• Anonym (Less)

    Kan man kräva att förskolan hjälper till?

    Nu har jag lessnat hårt på alla bajsiga underkläder! Förskolan vägrar torka barnen på storbarnsavdelningen, men mitt barn (och garanterat många fler) klarar inte av att torka sig själv efter bajs.

    Visst måste personalen hjälpa till vid toabesök!?

  • Svar på tråden Kan man kräva att förskolan hjälper till?
  • Anonym (Fskl)

    Ja självklart ska pedagogerna hjälpa till med det på förskolan! Märkligt om de resonerar annorlunda.

  • Anonym (Visst)
    Anonym (Less) skrev 2018-09-16 13:08:48 följande:

    Nu har jag lessnat hårt på alla bajsiga underkläder! Förskolan vägrar torka barnen på storbarnsavdelningen, men mitt barn (och garanterat många fler) klarar inte av att torka sig själv efter bajs.

    Visst måste personalen hjälpa till vid toabesök!?


    Varför vill de inte hjälpa till?
  • Anonym (Less)
    Anonym (Visst) skrev 2018-09-16 13:14:13 följande:

    Varför vill de inte hjälpa till?


    De tycker att barnen ska lära sig det på egen hand, men det hjälper ju inte att bara strunta i det.
  • Tramptass

    Det var mycket konstigt. Få barn i förskoleåldern klarar detta helt själva. Kanske de allra största, men man kan inte bara lämna dem att reda ut det på egen hand. Innan de lärt sig måste man vara tillgänglig. 

    /Förskolläraren

  • Anonym (Fskl)
    Anonym (Less) skrev 2018-09-16 13:17:00 följande:

    De tycker att barnen ska lära sig det på egen hand, men det hjälper ju inte att bara strunta i det.


    Men så opedagogisk personal. De får väl se till att lära dem det då. De kan heller inte dra alla över en kam. Barn är olika.
  • Anonym (555)

    Varför tränar ni inte med barnet hemma Hur man torkar sig?

    När barnet börjar 6års finns inte hjälp om man inte har speciella behov.

  • scanmia

    Informera dem bara om att han kan bli röd och irriterad i rumpan när det är bajsrester kvar och att de måste hjälpa till. Vägrar de så ta det till nästa nivå.

  • Anonym (mamma)

    Borde hjälpa till.
    Det är skillnad om ditt barn är nyss fyllda 3 eller fyller 6 år efter årsskiftet.
    Men runt 5år har bör barn klara sig själva.

  • Anonym (asdf)

    Jag tycker att det hör till förskolepersonalens uppgifter att ta hand om basic omvårdnad på förskolan. Hur ska man annars kunna lämna sina barn där.

  • Anonym (Missen)
    Anonym (Less) skrev 2018-09-16 13:08:48 följande:

    Nu har jag lessnat hårt på alla bajsiga underkläder! Förskolan vägrar torka barnen på storbarnsavdelningen, men mitt barn (och garanterat många fler) klarar inte av att torka sig själv efter bajs.

    Visst måste personalen hjälpa till vid toabesök!?


    Det beror helt på hur gammalt ditt barn är.
Svar på tråden Kan man kräva att förskolan hjälper till?