• T W

    GPS på katt?

    Har någon testat och hur har det fungerat? Klumpig? Sitter den/halsbandet kvar?  Hur korrekt visar den? Känner du att du haft någon nytta av den eller har det varit onödigt?
    Funderar på att köpa en men har som synes en del funderingar.

  • Svar på tråden GPS på katt?
  • Barajaggg

    Min moster köpte en sån efter att deras katt varit borta i flera månader. Dom är jättenöjda med gpsen och kan se var katten befinner sig hela tiden och ta hem den igen ifall den skulle va borta för länge igen. Dock tror jag inte att det finns gps halsband som lossnar av sig själva om katten skulle fastna någonstans så det är ett minus.

  • T W
    Barajaggg skrev 2018-09-13 16:09:46 följande:

    Min moster köpte en sån efter att deras katt varit borta i flera månader. Dom är jättenöjda med gpsen och kan se var katten befinner sig hela tiden och ta hem den igen ifall den skulle va borta för länge igen. Dock tror jag inte att det finns gps halsband som lossnar av sig själva om katten skulle fastna någonstans så det är ett minus.


    Tack!

    Dom som jag har tittat på verkar man antingen kunna köpa "lösa" utan halsband och sätta på vilket man vill eller så har dom säkerhetsspänne :) Dom som inte har det hade jag inte vågat använda =/
  • Barajaggg
    T W skrev 2018-09-13 16:14:59 följande:

    Tack!

    Dom som jag har tittat på verkar man antingen kunna köpa "lösa" utan halsband och sätta på vilket man vill eller så har dom säkerhetsspänne :) Dom som inte har det hade jag inte vågat använda =/


    Var sätter man dom lösa?
    T W skrev 2018-09-13 16:14:59 följande:

    Tack!

    Dom som jag har tittat på verkar man antingen kunna köpa "lösa" utan halsband och sätta på vilket man vill eller så har dom säkerhetsspänne :) Dom som inte har det hade jag inte vågat använda =/


  • T W
    Barajaggg skrev 2018-09-13 16:22:24 följande:
    Var sätter man dom lösa?
    T W skrev 2018-09-13 16:14:59 följande:

    Tack!

    Dom som jag har tittat på verkar man antingen kunna köpa "lösa" utan halsband och sätta på vilket man vill eller så har dom säkerhetsspänne :) Dom som inte har det hade jag inte vågat använda =/


    Man fäster dom på ett valfritt halsband...fast nu när jag tänker lite mer på det så är det kanske svårt att fästa det på ett halsband med säkerhetsspänne. Bättre att satsa på ett som direkt sitter på ett halsband med sådant, med andra ord.
  • Barajaggg
    T W skrev 2018-09-13 16:27:41 följande:

    Man fäster dom på ett valfritt halsband...fast nu när jag tänker lite mer på det så är det kanske svårt att fästa det på ett halsband med säkerhetsspänne. Bättre att satsa på ett som direkt sitter på ett halsband med sådant, med andra ord.


    Jag hade köpt löst och satt på sånt halsband som släpper om katten skulle fastna någonstans så inte katten gör sig illa
  • T W
    Barajaggg skrev 2018-09-13 16:30:41 följande:
    Jag hade köpt löst och satt på sånt halsband som släpper om katten skulle fastna någonstans så inte katten gör sig illa
    Ja, fast då måste man väl plocka isär hela fästet för att kunna trä GPS:en genom halsbandet? Då känns det smidigare att köpa ett som redan har säkerhetsfäste på :)
Svar på tråden GPS på katt?