• Äldre 15 Sep 14:49
    3566 visningar
    20 svar
    20
    3566

    Normalt att ha flytningar hela tiden?

    Är det normalt att ha flytningar hela tiden eller är det något fel när man inte har några torra perioder?

  • Svar på tråden Normalt att ha flytningar hela tiden?
  • Baraja­ggg
    Äldre 15 Sep 14:54
    #1

    Du kanske är gravid?

  • Äldre 15 Sep 15:09
    #2

    Det är jag med största sannolikhet inte för testade negativt för 4 veckor sedan och har mens som vanligt bortsett från senaste mensen kom två veckor försent och kör endast med avbrutet samlag så går inte på hormoner. Så därav så förstår jag inte vad som är felet på kroppen så vet inte om man borde besöka en gynolog eller om man bara ska fortsätta leva med flytningar hela tiden

  • Baraja­ggg
    Äldre 15 Sep 15:14
    #3
    Lillje skrev 2018-09-15 15:09:15 följande:

    Det är jag med största sannolikhet inte för testade negativt för 4 veckor sedan och har mens som vanligt bortsett från senaste mensen kom två veckor försent och kör endast med avbrutet samlag så går inte på hormoner. Så därav så förstår jag inte vad som är felet på kroppen så vet inte om man borde besöka en gynolog eller om man bara ska fortsätta leva med flytningar hela tiden


    Man kan bli gravid ändå. Och det finns folk som får "mens" som gravid dom första månaderna
  • Äldre 15 Sep 15:17
    #4

    Okej men anser du att det är något man ska fortsätta som vanligt kring eller ska man gå till en gynolog? (Stavning?)

  • Baraja­ggg
    Äldre 15 Sep 15:17
    #5
    Lillje skrev 2018-09-15 15:17:10 följande:

    Okej men anser du att det är något man ska fortsätta som vanligt kring eller ska man gå till en gynolog? (Stavning?)


    Jag hade gjort ett gravtest
  • Äldre 16 Sep 14:22
    #6

    Var som jag redan misstänkte inte gravid men det konstiga är att jag både har flytningar som oftast är vita och genomskinliga/ gula mot vit och har ont i livmodern/äggstockarna från och till och har haft det under en lägre tid

  • Baraja­ggg
    Äldre 16 Sep 14:28
    #7
    Lillje skrev 2018-09-16 14:22:40 följande:

    Var som jag redan misstänkte inte gravid men det konstiga är att jag både har flytningar som oftast är vita och genomskinliga/ gula mot vit och har ont i livmodern/äggstockarna från och till och har haft det under en lägre tid


    Infektion?
  • Äldre 16 Sep 14:41
    #8

    Läste på om det och enligt symtomen man ska ha så stämmer endast att ha ont i livmodern och flytningar fast står att flytningarna ska ha konstiga färger och vara konstig konsistens och det har jag inte

  • Baraja­ggg
    Äldre 16 Sep 14:55
    #9
    Lillje skrev 2018-09-16 14:41:10 följande:

    Läste på om det och enligt symtomen man ska ha så stämmer endast att ha ont i livmodern och flytningar fast står att flytningarna ska ha konstiga färger och vara konstig konsistens och det har jag inte


    Behöver inte va så det är individuellt för alla som med allt annat. Du borde kolla upp könssjukdomar
  • Baraja­ggg
    Äldre 16 Sep 14:56
    #10
    Lillje skrev 2018-09-16 14:41:10 följande:

    Läste på om det och enligt symtomen man ska ha så stämmer endast att ha ont i livmodern och flytningar fast står att flytningarna ska ha konstiga färger och vara konstig konsistens och det har jag inte


    Behöver inte va så det är individuellt för alla som med allt annat. Du borde kolla upp könssjukdomar
  • Baraja­ggg
    Äldre 16 Sep 14:58
    #11
    Lillje skrev 2018-09-16 14:41:10 följande:

    Läste på om det och enligt symtomen man ska ha så stämmer endast att ha ont i livmodern och flytningar fast står att flytningarna ska ha konstiga färger och vara konstig konsistens och det har jag inte


    Har du ont i livmodern kan det va infektion i livmodern o då måste du få behandling snarast
  • Äldre 16 Sep 19:40
    #12

    Det är helt naturligt att ha flytningar och alla kvinnor har flytningar i olika mängd. Man är aldrig helt torr men kan i cykeln erfara mer eller mindre rikliga flytningar.

