• Mongol­iet
    Äldre 15 Sep 23:58
    3043 visningar
    14 svar
    14
    3043

    Ghostar mer/fler än någonsin

    Ni som ghostar. Gör ni det för att det är energisparande? Jag märker att jag blivit ännu mer cynisk på sistone. Ghostar, avmatchar, tar bort & blockerar osv

    Ibland räcker det att någon undrar om de stör när man inte svarar snabbt nog. De har inte stört tidigare men just det meddelandet när de undrar om det stör är jävligt störande.

    Blasé & jaded alltså. Skapar kontakter. Bygger upp de för att därefter bara ghosta osv

    Vilka är ni/vi som ghostar folk? Har vi något gemensamt? Måste vi ghosta lite då & då för att just de fallen hade krävt för mycket av oss att förklara sanningen. Ghostar vi oftare de vi faktiskt gillar men vi inte orkar vara ärliga med?

  • Svar på tråden Ghostar mer/fler än någonsin
  • Äldre 16 Sep 00:05
    #1
    +1
    Mongoliet skrev 2018-09-15 23:58:29 följande:

    Ni som ghostar. Gör ni det för att det är energisparande? Jag märker att jag blivit ännu mer cynisk på sistone. Ghostar, avmatchar, tar bort & blockerar osv

    Ibland räcker det att någon undrar om de stör när man inte svarar snabbt nog. De har inte stört tidigare men just det meddelandet när de undrar om det stör är jävligt störande.

    Blasé & jaded alltså. Skapar kontakter. Bygger upp de för att därefter bara ghosta osv

    Vilka är ni/vi som ghostar folk? Har vi något gemensamt? Måste vi ghosta lite då & då för att just de fallen hade krävt för mycket av oss att förklara sanningen. Ghostar vi oftare de vi faktiskt gillar men vi inte orkar vara ärliga med?


    Varför skulle man ghosta nån man gillar?

    Ser inte poängen? Tycker det är ett lågt beteende och tycker folk ska lära sig kommunicera och stå för sina handlingar. Som det fina ordspråket säger:
    "behandla din nästa som du vill bli behandlad själv"

    Ligger mycket i det!


  • Äldre 16 Sep 00:11
    #2

    Jag känner mig nog oftare lite ghostad själv. Men jag är en människa med tydliga åsikter som har svårt att hålla tyst så det är väl rätt naturligt.

    Själv tröttnade jag på en person som bara postade torterade hundar på fb dag ut och dag in. Det finns liksom en gräns för hur mycket sånt man orkar se på en vecka även om jag förstår att det engagerar hen mycket.


    Never mind leg day. Don't skip brain day. /tips från coachen
  • Mongol­iet
    Äldre 16 Sep 00:47
    #3
    -1
    Pumakvinna skrev 2018-09-16 00:05:36 följande:

    Varför skulle man ghosta nån man gillar?

    Ser inte poängen? Tycker det är ett lågt beteende och tycker folk ska lära sig kommunicera och stå för sina handlingar. Som det fina ordspråket säger:

    "behandla din nästa som du vill bli behandlad själv"

    Ligger mycket i det!


    Just den qouten är den värsta som finns. Byt ut den mot att behandla andra som de vill bli behandlade och inte som du vill bli behandlad.

    Man ghostar de man gillar men som man vet att de kommer aldrig räcka hela vägen. Man orkar inte berätta sanningen för man vet att man själv blir ledsen då. Lättare att berätta sanningen för de man inte gillar.
  • Mongol­iet
    Äldre 16 Sep 00:48
    #4
    Themis skrev 2018-09-16 00:11:24 följande:

    Jag känner mig nog oftare lite ghostad själv. Men jag är en människa med tydliga åsikter som har svårt att hålla tyst så det är väl rätt naturligt.

    Själv tröttnade jag på en person som bara postade torterade hundar på fb dag ut och dag in. Det finns liksom en gräns för hur mycket sånt man orkar se på en vecka även om jag förstår att det engagerar hen mycket.


    Ja där finns en gräns för allt.
  • Äldre 16 Sep 00:59
    #5
    Mongoliet skrev 2018-09-16 00:47:43 följande:
    Just den qouten är den värsta som finns. Byt ut den mot att behandla andra som de vill bli behandlade och inte som du vill bli behandlad.

    Man ghostar de man gillar men som man vet att de kommer aldrig räcka hela vägen. Man orkar inte berätta sanningen för man vet att man själv blir ledsen då. Lättare att berätta sanningen för de man inte gillar.kan
    Så varför skulle de vilja bli ghostade? Skulle du vilja det?

    Aldrig tänkt på det så att man ghostar för att man själv skulle bli ledsen för att de av nån anledning inte räcker till...tror jag kan känna igen det resonemanget, men har sällan behövt just ghosta dessa.

    Men visst är det lättare att vara ärlig med dem vars känslor man inte bryr sig om!
  • Mongol­iet
    Äldre 16 Sep 01:13
    #6
    -1
    Pumakvinna skrev 2018-09-16 00:59:28 följande:

    Så varför skulle de vilja bli ghostade? Skulle du vilja det?

    Aldrig tänkt på det så att man ghostar för att man själv skulle bli ledsen för att de av nån anledning inte räcker till...tror jag kan känna igen det resonemanget, men har sällan behövt just ghosta dessa.

