• Lykke19

    Kraftig värk

    Hej.

    Jag har kraftiga smärtor och haft det sedan v.3 och är nu i v.8. Jag har ont 20h om dagen och känner att min kropp orkar snart inte längre. Varit på gyn gjort undersökning men inget fel syntes i livmodern. Har läst här att många har ont och det är vanligt. Jag har så ont så kan inte röra mig ibland och kan inte gå till arbetet och skriker ibland av smärta. Jag börjar nästan fundera på att göra abort pga mina kraftiga smärtor. Känns hemskt och tänka så men jag orkar snart inte mer. Söker jag vård så bollas jag bara fram och tillbaka. Är det någon som känner sådana långvariga smärtor.?

  • Svar på tråden Kraftig värk
  • JLES

    Vart har du ont? I magen? Ligamenten? Eller fogarna? Det är ovanligt men man kan ha foglossning så tidigt.

  • Lykke19

    Sitter ganska långt i nedre delen av buken vid vecklinjen. Smärtan sittet i hela tiden nästa och ibland blir det huggande smärtor.Blir bara förvånad över att man inte får hjälp eller lugnande besked ifrån sjukvården. Det enda jag får höra är att det inte är normalt och oron växer och växer.

  • JLES
    Lykke19 skrev 2018-09-13 21:09:51 följande:

    Sitter ganska långt i nedre delen av buken vid vecklinjen. Smärtan sittet i hela tiden nästa och ibland blir det huggande smärtor.Blir bara förvånad över att man inte får hjälp eller lugnande besked ifrån sjukvården. Det enda jag får höra är att det inte är normalt och oron växer och växer.


    Det låter ju fruktansvärt att du har sådana starka smärtor! Så cystor eller myom är det inte? Och fostret sitter rätt, tolkar jag det.

    Blir det värre när du gör rörelser.. Typ sträcker på dig? Eller känns det som mensvärk? Strålar det till eller från någon annanstans typ ljumske?
  • Lykke19

    Gjort en undersökning och livmoder var okej och fostret också. Jag har svårt och röra mig det gör ont och ont på nätterna men spelar ingen roll känner jag vilken sida jag ligger på. Men smärtan strålar inte vidare utan sitter mest på samma ställe. Jag provat laxeringsmedel men är inte det heller. Idag fick jag råd om omeprazol men väldigt svårt tro att så starka smärtor kan beror på sura uppstötningar.

  • JLES
    Lykke19 skrev 2018-09-13 21:35:12 följande:

    Gjort en undersökning och livmoder var okej och fostret också. Jag har svårt och röra mig det gör ont och ont på nätterna men spelar ingen roll känner jag vilken sida jag ligger på. Men smärtan strålar inte vidare utan sitter mest på samma ställe. Jag provat laxeringsmedel men är inte det heller. Idag fick jag råd om omeprazol men väldigt svårt tro att så starka smärtor kan beror på sura uppstötningar.


    Jag har själv reflux och om man har ont pga. sura uppstötningar/halsbränna/magkatarr är ju smärtan definitivt högre upp så det tror jag inte det är! 

    Jag undrar om du inte fått tidig foglossning? Det är ovanligt men kan ske. Speciellt om det påverkas när du sover samt rör mycket på dig. Eller ligamentssmärtor.. Det är ingenting som jag kan avgöra men har du provat gå till en sjukgymnast? 
  • Lykke19

    Får prova det.. Jag trodde foglossning var mer strålande smärtorna, tänkte att smärtan sitter på ett och samma ställe.

  • JLES
    Lykke19 skrev 2018-09-13 22:53:18 följande:

    Får prova det.. Jag trodde foglossning var mer strålande smärtorna, tänkte att smärtan sitter på ett och samma ställe.


    Ja, jag vet inte. Min foglossning är väldigt koncentrerad på ljumskarna men foglossning kan också stråla och hugga, det gör min.
Svar på tråden Kraftig värk