• Äldre 13 Sep 20:08
    3076 visningar
    5 svar
    5
    3076

    Moon sand/magic sand/sand alive/kinisic sand -vad ÄR skillnaden?!

    Har en femåring som jag tänkte köpa ett sånt där sandbord till med tillhörande sand. Men vilken sand är bäst/roligast? Förskolan har ?moon sand? vilket jag tänkte köpa, tills jag hittade sand alive, magic sand, kinisic sand osv!!! Vilken rekommenderar ni? Vad är skillnaden?

  • Svar på tråden Moon sand/magic sand/sand alive/kinisic sand -vad ÄR skillnaden?!
  • eilgbm­ls
    Äldre 14 Sep 02:29
    #1
    -1

    Jag rekommenderar super ultra mega special sand. Den består av sand tror jag. Finns i sjön!

  • Äldre 14 Sep 07:03
    #2

    Jag har inte använt någon av dem men jag vill i allafall rekommendera dig att köpa den hon är van vid och gillar. Då är du på den säkra sidan. Köper du någon annan sort så kanske hon tycker att den känns fel.

  • Äldre 14 Sep 14:03
    #3

    Moonsand gör man väl av mjöl och olja och har samma förmåga att hålla ihop som kinetic sand, Rekommenderar inte moonsand till aktivitetsbord.
    Kinetic sand är superkul och mina gossar har lekt med det av och till i flera år.

    Magic sand har man väl i vatten så det stelnar med tappar formen när man tar upp det ur vattnet???

  • Äldre 14 Sep 19:24
    #4
    Minimalen skrev 2018-09-14 07:03:16 följande:

    Jag har inte använt någon av dem men jag vill i allafall rekommendera dig att köpa den hon är van vid och gillar. Då är du på den säkra sidan. Köper du någon annan sort så kanske hon tycker att den känns fel.


    Ja, det är en nog en bra ide. :
  • Äldre 14 Sep 19:27
    #5
    legomum skrev 2018-09-14 14:03:10 följande:

    Moonsand gör man väl av mjöl och olja och har samma förmåga att hålla ihop som kinetic sand, Rekommenderar inte moonsand till aktivitetsbord.

    Kinetic sand är superkul och mina gossar har lekt med det av och till i flera år.

    Magic sand har man väl i vatten så det stelnar med tappar formen när man tar upp det ur vattnet???


    Jaha, det jag menar finns på tex Gula katten, då köper man en påse sand. Tänkte inte aktivitetsbord utan ett bord som har en stor bytta i mitten. Haha, jaha jag har ingen aning. Försökte mig på att googla men tyckte ärligt talat allt beskrevs typ likadant!
Svar på tråden Moon sand/magic sand/sand alive/kinisic sand -vad ÄR skillnaden?!