    Men visst är det lättare att vara ärlig med dem vars känslor man inte bryr sig om!


    Just när man blir ghostad så kanske man inte gillar det men alternativet att få veta varför kanske inte är bättre. Det är ju extremt sällan den som tycker att den är ärlig verkligen är ärlig ändå.

    Hur ofta säger man ärligheter typ: Din fitta var för slapp (Kände inte att vår kemi stämmer). Pallar inte din släkt (Vår kemi stämde inte riktigt). Du väger 3 kilo för mycket för min smak & din näsa är inte jättevacker (Kemin stämmer inte). Du var mycket fulare när vi facetimeade jämfört med dina bilder så nu räcker du inte (Kemin stämmer inte). Den siste är ju en situation som blir trist om man skrivit en längre tid innan man facetimear. Här ghostar jag & blockar. Känner mig hemsk men va fan orkar inte ljuga ju.
  • Äldre 16 Sep 08:24
    #7

    Att ghosta är inte aktuellt längre, men när det var det så berodde det framförallt på att inte öppna upp för några som helst konfrontationer om jag skulle avsluta något.

    Det låter på dina trådar som du har väldigt många och korta relationer. Känner du själv att det gränsar till ett missbruk? Att det t.o.m eskalerar? Det man hinner och orkar då är ju att försvinna utan ett ljud.


    Alla hästar hemma
  • Äldre 16 Sep 08:49
    #8
    Mongoliet skrev 2018-09-16 01:13:23 följande:
    Just när man blir ghostad så kanske man inte gillar det men alternativet att få veta varför kanske inte är bättre. Det är ju extremt sällan den som tycker att den är ärlig verkligen är ärlig ändå.

    Hur ofta säger man ärligheter typ: Din fitta var för slapp (Kände inte att vår kemi stämmer). Pallar inte din släkt (Vår kemi stämde inte riktigt). Du väger 3 kilo för mycket för min smak & din näsa är inte jättevacker (Kemin stämmer inte). Du var mycket fulare när vi facetimeade jämfört med dina bilder så nu räcker du inte (Kemin stämmer inte). Den siste är ju en situation som blir trist om man skrivit en längre tid innan man facetimear. Här ghostar jag & blockar. Känner mig hemsk men va fan orkar inte ljuga ju.
    Din fitta är för slapp är kanske inte helt ärligt det heller. För om du gillat kvinnan "på riktigt" tror jag inte du varken hade velat uttrycka dig så eller att det ens varit hela anledningen till varför du inte ville träffa personen igen?!

    Det låter som det bara är sex du är ute efter till att börja med och då spelar ju den typen av ärlighet inte så stor roll varför just "kemin stämde inte" är en ypperlig utsäkt och säger mer än tillräckligt. Men om man spelat fulspel från början kan det ju uppstå den typ av missförstånd och obekväma situationer som du tar upp.
    Inte lätt det där...

    Därför man inte ska facetima;)


  • Mongol­iet
    Äldre 16 Sep 14:41
    #9
    pyssel skrev 2018-09-16 08:24:27 följande:

    Att ghosta är inte aktuellt längre, men när det var det så berodde det framförallt på att inte öppna upp för några som helst konfrontationer om jag skulle avsluta något.

    Det låter på dina trådar som du har väldigt många och korta relationer. Känner du själv att det gränsar till ett missbruk? Att det t.o.m eskalerar? Det man hinner och orkar då är ju att försvinna utan ett ljud.


    Troligt att någon skulle kalla mig relationsmissbrukare fast jag söker ju någon typ av kärlek jag med. Tror bara att jag vet hur det ska vara & ev betar jag av många på kort tid. 95 träffar jag ju aldrig. Ibland är jag på den andra sidan & blir ghostad utan anledning. Det gör att jag har mindre ångest inför mina egna ghostningar. Snarare är det väl såhär det har blivit för många. Sorgligt men samtidigt så är ju allt annat i samhället inriktat på att vara tidseffektivt.
  • Äldre 16 Sep 14:57
    #10

    Funderar på att ghosta din tråd, hade varit lite meta!

  • Mongol­iet
    Äldre 16 Sep 15:00
    #11
    Annita skrev 2018-09-16 14:57:29 följande:

    Funderar på att ghosta din tråd, hade varit lite meta!


    Fick ju mig att skratta. När någon får mig att skratta så vill man ju inleda en flirt som slutar med att någon av oss ghostar den andre.
  • Äldre 16 Sep 15:04
    #12
    Mongoliet skrev 2018-09-16 15:00:57 följande:

    Fick ju mig att skratta. När någon får mig att skratta så vill man ju inleda en flirt som slutar med att någon av oss ghostar den andre.


    Precis, det var lite så jag tänkte! Och vem hinner först liksom, blir lite som ett chicken race :-P
  • Äldre 16 Sep 17:45
    #13

    Ouch! Well played, Sir. Well played.

  • Mimmi1­900
    Äldre 17 Sep 19:51
    #14
    +1

    Intressant ämne. Jag undrar verkligen hur de som ghostar tänker. Jag har själv blivit ghostad och det gör så ont. Det är 100 gånger lättare att höra sanningen eller få ett avslut, så kan man åtminstone gå vidare.

Svar på tråden Ghostar mer/fler än någonsin