äntligen kämpat mig ner lite i vikt! Äter fortfarande 100 mg men äter också Krom som minskar på sötsuget samt har en app som heter LifeSum där jag lägger in allt jag äter! Det gäller att ha galen disciplin, dricka vatten när suget faller på och alltid ha morotsstavar med sig :)

    Som sagt Sertralin ökar aptiten, det är "bara" därför man går upp, så det går att kontrollera!

Svar på tråden Sertralin, viktuppgång, hjälp!!