• Äldre 12 Sep 20:47
    1645 visningar
    2 svar
    2
    1645

    Hjärtklappning :(

    Sedan en vecka har jag vart sjuk. Började med huvudvärk och snurrig, trodde värken berodde på spänningshuvudvärk då dagarna innan har mått lite dåligt. Men så efter kanske fyra dagar med värken så blev jag rejält förkyld. Sen jag blev sjuk har jag haft hjärtklappning, först tänkte jag inte på de så myckrt men en kväll när jag kollade tv blev de mer påtagligt. Tillslut kände jag hur jag bata behövde gråta. Gick undan familjen och storbölade. Lyckades lugna ner mig sjölv men när jag skulle sova så kände jag hjärtklappningen och gråtattack. Jag kände mig så instängd så gick ut på balkongen och de blev liite böttre, men inte bra. Jag lyckades tillslut somna till en Disney film. Morgonen därpå trodde jag de va över, men när jag satt och åt frukost kom en gråtattack och hjärtklappningen var där innan. Den är konstant, men gråter inte hela tiden. Jag är rädd att de ångest eller något, orkar inte med det. Hsr liksom ingen direkt anledning till de. Och hjärtklappningen var där innan jag fick gråtattacker.. kan det hänga ihop med att jag är sjuk? Undermedveten stress? Lite saker har hänt, men nget som jag gråter av men tänker typ att de kanske blev för mycket? Men känner ej de sjölv. Är bara trött på ha hjärtklappning och inte kunna sova, gråta. Jag är tagg på livet annars så att de depprision eller lågt sådant känns inte relevant.. någon som känner igen sig???? Är det något fysiskt?? Är bara 18.

  • Svar på tråden Hjärtklappning :(
  • Anonym (Utmat­tad)
    Äldre 12 Sep 23:16
    #1

    Låter som stress eller ångest lilla vän. Ta hand om dig.

    Mina tips till dig:

    Googla inte dina symtom.

    Vill du vara säker på att det inte är något fysiskt så bör du boka tid hos läkare. Och om det inte är något fysisk så kan du följa följande tips.

    Varva ner, ta ett varmt bad, tänd ljus, djupandas.

    Försök att läsa en bok som får dig på andra tankar.

    Pausa social media för du påverkar mer än vad du tror av det du ser och hör.

    Umgås med nära och kära eller ett husdjur om du har ett.

    Ta promenader ute i naturen.

    Meditera.

    Du kan självklart göra allt det här även om det skulle vara något fysiskt men jag tvivlar på det! Det är inte ovanligt att stressymtom kommer med /efter någon förkyldning! Kroppen är trött efter att ha bråkat med de eventuella bakterier/virus och orkar inte med fler påfrestningar oavsett om det är från det yttre.

    Försök att inte oroa dig så mycket och kolla om du kan få tid att prata med någon på en ungdomsmottagning. Krya på dig <3

  • Anonym (..)
    Äldre 13 Sep 01:45
    #2

    säkert ångest/panikångest men visst om du inte har kollat upp saker förut hos läkaren kanske det kan vara skönt att få det bekräftat att det inte är något fel på dig  men just hjärtklappning och gråtattacker är typiskt ångest

Svar på tråden Hjärtklappning :(