• Mongoliet

    Kan vi från V & SD enas om en sak?

    Jag som vänsterpartist är nästan villig att säga att jag hellre ser att SD får makt med KD & M än att C får makt.

    Kan ni som SD:are tänka samma angående V? Hellre att västerblocket får makt än att Centern får det?

    Annie som statsminister hägrar.

  • Svar på tråden Kan vi från V & SD enas om en sak?
  • Mongoliet
    Meriall skrev 2018-09-13 19:07:25 följande:

    Annie är den partiledare jag minst vill se som statsminister.


    Rädd för att det faktiskt blir hon.
  • Meriall
    Mongoliet skrev 2018-09-13 19:10:05 följande:

    Rädd för att det faktiskt blir hon.


    Ja jag med. Min lista just nu...

    1. Busch-Thor

    2. Kristersson, Björklund, Sjöstedt

    3. Löfven

    4. Miljöpartipersonerna

    5. Lööf
  • Mongoliet
    Meriall skrev 2018-09-13 19:13:00 följande:

    Ja jag med. Min lista just nu...

    1. Busch-Thor

    2. Kristersson, Björklund, Sjöstedt

    3. Löfven

    4. Miljöpartipersonerna

    5. Lööf


    Av tillgängliga:

    1. Sjöstedt

    2. EBT

    3. Åkesson

    4. Löfven

    5. Björklund

    6. Miljöisarna

    7. Kristersson

    8. Lööf
  • LiisaK
    Mongoliet skrev 2018-09-13 19:16:35 följande:
    Av tillgängliga:

    1. Sjöstedt

    2. EBT

    3. Åkesson

    4. Löfven

    5. Björklund

    6. Miljöisarna

    7. Kristersson

    8. Lööf
    Är det en dödslista ni knåpar på?
    Jag som gråsosse med åsikten om att en stram invandringspolitik skulle vara bra under en period hade gärna sett en Koalition emellan SD+S. Nu räcker inte det för en majoritetsregering men är tveksam till vilka som skulle passa in där. KD är lite för höger och V & MP är lite för idealistiska i sin politik.
    Det krävs en stor majoritetsregering med en politik som är pragmatisk och logisk, en politik som går på fakta och erfarenhet istället för känslor och tyckande.


  • Meriall

    Invandringen/flyktpolitiken är inte en så viktig fråga för mig, jag bryr mig mest om vård/barnomsorg/äldreomsorg. Gillar Ebbas feminism mest också.

    Tycker det verkar som nästan alla partier vill minska invandring och öka integrering. De är lite oense om anhöriginvandring men det är ingen viktig fråga för mig.


    Mongoliet skrev 2018-09-13 19:16:35 följande:

    Av tillgängliga:

    1. Sjöstedt

    2. EBT

    3. Åkesson

    4. Löfven

    5. Björklund

    6. Miljöisarna

    7. Kristersson

    8. Lööf


    Intressant att vi båda gillar Sjöstedt och EBT trots att de är på motsatta sidor. Kanske har de fler likheter än man kan tro?
  • Mongoliet
    Meriall skrev 2018-09-13 19:35:29 följande:

    Invandringen/flyktpolitiken är inte en så viktig fråga för mig, jag bryr mig mest om vård/barnomsorg/äldreomsorg. Gillar Ebbas feminism mest också.

    Tycker det verkar som nästan alla partier vill minska invandring och öka integrering. De är lite oense om anhöriginvandring men det är ingen viktig fråga för mig.

    Intressant att vi båda gillar Sjöstedt och EBT trots att de är på motsatta sidor. Kanske har de fler likheter än man kan tro?


    Vård är viktigast för mig & där är V & KD bäst. De enda som bryr sig på riktigt känner jag.
  • Meriall
    Mongoliet skrev 2018-09-13 19:45:57 följande:

    Vård är viktigast för mig & där är V & KD bäst. De enda som bryr sig på riktigt känner jag.


    Ja det är nog det.
  • Ewald01
    LiisaK skrev 2018-09-13 19:31:17 följande:
     hade gärna sett en Koalition emellan SD+S. Nu räcker inte det för en majoritetsregering men är tveksam till vilka som skulle passa in där. KD är lite för höger och V & MP är lite för idealistiska i sin politik.
    Det är väl jättebra att S + SD inte kan bilda en regering .

    skulle helst vilja se en regering där MP och C ingår, men gärna med S och L.

    Viktigast är att alla partier som ingår i en regering får igenom sin politik så att väljarna inte känner sig lurade. Då måste man kompromissa.

    Om man sitter i en regering är det ovanligt att man kompromissar med andra partier utanför regeringen i vissa frågor utan att få med sina regeringskollegor. 
Svar på tråden Kan vi från V & SD enas om en sak?