• Anonym (Jobbi­gt)
    Äldre 15 Sep 09:21
    713 visningar
    5 svar
    5
    713

    Svårt att släppa vad jag säger?

    Nu är inte jag sån som person men ska ge ett exempel. Om jag tex skulle be min tjej "hålla käften" när vi bråkar är det någonting hon inte skulle kunna släppa. Det skulle hon älta i evigheter och det skulle jag få höra lång tid efter. Visst jag anser inte att någon, vare sig det är en tjej eller kille ska ta vad som helst av sin partner. Beror ju på vad och i vilka omständigheter förstås. Men att leva med någon som ältar gammalt och har svårt att släppa det är riktigt jobbigt.

    Är inte såna förhållanden "bäddat för att dö ut till slut"? Eller hur har ni andra fixat det?

  • Svar på tråden Svårt att släppa vad jag säger?
  • Anonym (...)
    Äldre 15 Sep 09:43
    #1

    Du kanske skulle öva på att kommunicera mer respektfullt. Tappar man respekten för varandra är förhållandet på dekis

  • Äldre 15 Sep 09:45
    #2

    Ett förhållande där man säger åt varann att hålla käften är dömt att misslyckas.

  • Anonym (meh)
    Äldre 15 Sep 09:53
    #3
    Anonym (Jobbigt) skrev 2018-09-15 09:21:30 följande:

    Nu är inte jag sån som person men ska ge ett exempel. Om jag tex skulle be min tjej "hålla käften" när vi bråkar är det någonting hon inte skulle kunna släppa. Det skulle hon älta i evigheter och det skulle jag få höra lång tid efter. Visst jag anser inte att någon, vare sig det är en tjej eller kille ska ta vad som helst av sin partner. Beror ju på vad och i vilka omständigheter förstås. Men att leva med någon som ältar gammalt och har svårt att släppa det är riktigt jobbigt.

    Är inte såna förhållanden "bäddat för att dö ut till slut"? Eller hur har ni andra fixat det?


    Självklart säger man inte såna saker till den man påstår sig älska! Klart man inte vill att ens parker skriver "håll käften"" till en. Hur tänker du om du inte förstår sånt? 

    Det här visar att ni inte har ett jämställt förhållande, att ni (iaf inte den som säger såna saker) ser er som lika värda utan anser att man kan få kasta skit på den andre hur som helst. Vad hände med ömsesidig respekt, beundran och kärleken? 
  • Anonym (G)
    Äldre 15 Sep 12:25
    #4
    Fiona M skrev 2018-09-15 09:45:20 följande:
    Ett förhållande där man säger åt varann att hålla käften är dömt att misslyckas.
    Verkligen.
  • eilgbm­ls
    Äldre 15 Sep 12:29
    #5

    Ibland brukar jag försöka hålla käften. Men när jag har båda händerna upptagna når jag liksom inte riktigt. Dessutom håller jag hellre i snoppen är käften.

    Räknas det att hålla käften om man stoppar tummen i munnen? Eller är det i rumpan den ska vara? Brukar blanda ihop sådant där.

Svar på tråden Svårt att släppa vad jag säger?