• AnnaOctavia

    VI SOM PLANERAR SYSKON MED BF 2019

    Hej!


    Jag hade en tråd här när jag blev gravid med min son (2010, BF 2011) och det var så skönt att bolla tankar med andra i samma situation så tänkte testa och se om någon/några vill haka på igen.


    Det är dags för syskon för oss nu är det tänkt, (börja i september/oktober), vår son är 7 år nu så det är ganska stort glapp men äsch, vad gör det :)

  • Svar på tråden VI SOM PLANERAR SYSKON MED BF 2019
  • Jsv17

    Vi är på försök nummer 2 till syskon till sonen men han är bara 9mån, vi vill gärna ha tätt om det går

    Tyvärr tror jag att vi missade äl då mannen var bortrest, men min mens är så oregelbunden efter graviditeten fortfarande så det är bara gissningar så vi kör på ändå så får vi se, sist var min cykel hela 50 dagar! Så hoppas på kortare nu.


    Mamma till en liten pojke sedan 9-12-17
  • AnnaOctavia
    Jsv17 skrev 2018-09-16 19:29:57 följande:

    Vi är på försök nummer 2 till syskon till sonen men han är bara 9mån, vi vill gärna ha tätt om det går

    Tyvärr tror jag att vi missade äl då mannen var bortrest, men min mens är så oregelbunden efter graviditeten fortfarande så det är bara gissningar så vi kör på ändå så får vi se, sist var min cykel hela 50 dagar! Så hoppas på kortare nu.


    Hej :) Vad kul att ni försöker!


    När är nästa ÄL och BIM för er?


     


    Första försöket nu, ÄL 4/10 och BIM 19/10 enligt FLO appen som jag precis bytt till, har slutat med Neovletta 28 för ca 1 månad sen, har använt NC förut, kanske börjar använda tempen igen nu när vi börjar försöka.

    Hjärta

  • Tasha82

    Hallå, dyker väl in och säger hej! Vi har en dotter född jan -16 och inte förrän nu känner vi att vi börjar längta efter syskon. Jag blir 37 snart så stressen börjar krypa sig på. Dottern blev till hux flux (tom på avbrutet i vad jag trodde var en säker period), men det betyder ju inte att det är lika lätt denna gång. Är på andra månaden nu, första var dock bara en gång, ett par dagar innan äl. Denna gång blev det mys 2 dagar innan äl och på äl-dagen enligt äl-test från babyplan. Så nu väntar vi in bim 29/9!

  • Tasha82

    Hallå, dyker väl in och säger hej! Vi har en dotter född jan -16 och inte förrän nu känner vi att vi börjar längta efter syskon. Jag blir 37 snart så stressen börjar krypa sig på. Dottern blev till hux flux (tom på avbrutet i vad jag trodde var en säker period), men det betyder ju inte att det är lika lätt denna gång. Är på andra månaden nu, första var dock bara en gång, ett par dagar innan äl. Denna gång blev det mys 2 dagar innan äl och på äl-dagen enligt äl-test från babyplan. Så nu väntar vi in bim 29/9!

  • AnnaOctavia
    Tasha82 skrev 2018-09-18 19:18:41 följande:

    Hallå, dyker väl in och säger hej! Vi har en dotter född jan -16 och inte förrän nu känner vi att vi börjar längta efter syskon. Jag blir 37 snart så stressen börjar krypa sig på. Dottern blev till hux flux (tom på avbrutet i vad jag trodde var en säker period), men det betyder ju inte att det är lika lätt denna gång. Är på andra månaden nu, första var dock bara en gång, ett par dagar innan äl. Denna gång blev det mys 2 dagar innan äl och på äl-dagen enligt äl-test från babyplan. Så nu väntar vi in bim 29/9!


    Svarar från mobilen så hoppas att det blir citerat bra, välkommen och vad kul med BIM nu snart, håller tummarna!! ??
  • Mia86a

    Vi är också sugna på syskon till våra små. Fick min mens idag för första gången sedan förlossning och amning, så inväntar äl om ett par veckor. Ska bli så kul att äntligen kunna starta med syskonförsök på riktigt!

    Vet ju inte hur lång cykel jag har nu men chansar på att BIM är kring 17-20 oktober.

  • Kalasapan

    Hejhej! Vi försöker få till en bebis! Har fött två barn sen innan, första dog tyvärr i magen i v.42 :?(, och min andra kom -15, och vi är så sugna på en till nu! Vi är nog på tredje försöket nu tror jag, men denna månaden verkar inte ÄL komma eller så har jag missat den, vilket är märkligt? Är på dag 20 sen mensens första dag så vi får väl se när eller om ÄL kommer denna månad...

  • Blixtan

    Håller också på att försöka få till ett syskon, har en son född i april 2017. Allra helst så skulle man önska att man får till det innan sgi sjunker men har väl inte alltför stora förhoppningar då jag precis påbörjat utredning privat ang kort luteal fas. Har försökt aktivt sen årsskiftet men det faktum att jag har haft äl på dag 21-23( min cykellängd är 28-29dagar) kan ju va en orsak till att det inte tagit sig helt enkelt! Har bim idag men än ingen mens ??

  • bligravid123

    Vi vill också ha ett syskon. Vi har just nu en son hemma på 12 veckor... så jag kan inte försöka ännu då jag ammar och inte har fått igång mensen, men skulle hemskt gärna få igång mens och ägglossning så att vi kan börja försöka( helst i förrgår Haha) Är det någon som har några tips på hur man får igång mensen förutom att sluta amma?

  • Mia86a
    bligravid123 skrev 2018-09-19 18:02:10 följande:

    Vi vill också ha ett syskon. Vi har just nu en son hemma på 12 veckor... så jag kan inte försöka ännu då jag ammar och inte har fått igång mensen, men skulle hemskt gärna få igång mens och ägglossning så att vi kan börja försöka( helst i förrgår Haha) Är det någon som har några tips på hur man får igång mensen förutom att sluta amma?


    Jag känner igen det där! Ville också ha igång mensen omgående så man kunde få syskon tätt men fick vänta ända till idag innan den äntligen kom (minsta är 9 månader nu). Har tyvärr inget tips på hur man får igång det utan att sluta amma. Du får helt enkelt hålla tummarna att du tillhör den skaran som får igång äl och mens tidigt trots amning. Har annars hört att amning är ett relativt bra skydd sålänge det aldrig dröjer mer än 5 timmar mellan gångerna, men det ska nog tas med en nypa salt då vissa blir gravida trots helamning och andra måste sluta amma helt innan det tar sig.
Svar på tråden VI SOM PLANERAR SYSKON MED BF 2019