• Anonym (A)

    Varför är du/är du inte vegetarian eller vegan?

    Varför är du/är du inte vegetarian/vegan?

  • Svar på tråden Varför är du/är du inte vegetarian eller vegan?
  • Anonym (resistansen)

    Jag var tidigare vegetarian, men äter nu blandkost av protest mot "minus fläsk", sojapojkar och vänstern i allmänhet.

  • Anonym (¥)

    Jag är vegan periodvis. Under pollensäsongen får jag en korsallergi som gör att jag inte kan äta soja, och då äter jag mjölkprodukter och fisk ungefär två gånger i veckan.. Det beror nog på en kombination av dålig fantasi och motivation att hitta andra alternativ.

  • Aniiee

    Jag är inte vegan eller vegetarian för att:

    Jag tycker att kött är GOTT! 

    Det räcker egentligen som anledning men jag har en till, som en del anser som mer legitim:

    Jag kan inte ta upp, omvandla och använda tillräkligt med näringsämnen från vegetabilier. Jag blir helt enkelt sjuk, och kan dö, om jag inte äter kött.
    '

    Äter jag grönsaker? JA! Äter jag vegetariskt eller vegansk mat? JA! Äter jag BARA kött i en måltid? NEJ! Om det inte är jerky. Jerky brukar jag inte direkt äta något annat till/med.


    Because Scandinavians are magical geniuses when it comes to learning English.
  • Tihi

    Jag är vegetarian för att jag inte står ut med att se och veta att djuren plågas under hela sin livstid för att sen slaktas på horribla sätt för att sen ätas upp. Har varit veg i 15-20 år redan. Köper inte heller något som är djurtestat som smink och hygienprodukter, städprodukter och tvättmedel etc. Köper inte kläder, väskor och skor av företag som testar på djur eller säljer pälsprodukter. Försöker vara djurvänlig på alla sätt jag kan. Katt

  • Anonym (S)

    För att jag gillar kött för mycket och har vissa svårigheter när det gäller att äta. Så det har inte varit aktuellt att utesluta kött. Försöker nu att äta mer vego, börjat äta bönor och är inte beroende av att ha kött i måltiden. Äter helst lokalt kött och ägg.

  • Anonym (¥)
    Anonym (resistansen) skrev 2018-09-13 17:38:10 följande:

    Jag var tidigare vegetarian, men äter nu blandkost av protest mot "minus fläsk", sojapojkar och vänstern i allmänhet.


    Vad är sojapojkar?
  • Anonym (Vegan)

    Jag är vegan för att jag inte gillar att äta döda djur, eller utnyttja djur för föda då vi med hjälp av kunskap och kosttillskott klarar oss lika bra utan.

    Men jag är så trött på alla jobbiga veganer, det är till 99,5% godhetsknarkande jobbiga PK-typer så jag funderar allvarligt på att börja äta animalier igen bara för att stå i opposition mot såna.

  • Tihi
    Anonym (Vegan) skrev 2018-09-13 17:41:27 följande:
    Jag är vegan för att jag inte gillar att äta döda djur, eller utnyttja djur för föda då vi med hjälp av kunskap och kosttillskott klarar oss lika bra utan.

    Men jag är så trött på alla jobbiga veganer, det är till 99,5% godhetsknarkande jobbiga PK-typer så jag funderar allvarligt på att börja äta animalier igen bara för att stå i opposition mot såna.
    Så du ska bidra till att plåga djur för att ge igen på PK-människor?
  • Anonym (resistansen)
    Anonym (¥) skrev 2018-09-13 17:41:18 följande:
    Vad är sojapojkar?
    "Män"
  • Anonym (¥)
    Anonym (resistansen) skrev 2018-09-13 17:45:25 följande:

    "Män"


    Ursäkta en äldre dam, men har googlat och fortfarande inte fått svar. Vad menas med det?
Svar på tråden Varför är du/är du inte vegetarian eller vegan?