• Meriall

    Vilka grönsaker tycker era barn om?

    Behöver lite tips och idéer :) Tänker nu på grönsaker i dess rena form, tex råa morötter, kokta morötter, rå gurka, stekt aubergine etc - inte nedhackat i grytor med annan smak på. 


     


    Vad gillar de? :) 

  • Svar på tråden Vilka grönsaker tycker era barn om?
  • trash panda

    Min tvååring gillar broccoli, blomkål, morötter (både råa och kokta), paprika i stavar, ärtor, tomater (alla storlekar och färger) och majs.

  • Mascaraklumpar

    tomat, gurka, haricots verts, broccoli, oliver, kikärtor, gröna ärtor, palsternacka, sparris

  • Physalis

    Broccoli är storfavorit tillsammans med gurka. Sedan gillar hon majs, röda linser i grytor ch hummus.

    Hon äter annat också men hon vägrar helt all typ av sallat.


    Korrekturläser som en kratta
  • tulip79

    Mina barn är 4 och 6 år. De äter gurka, tomat, paprika (favorit), rödkål, vitkål, majs, ärtor, morötter, kålrot, sockerärtor, spenatblad, gräslök, rödlök.

  • tulip79
    tulip79 skrev 2018-09-18 15:31:22 följande:

    Mina barn är 4 och 6 år. De äter gurka, tomat, paprika (favorit), rödkål, vitkål, majs, ärtor, morötter, kålrot, sockerärtor, spenatblad, gräslök, rödlök.


    De har alltid gillat dessa grönsaker
  • elsi
    Meriall skrev 2018-09-15 12:50:04 följande:

    Behöver lite tips och idéer :) Tänker nu på grönsaker i dess rena form, tex råa morötter, kokta morötter, rå gurka, stekt aubergine etc - inte nedhackat i grytor med annan smak på. 


     


    Vad gillar de? :) 


    Mina två barn gillar lite olika men ungefär såhär:

    Båda eller ena gillar majs, gurka, paprika, avocado, broccoli, gröna bönor, gröna ärter, tomat, spenat (både som färska blad och tex stuvad varm), morötter. Nåt som funkar hjälpligt är blomkål, vitkål i pizzasallad, wokgrönsaker.

    Aubergine skulle de nog rata, så det skulle vi nog snarare använda i mat än som tillbehör. 
  • elyse

    Broccoli, oliver, gurka, majs, morotsstavar (inte rårivna) och vita bönor.

  • Iowhannah

    Vår treåring gillar det mesta så länge det är fryst. Tinar man det så ratas det. Det är väl bara majs som går hem hos honom, även om han sakteliga har börjat smaka på annat också.

  • jennie08

    När mina barn var yngre så älskade de grönsaker. Då åt de gärna tomat, gurka, morötter, romanesco, broccoli, avokado, olika slags bönor men helst kidneybönor, vitkål.

    Nu är de 10 och 13 år och tror att man dör av allt som är nyttigt. Det enda som funkar är gurka, avokade och sallad.

  • katrinp

    Majs, broccoli, blomkål, gurka.

    När han var riktigt pluttig så åt han brysselkål, använde det som snacks till honom ;) märklig unge!

Svar på tråden Vilka grönsaker tycker era barn om?