    Det du ska se upp för är ifall flytningarna blir missfärgade. Det finns en massa information om missfärgade flytningar på nätet men de kan t.ex vara gröna, mörkt gula/klargula, bruna, blodblandande eller tjockt vita. Vita flytningar är normala och även när de är mer åt det slemmiga hållet men om de är TJOCKT vita kan det betyda att du har fått bakteriell vaginos. Rätt så ofarligt i sig men inte bra att gå omkring med och det är något en gynekolog kan kolla genom att konstatera pH-värde och/eller göra en odling. De brukar också göra ett så kallat snifftest. Vid bakteriell vaginos luktar också flytningarna rätt så fiskigt. Normala flytningar luktar snarare milt men varierar i doften. De luktar aldrig illa men kan lukta lite som fil och ibland lite syrligt. Om du har en infektion någonstans luktar de med största sannolikhet alltså illa.

    Om du upplever att du varit "torr" innan och helt plötsligt får extremt mycket flytningar kan du också söka för det. Du lär veta vad som är normalt eller iallafall någorlunda normalt för dig så att du kan märka när underlivet beter sig annorlunda.

  • Äldre 16 Sep 19:42
    #13
    Lillje skrev 2018-09-16 14:22:40 följande:

    Var som jag redan misstänkte inte gravid men det konstiga är att jag både har flytningar som oftast är vita och genomskinliga/ gula mot vit och har ont i livmodern/äggstockarna från och till och har haft det under en lägre tid


    De kan vara svagt gula (speciellt ser de så ut mot ljust färgade underkläder)! Om du har ont i livmodern/äggstockarna regelbundet när du inte menstruerar bör du söka för det.

    Jag tror absolut inte att det är livmodersinfektion som någon säger.. Då är man väldigt sjuk! Feber över 38 grader, smärtor, VÄLDIGT illaluktande flytningar/illaluktade blod/blödningar är vanliga symtom.
  • Baraja­ggg
    Äldre 16 Sep 20:57
    #14
    JLES skrev 2018-09-16 19:42:53 följande:

    De kan vara svagt gula (speciellt ser de så ut mot ljust färgade underkläder)! Om du har ont i livmodern/äggstockarna regelbundet när du inte menstruerar bör du söka för det.

    Jag tror absolut inte att det är livmodersinfektion som någon säger.. Då är man väldigt sjuk! Feber över 38 grader, smärtor, VÄLDIGT illaluktande flytningar/illaluktade blod/blödningar är vanliga symtom.


    Detta är helt fel.. man KAN ha feber vid livmoderinfektion men behöver inte ha det. Jag hade em kraftig livmoderinfektion utan feber, enda symtomen va buksmärta och missfärgade flytningar. Så man kan absolut ha livmoderinfektion utan feber
  • Äldre 16 Sep 21:04
    #15

    Ja det är normalt att ha flytningar hela tiden.

    Det är vara om de luktar illa eller blir missfärgade som man ska vara oroliga. Genomskinliga, vita, gulaktiga flytningar som luktar lite syrligt är helt ok.

    Om det börjar lukta rutten fisk -inte bra.

  • Äldre 16 Sep 21:12
    #16
    Barajaggg skrev 2018-09-16 20:57:22 följande:
    Detta är helt fel.. man KAN ha feber vid livmoderinfektion men behöver inte ha det. Jag hade em kraftig livmoderinfektion utan feber, enda symtomen va buksmärta och missfärgade flytningar. Så man kan absolut ha livmoderinfektion utan feber
    Ja, absolut. Jag skrev bara att det var vanliga symtom.
  • Äldre 16 Sep 21:13
    #17

    TS flytningar låter således normala.

  • Baraja­ggg
    Äldre 16 Sep 21:14
    #18
    JLES skrev 2018-09-16 21:12:09 följande:

    Ja, absolut. Jag skrev bara att det var vanliga symtom.


    Du skrev att man har feber vid livmoderinfektion. Det är inte alla som har. Endel har tillochmed tysta livmoderinfektioner
  • Äldre 16 Sep 21:52
    #19
    Barajaggg skrev 2018-09-16 21:14:41 följande:

    Du skrev att man har feber vid livmoderinfektion. Det är inte alla som har. Endel har tillochmed tysta livmoderinfektioner


    Ja, feber är absolut ett vanligt symtom men precis som alla andra sjukdomar så behöver man inte ha alla symtom för att få en diagnos.
  • Äldre 18 Sep 12:16
    #20
    Lillje skrev 2018-09-15 15:17:10 följande:

    Okej men anser du att det är något man ska fortsätta som vanligt kring eller ska man gå till en gynolog? (Stavning?)


    Du behöver bara kolla upp dig om flytningarna luktar illa eller om du har några andra symptom. sveda, klåda, irritation, bruna svarta flytningar, blödningar när du inte har mens etc.

    Ont i äggstockarna är ju vanligt att man har tex vid ägglossning men har du ont hela tiden så behöver det kollas upp. 

    Men torra perioder, det ska man inte ha utan flytningar har man mer eller mindre hela tiden. De brukar ändra konsistens beroende på var man är i menscykeln.
Svar på tråden Normalt att ha flytningar hela tiden?