• Novalace

    Doktorn vet ej om det är missfall

    Hej, jag måste skriva av mig lite och förhoppningsvis har någon varit i samma situation eller har något råd.

    Är 22 år gammal och hade förra sommaren ett MA som upptäcktes i vecka 12. Nu plussade jag igen dagen efter mensen skulle komma, tänkte att det kanske går vägen nu. Fick komma på ultraljud pga oroligheter och smärta i magen. Skulle då vara i vecka 6+2. Det enda som syntes var en tom hinnsäck på 8 mm. Blev bakflyttad en vecka och fick en ny tid om 12 dagar, idag alltså.

    Nytt ultraljud visade att hinnsäcken växt till 15mm men inget foster syntes. Gulekfoppen hade växt till sig och allt annat såg bra ut. Doktorn filmade och vi tittade sen efteråt på datorn inzoomat och då kunde man se någonting i sidan av säcken men han ville inte säga något om det. Har tagit hcg blodprov nu som jag inte fått svar på och en ny tid om 10 dagar. Jag förväntade mig att få veta idag om jag är gravid eller inte. Jag vet inte alls vad jag ska känna. Frågade rakt ut vad han trodde men han visste inte. "Kan inte ge några förhoppningar men kan ändå inte utesluta". Är det någon som varit med om något liknande? Hur gick det?

Svar på tråden Doktorn vet ej om det är missfall