• Anonym (känslor)

    Om jag inte hade fötts så hade många sluppit lida

    Jag hade sluppit lida.
    Min mamma hade sluppit lida.
    Massor av människor som kunde ha fått del av de samhällsresurser som jag upptog hade sluppit lida.
    Mina fosterfamiljer hade sluppit lida.
    Personer i min närhet som trodde att jag var deras vän hade sluppit lida.
    Den där tjejen som jag slog på käften i 8an hade sluppit lida.
    Den där killen som inte fattade att jag inte var intresserad av honom när vi gick i gymnasiet hade sluppit lida.
    Poliser och sjukvårdspersonal som hämtat mig flera gånger när jag checkat ut hade sluppit lida.

    Massor av lidande hade inte hänt om min mamma hade fått göra abort men hon övertalades till att behålla av en religiös grupp i USA, där vi bodde tills jag var 2. För dem var det viktigare att ett barn föds, konsekvenser skiter de i. När min mamma bad dem om hjälp när hon inte klarade av mig efter de första 3 månaderna så sa de bara att hon var en dålig mamma som inte fick några moderskänslor, Förlossningsdepression hade de säkert aldrig hört talas om.

    Jag borde aldrig ha fötts. Det är inte samma sak som att jag vill dö nu, men jag skulle aldrig ha fötts.

  • Svar på tråden Om jag inte hade fötts så hade många sluppit lida
  • Anonym (Känner samma)

    Känner exakt samma som du, jag borde aldrig ha fötts, dock vill jag dö nu, orkar inte längre gå runt med ångest 24/7

  • Anonym (känslor)
    Anonym (Känner samma) skrev 2018-09-13 18:59:56 följande:

    Känner exakt samma som du, jag borde aldrig ha fötts, dock vill jag dö nu, orkar inte längre gå runt med ångest 24/7


    Just nu vill jag inte dö men jag har försökt 7 gånger. Det går i vågor.
  • Anonym (Känner samma)
    Anonym (känslor) skrev 2018-09-13 19:04:16 följande:

    Just nu vill jag inte dö men jag har försökt 7 gånger. Det går i vågor.


    Oj ok, inte lyckats på 7 ggr? Jag har aldrig försökt, vet knappt hur jag ska göra. Min dröm är att gå och lägga sig på kvällen och sen aldrig vakna igen, vill ha ett mirakelpiller
  • Anonym (Eller)

    Så vänder du på det och ser det positiva med dit liv och gör rätt för dig och mot andra i samhället (kanske du redan gör men)..

  • Bestemor

    Det är lite fel att säga att människor sluppit lida för att ni fötts.

    Det är ju så att i stort sett varenda människa på vår jord gjort så någon annan människa lidit.

    Det är liksom det som är livet. Man sårar andra ibland och man själv blir sårad.

    Det finns till och med talesätt om det. Ungefär att " hur skulle man kunna uppleva lycka om man aldrig kände sorg"

  • Anonym (Sök hjälp)

    Har ni inga nära och kära att prata med?

    Om ni inte har det, har ni provat att kontakta någon annan att prata med?

  • Anonym (Complex PTSD)

    Om någon skulle vilja utforska vad problemet kan vara och kan läsa engelska så rekommenderar jag oss att läsa "Complex PTSD, from surviving to thriving" av Pete Walker. Om du googlar så hittar du till hans hemsida. Där står en del om "abandonment depression" som uppkommer som följd av bl a om man har blivit känslomässigt övergiven av misshandlade föräldrar, vilket ger ett överväldigande självhat i vilket man överger sig själv, precis som föräldrarna gjorde mot en. En spiral neråt av självhat. Ja, läs själva på hans hemsida så förstår ni att det ni kan lida av uppkommer om ni utsatts för många trauma under lång tid. Hoppas att vi kan hjälpa varandra och andra som lider.

  • Anonym (.)

    Du skriver bara så för att du har läst alla anti aborttrådar som skapats på familjeliv och att du är för abort.

  • eilgbmls

    Så här kan det vara att vara människa, inte sällan en ung sådan. Men om du inbillar dig att du kan lindra andras lidande genom att lida själv så faller du nog på eget grepp.

    Testa att sälja gratis kramar, så kommer du finna att det finns en stor efterfrågan. Det brukar göra det i ett kapitalistiskt samhälle där allt kostar pengar och gratis är gott resonerar många.

  • Anonym (känslor)
    Anonym (Eller) skrev 2018-09-13 19:17:17 följande:

    Så vänder du på det och ser det positiva med dit liv och gör rätt för dig och mot andra i samhället (kanske du redan gör men)..


    Det finns inget positivt med mitt liv. Om du kan peka ut något så gör gärna det. Jag vill gärna slippa lida.
Svar på tråden Om jag inte hade fötts så hade många sluppit lida