• Anonym tipsare

    Köpa billiga klädpaket och sälja vidare

    Hej!

    Jag har fått en ny hobby - sälja på Tradera! Är föräldraledig och tycker det är perfekt med något jag kan pyssla med när det passar om dagarna. Problemet är att jag börjar få slut på saker att sälja (säljer mest barnkläder), haha! Så nu har jag börjat spana in klädpaket på Tradera.. kan jag tjäna något på att köpa klädpaket och sedan sälja vidare styckvis? Jag är inte ute efter att tjäna särskilt mycket (men vill inte gå back), utan mest kunna fortsätta med min hobby

  • Svar på tråden Köpa billiga klädpaket och sälja vidare
  • ensam1

    I samma stund som du handlar något enbart för att sälja och tjäna pengar så är det inte en hobby utan näringsverksamhet.

  • Anonym tipsare
    ensam1 skrev 2018-09-13 22:09:25 följande:

    I samma stund som du handlar något enbart för att sälja och tjäna pengar så är det inte en hobby utan näringsverksamhet.


    Jag pratar om att tjäna typ 100-200 kronor i månaden på detta för att jag tycker det är roligt! Timpenningen landar väl på några ören typ :-P
  • Anonym (konkurrens)

    För det första så är det näringsverksamhet även om du går back. Syftet avgör om det är hobby eller näring. För det andra ska man betala skatt på hobbyverksamhet också. Men får tillbaka en del av det på skatten sen.

    För det tredje, ja, du kan tjäna på att köpa klädpaket och sälja plaggen styckvis eller i set sen. Många som säljer hela paket gör det obesett så att säga, de vill bara bli av med det. Jag drar in ett par tusen i månaden på det på utlandsmarknaden. Folk utomlands gillar svenskt av någon anledning.

  • Anonym tipsare
    Anonym (konkurrens) skrev 2018-09-13 23:36:27 följande:

    För det första så är det näringsverksamhet även om du går back. Syftet avgör om det är hobby eller näring. För det andra ska man betala skatt på hobbyverksamhet också. Men får tillbaka en del av det på skatten sen.

    För det tredje, ja, du kan tjäna på att köpa klädpaket och sälja plaggen styckvis eller i set sen. Många som säljer hela paket gör det obesett så att säga, de vill bara bli av med det. Jag drar in ett par tusen i månaden på det på utlandsmarknaden. Folk utomlands gillar svenskt av någon anledning.


    Vart säljer du då? Online? Jag håller mig nog till svenska marknaden om jag ens ska testa. Eller så får jag vänta på att barnen växer ur sina kläder så jag kan sälja dem istället :-P. Det är inte att tjäna pengar i sig som lockar (fast det är ju förstås en bonus), utan jag tycker det är kul att fota, skriva annonser, ha ?kundkontakt? och skicka iväg.
Svar på tråden Köpa billiga klädpaket och sälja vidare