• sötsthlmstjej

    Molvärk etc efter ÄL

    Hade Ägglossning den 11/9

    Och har då nu ÄL + 2

    Har en molande värk, samt värk i ryggen sedan ÄL ( hade det även innan ÄL) samt idag som som ett hugg på vänster sida vid äggstocken.

    Har lätt huvudvärk som kommer och går, är trött etc

    Men den molande värken var jämn under hela dagen 11/9, men till och från i styrka den 12/9 och även idag 13/9.

    Kan detta bero på *önsketänkande* att livmodern växer el ngt sånt super tidigt symptom på graviditet?

  • Svar på tråden Molvärk etc efter ÄL
  • Anonym (K)

    Ägget fäster tidigast fem dagar efter äl och innan det kan man inte känna av en graviditet. Oftast inte precis efter det har fäst heller eftersom de allra flesta känner symptom först när nivån av hcg (gravidhormon) blivit lite högre. När man försöker bli gravid känner man efter och letar tecken, vilket man inte gör annars, och då känner man av saker man tror att man aldrig känt innan. Det du känner nu är antagligen fortfarande symptom från äl.

  • Anonym (Mini)

    Googla på ovulation pain, man kan ha ont före, under och efter äl. Efter äl kan smärtan bl.a. bero på blödning vid äl som irriterar vävnaden runt om (liten infektion typ) eller för att äggledaren drar ihop sig för att föra fram ägget, läste jag mig till. Så det är nog något sådant du känner. Som sagt ovan är det för tidigt för andra symtom. :)

  • Anonym (Anonym)

    Hej,

    Jag har alltid känns precis som dig, molvärk i både ryggslut och mage strax efter ÄL och fram till nästa mens. (Jag gissar att de är PMS jag känt av)

    Nu plussade vi i fredags och denna gång har jag knappt känt av några som helst symtom.

    Håller tummarna för ett plus :)

  • sötsthlmstjej

    Vad roligt! GRATTIS till plusset! :D då var det inte så lång tid sen ni plussade ????????

    Jag har aldrig haft molvärk efter ÄL innan, utan enbart under de dagarna jag har mens

    Nu tog jag ett grav test bara för att lugna mig lite, och tycker den visat ett jätte jätte svagt streck ( ser typ halva strecket) men jag är bara på BIM -7 idag. Å kan ju lika gärna vara ett solkatterna :)

    Å någon vän tyckte han såg ett svagt svagt streck

    Medans en annan trodde de va neg o att strecket fanns där innan?

    Men ska testa igen om några dagar igen :)

Svar på tråden Molvärk etc efter ÄL