• rosarosett123

    Illamående nästan försvann, Frågetecken?

    från att ha spytt upp allt i veckor blev mitt illamående helt stabilt. Mår typ egentligen inte illa längre slutade må illa i vecka 9, (snart 10 dock) är fortfarande i vecka 10 nu, en så drastisk förändring som jag njutit av känner mig inte lika påverkad av lukter och allmäna saker som gjorde livet fruktansvärt jag vet jag borde njuta, men förutom en svullen mage känner jag mig inte gravid alls. Hur var det för er med illamåendet? har hört detta kan vara tecken på missfall. Vill inte höra skräckhistorier, har du haft ett missfall berätta gärna det (utan att lägga till massoor av detaljer) och om det gått bra för dig får du ännu mer gärna berätta det. //nojjig kanske? 

    Vet ingen här är synsk kan ju vara vad som helst får framtiden utvisa, ville bara se vad som är normalt.

  • Svar på tråden Illamående nästan försvann, Frågetecken?
  • IceKitten

    Illamående har ingenting med huruvida du kommer få missfall eller inte att göra. Det beror enbart på hur din kropp hanterar hormonerna och det är inte alls ovanligt att de tidiga symptomerna börjar försvinna runt din vecka. Kroppen har helt enkelt hunnit vänja sig vid hormonerna.

    Folk kan må helt vedervärdigt och ändå upptäcka på kub att bebisen dessvärre är död.

    Jag har bf den 18de sept och har inte mått illa en dag under hela graviditeten. :)

  • rosarosett123

    1# känner också att ödet

    Kan få ha sin gång typ

    Eftersom bara illamåendet försvunnit

    Tänker jag att ett ultraljud kommer inte

    Ändra på faktum oavsett vad det gäller

    Men om jag är för orolig lär jag göra

    Det för peace of mind

    #2 skönt! Tänkte bara för jag mådde så otroligt dåligt sen försvann det bara från ingenstans kändes som någon satte på en av o på knapp men ja vem vet, kanske är normalt

  • Jansson4

    Så vart de tyvärr för mig när jag fick ett missfall förr men det va tidigare än vecka 10! Boka tid så blir du nog lugnare :)

  • JLES

    I vecka 9-10+ börjar ju spökveckorna. Oroa dig inte :) Min graviditet var i princip symtomfri i början.

  • rosarosett123

    Janson4 vilken vecka hade du gjort ultraljud o sett hjärtslag innan?

  • rosarosett123

    Finns det ngt engelskt ord för spökveckorna? Försöker hitta sökresultat på det på Google på engelska

    Tack för svar

  • Erla

    Mitt illamående försvann bara sådär i vecka 11 någon gång. Ett fint hjärta pickar på där inne. Är i vecka 13 nu.

    Har hört om spökveckor omkring vecka 10, där många vittnar om att de helt plötsligt inte känner sig gravida längre trots att de är det. Jag vet att jag fick en sån vecka i förra graviditeten i vecka 8-9 någon stans och allt var som det skulle. Fick tyvärr tillbaka illamåendet med full kraft då också, efter en veckas vila. Gick med vidrigt illamående fram till och med vecka 14 den graviditeten.

    Kom ihåg att alla reagerar olika på graviditeter och att samma person kan uppleva graviditeter olika också.

  • UndrandeSökare
    rosarosett123 skrev 2018-09-13 10:40:50 följande:

    Janson4 vilken vecka hade du gjort ultraljud o sett hjärtslag innan?


    I vecka 8+0 ska man se foster med hjärtslag om allt är normalt. Så är du i v.9-10 nu så ska det absolut ses ett foster med hjärtslag om du kollar på vul. Ring och boka tid hos gyn föreslår jag.

    Gravidsymtom och blodhcg behöver inte berätta hela sanningen, man kan bli lurad av sånt. Jag har haft 6 missfall innan v.12 och haft både gravidsymtom och bra hcgutveckling, men varje gång vid vul har det varit endast en tom hinnsäck därinne (ofostrig graviditet) eller foster utan hjärtslag. Så det enda som kan berätta hela sanningen är att göra vul. Så har du inte gjort det innan, så ring och boka. Efter att du sett hjärtslag kan du boka tid hos BM för inskrivning. Kub görs i v.13, men man ska ta blodprov en vecka innan.
  • rosarosett123

    Undrndesökande jag undrar inte om

    Hjärtat slår i den veckan jag frågade

    Om hon hade sett sitt fosters hjärta slå

    Innan missfallet, om hon gjort ultraljud

    Jag har redan sett hjärtat slå två gånger

    Men inte jättenyligen dock fick jag höra

    Att har man sett det minskar missfallsrisken

    Men kan ju hända oavsett

  • Erla
    rosarosett123 skrev 2018-09-13 13:43:56 följande:

    Undrndesökande jag undrar inte om

    Hjärtat slår i den veckan jag frågade

    Om hon hade sett sitt fosters hjärta slå

    Innan missfallet, om hon gjort ultraljud

    Jag har redan sett hjärtat slå två gånger

    Men inte jättenyligen dock fick jag höra

    Att har man sett det minskar missfallsrisken

    Men kan ju hända oavsett


    Ja, har hjärtat tickat igång minskar missfallsrisken.
Svar på tråden Illamående nästan försvann, Frågetecken?