• Anonym (Ledsen dotter)

    Tvinga dottern att vara hos sin pappa

    Vi är. Skilda sen 2 år och vi har 4 barn... 12,10,6 och 4 år...

    Idag ringde 6 åringen mig på jobbet 4 ggr och var jätte ledsen. Hon är rädd för sin pappa då han höjer rösten år stora sonen och hon vill inte vara hos sin pappa...

    Hon fick komma hem. Till. Mig innan hennes pappa kom hem men sen ringde han och ville ha hem henne...

    Då sa jag det går inte du får nog komma hit och lyssna på henne... Innan han ringer på dörren så säger hon "jag vill vara med dig inte pappa"

    När han kommer in så vågar hon inte säga någontinh och följer då med han hem mot sin egna vilja känns det som...

    Nu kommer dom hem i morgon och jag ska försöka prata lite med henne under veckan... Men om hon säger igen att hon inte vill till pappa, kan jag då tvinga henne dit eller kan jag säga till pappan att hon vill vara kvar hos mig?!?

  • Svar på tråden Tvinga dottern att vara hos sin pappa
  • Anonym (Shit)

    Såklart du ska uppmuntra henne, gör ingenting annat! Du låter precis som min mans ex, och nu vill hans barn inte bo här. Pga att hans ex gjorde just som du.

  • Anonym (Kim)

    DU får såklart prata med pappan och inte lägga det på en 6-åring?? Hon vill inte vara där för att hon blir rädd när han skriker och din lösning är att hon ska stå framför sin pappa och säga det till honom? Herregud...

  • Anonym (Shit)
    smulpaj01 skrev 2018-09-13 20:05:05 följande:

    Hon ska slippa vara hos sin pappa och stanna hos dig där hon känner sig trygg.

    Punkt!!


    Nej inte punkt!! Hon ska uppmuntra sin dotter.

    Punkt!
  • Anonym (Ledsen dotter)
    Anonym (Shit) skrev 2018-09-13 19:48:33 följande:

    Såklart du ska uppmuntra henne, gör ingenting annat! Du låter precis som min mans ex, och nu vill hans barn inte bo här. Pga att hans ex gjorde just som du.


    Och vad ser du som jag gjorde fel?!? En gråtandes dotter i telefonen, lättare att prata med henne öga mot öga...
  • Anonym (Ledsen dotter)
    Anonym (Kim) skrev 2018-09-13 19:54:11 följande:

    DU får såklart prata med pappan och inte lägga det på en 6-åring?? Hon vill inte vara där för att hon blir rädd när han skriker och din lösning är att hon ska stå framför sin pappa och säga det till honom? Herregud...


    Fast pappan tror ju att jag ljuger när jag säger det hon säger till mig och hon själv säger något helt annat... Då trär ju han att jag bara vill ta barnen från han och hitta brister hos han så är det inte.
  • Anonym (Ledsen dotter)
    smulpaj01 skrev 2018-09-13 20:05:05 följande:

    Hon ska slippa vara hos sin pappa och stanna hos dig där hon känner sig trygg.

    Punkt!!


    Jag känner mig ju värdelös när jag tvingar henne till sin pappa
  • Anonym (H)

    Du ska inte tvinga dottern utan pappan ska jobba på sig själv att dottern ska vilja vara hos honom och ska trivas hos honom.

    Det är ingen lösning att han släpar iväg ett gråtande rädd barn.

  • Anonym (H)
    Anonym (Shit) skrev 2018-09-13 19:48:33 följande:

    Såklart du ska uppmuntra henne, gör ingenting annat! Du låter precis som min mans ex, och nu vill hans barn inte bo här. Pga att hans ex gjorde just som du.


    Eller på grund av hur du och och din man behandlade henne? ( om du nu menar att det är samma situation)

    Barn är också människor , inte saker.

    Man bör göra sitt bästa att ett barn trivs hos båda föräldrarna , men hot och tvång är ingen lösning och ansvaret ligger inte endast hos den andra föräldern.

    Det är pappans ansvar att han inte skrämmer sitt barn.
  • Anonym (Förälder)

    Du ska naturligtvis ringa familjerätten genast idag.

    Hennes behov av trygghet går före allt annat och det måste alla inse i denna tråd samt såklart pappan.

    Samtal måste inledas kring detta.

Svar på tråden Tvinga dottern att vara hos sin pappa