• Äldre 16 Sep 08:58
    9301 visningar
    33 svar
    33
    9301

    Gravid?

    Hej!

    Enligt en app jag har så har jag redan haft äglossning för någon vecka sen. Kollade inte med stickor då men hade ömma bröstvårtor som jag bruka ha. Och den tiden för äl bruka stämma för mig då jag har en normal menscykel på ca 28 dagar. För att vara säker så kollade jag även om jag hade äl igår och i för går men då visade testet neg. Nu är det så, att enda sen äl så har jag haft ömma bröstvårtor, värker i livmodern och molande värk i magen, som mensvärk. Mest på kvällarna. Och jag ska enligt beräknad tid få mens om 6 dagar. Bruka aldrig ha ont i magen så pass länge innan mensen startar,( redan haft värker i en vecka i sträck). Magontet på mig bruka alltid komma vid mens / dagen innan och ibland då ägglossningen sker men sen att värken försvinner.

    Min fråga är alltså, är jag gravid eller inbillar jag mig bara?

  • Svar på tråden Gravid?
  • Äldre 16 Sep 09:03
    #1

    Ska tillägga att jag och sambon sexade nästan en hel vecka i streck innan äl och vid äl och även dagen efter. Och värken magen började strax efter äl. Någon dag efter.

  • Äldre 16 Sep 09:18
    #2
    Gravidlängtan88 skrev 2018-09-16 08:58:18 följande:

    Hej!

    Enligt en app jag har så har jag redan haft äglossning för någon vecka sen. Kollade inte med stickor då men hade ömma bröstvårtor som jag bruka ha. Och den tiden för äl bruka stämma för mig då jag har en normal menscykel på ca 28 dagar. För att vara säker så kollade jag även om jag hade äl igår och i för går men då visade testet neg. Nu är det så, att enda sen äl så har jag haft ömma bröstvårtor, värker i livmodern och molande värk i magen, som mensvärk. Mest på kvällarna. Och jag ska enligt beräknad tid få mens om 6 dagar. Bruka aldrig ha ont i magen så pass länge innan mensen startar,( redan haft värker i en vecka i sträck). Magontet på mig bruka alltid komma vid mens / dagen innan och ibland då ägglossningen sker men sen att värken försvinner.

    Min fråga är alltså, är jag gravid eller inbillar jag mig bara?


    Jag trodde jag hade koll på min äl för jag fick också symptom som du. Men blev inte gravid. Började med ägglossningstester och då visade det sig att jag hade ägglossning på dag 16-18 och inte 12-14 som jag trott. Blev gravid direkt. Dina symptom nu kan både vara graviditet och pms. Det finns tester man kan ta på bim-6 men om det visar negativt kan du ju testa igen om 4-5 dagar för hcg har kanske inte stigit så mycket ännu.
  • Äldre 16 Sep 10:06
    #3

    Ok. Så då är det bara att invänta o se och sen ta ett test. Man kan ju i alla fall hoppas ??

  • Äldre 16 Sep 10:28
    #4

    Jag vänta nog ett tag till med att testa även om det är frustrerande. Men ska försöka vänta till bim ?? Alltså tills på lördag nästa vecka ??

  • Äldre 16 Sep 10:34
    #5
    Gravidlängtan88 skrev 2018-09-16 10:28:11 följande:

    Jag vänta nog ett tag till med att testa även om det är frustrerande. Men ska försöka vänta till bim ?? Alltså tills på lördag nästa vecka ??


    Ja det bästa är att vänta sålänge du kan! Men det är jobbigt ja hoppas du får positivt!
  • Äldre 16 Sep 10:44
    #6

    Ja jag ska försöka ?? Men hoppas gör man alltid ?? Aldrig fått barn eller varit gravid sen tidigare heller så detta är en väldigt stor längtan också ??

  • Äldre 16 Sep 10:49
    #7
    Gravidlängtan88 skrev 2018-09-16 10:44:10 följande:

    Ja jag ska försöka ?? Men hoppas gör man alltid ?? Aldrig fått barn eller varit gravid sen tidigare heller så detta är en väldigt stor längtan också ??


    Jag håller alla tummar och tår! Du kan ju meddela här när du gjort test
  • Äldre 16 Sep 12:21
    #8

    Tack ?? Det ska jag ??????

  • Äldre 16 Sep 12:24
    #9

    Oj, såg alla frågetecken jag gjort. Dom har ersatt mobilsmylies. Haha gjort glada smileys hela tiden. Så har inte varit allvarlig som det sett ut. Haha

  • Äldre 21 Sep 10:44
    #10

    Hej igen! Tyvärr kom mensen idag. Och den skulle kommit imorgon egentligen. Så tyvärr inte gravid denna gången. Undra varför i så fall jag kände av menssmärta mm tidigare då. För en sån smörta är inget man tror att man känner av. Inte jag i slla fall.

Svar på tråden Gravid?