• ingetnamngårju

    Nya gravida vänner

    Hej, Bor i Stockholm och är 29 år och jag väntar mitt första barn. (beräknad till mars 2019) Söker nu vänner i stockholmsområdet för att umgås, fika, shoppa, träna, prata, whatever. Hör av dej om du också är ensam. :)

    kram

  • Svar på tråden Nya gravida vänner
  • nadie2019

    Hej,

    Är 27 och bor i Stockholm.

    Väntar dock till april, men finns här om du ändå vill ha en kompis :)

    Vart i Stockholm bor du?

  • nadie2019
    ingetnamngårju skrev 2018-09-17 10:32:26 följande:

    Jag bor söder om Stockholm, Farsta :) Var bor du? 


    Åh, bor också på södra. Älvsjö, kan man säga!

    Jag är beräknad till april.

    Har du meddelat på jobb och sådär?
  • ingetnamngårju
    nadie2019 skrev 2018-09-17 21:15:40 följande:
    Åh, bor också på södra. Älvsjö, kan man säga!

    Jag är beräknad till april.

    Har du meddelat på jobb och sådär?
    Vad trevligt! Är det ditt första barn? Hur mår du? :) 

    Ja jag har sagt till chefen, men inte fler än så hehe, men jag vet att det börjar bli dags att berätta för resten också. Själv då, har du sagt något? 
  • ingetnamngårju
    Jaqline skrev 2018-09-18 08:34:30 följande:

    Bor också söder om stan och väntar barn i slutet av februari. Min 3a.. :)


    Då är du ju rutinerad hehe :)  hur går det för dej? Mår du bra, jobbar osv?
  • Jaqline
    ingetnamngårju skrev 2018-09-18 11:20:37 följande:

    Då är du ju rutinerad hehe :)  hur går det för dej? Mår du bra, jobbar osv?


    Jo det går bättre och bättre. Mådde otroligt illa i början men det har börjat lägga sig. Tycker att tiden går otroligt segt trots att alla säger att tiden går så snabbt när man väntar syskon :)

    Jag är just nu hemma med storebror i ca 2 mån till. Sen är det tänkt att jag ska jobba fram till början utav februari om allt går som planerat.

    Hur mår ni andra?
  • nadie2019
    Jaqline skrev 2018-09-18 08:34:30 följande:

    Bor också söder om stan och väntar barn i slutet av februari. Min 3a.. :)


    Hej! Grattis. Waow så kul, då skulle du kunna komma med suveräna tips och idéer!
  • nadie2019
    ingetnamngårju skrev 2018-09-18 10:42:09 följande:

    Vad trevligt! Är det ditt första barn? Hur mår du? :) 

    Ja jag har sagt till chefen, men inte fler än så hehe, men jag vet att det börjar bli dags att berätta för resten också. Själv då, har du sagt något? 


    Ja, det stämmer. Mitt första? Ditt också va? Jag mår oförskämt bra, halsbränna och svag illamående då och då. Sen är jag väl trött och seg mer i kroppen än vanligt. Och hur mår du?

    Jag har sagt till tre kollegor, men inte till några andra - på arbetsplatsen ännu. Är i månad tre, så kanske ingen brådska med det.
  • nadie2019
    Jaqline skrev 2018-09-18 23:36:49 följande:

    Jo det går bättre och bättre. Mådde otroligt illa i början men det har börjat lägga sig. Tycker att tiden går otroligt segt trots att alla säger att tiden går så snabbt när man väntar syskon :)

    Jag är just nu hemma med storebror i ca 2 mån till. Sen är det tänkt att jag ska jobba fram till början utav februari om allt går som planerat.

    Hur mår ni andra?


    Vilken åldersskillnad är det på syskonen? Verkligen så roligt med ett tredje. Första som sagt åh orolig för vad man ?kan? äta...
  • Jaqline
    nadie2019 skrev 2018-09-19 17:07:37 följande:

    Hej! Grattis. Waow så kul, då skulle du kunna komma med suveräna tips och idéer!


    Haha! Jag kan försöka iallafall :) men denna gång känns det som jag glömt massor om hur det var sist.

    Långsamt går det iallafall! Känns som alldeles för många veckor kvar..
  • Jaqline
    nadie2019 skrev 2018-09-19 17:15:00 följande:

    Vilken åldersskillnad är det på syskonen? Verkligen så roligt med ett tredje. Första som sagt åh orolig för vad man ?kan? äta...


    Första är 7år och den andra 3år. Fantastiska båda två men ger också en del gråa hår :D

    Gällande vad man får och inte får äta så finns det en jättebra lista för gravida på livsmedelsverkets hemsida. Kika på den eller fråga på..
  • nadie2019
    Jaqline skrev 2018-09-19 17:53:39 följande:

    Första är 7år och den andra 3år. Fantastiska båda två men ger också en del gråa hår :D

    Gällande vad man får och inte får äta så finns det en jättebra lista för gravida på livsmedelsverkets hemsida. Kika på den eller fråga på..


    Så roligt med ett syskon som sagt! Har ni berättat för dem? Jag vet hur det kan vara, jobbar på förskola.

    Ja, tack! Har studerat den noga. Men exempelvis så är jag orolig för när man typ köper smoothie på café - hur vet jag att frukterna/ bären är tvättade? Eller om jag köper en sallad, hur vet jag - att salladen är färsk? Sådan simpel sak, gillar MacDonalds sallad. Men den är ju packad - de ordnar den inte när jag beställer den, är den okej? Andra saker, jobbar som sagt på förskola. Tänker på sandlådan åh kattavföring. Orolig för också. Hur tänker du där, du som har barn?

    Jag vet, simpla saker. Men det är sådant jag funderar på.
  • Jaqline
    nadie2019 skrev 2018-09-19 17:58:13 följande:

    Så roligt med ett syskon som sagt! Har ni berättat för dem? Jag vet hur det kan vara, jobbar på förskola.

    Ja, tack! Har studerat den noga. Men exempelvis så är jag orolig för när man typ köper smoothie på café - hur vet jag att frukterna/ bären är tvättade? Eller om jag köper en sallad, hur vet jag - att salladen är färsk? Sådan simpel sak, gillar MacDonalds sallad. Men den är ju packad - de ordnar den inte när jag beställer den, är den okej? Andra saker, jobbar som sagt på förskola. Tänker på sandlådan åh kattavföring. Orolig för också. Hur tänker du där, du som har barn?

    Jag vet, simpla saker. Men det är sådant jag funderar på.


    Ja vi berättade för barnen förra veckan, efter RUL. De blev jätteglada men den lilla undrade ifall det inte var en uggla där inne :P

    Smoothie skulle jag inte vara rädd för alls. De köper sina frukter frysta eller sköljer allt färskt när det kommer. Och det är extremt sällan någon blivit sjuk från just tvättad frukt.

    Salladen skulle jag vara försiktigare med. Inte så att man behöver vara jätterolig men kanske kika lite hur fräscht det ser ut och sånt innan. Jag har tillochmed ätit sån där plocksallad men då på ett ställe där jag vet att de bytte varje dag. McD har jag dålig koll på då jag aldrig äter där, men de är juh inte kända för att ha världens bästa hygien så jag vet inte.

    Gällande kattbajs i sandlådan så låt bara bli att andas om du måste ta bort det. Och tvätta händerna efteråt! :)

    Själv är jag mest sugen på charkgrejer och längtar massor till jag inte behöver frysa dem innan.
Svar på tråden Nya gravida vänner