• Äldre 16 Sep 16:49
    8741 visningar
    51 svar
    51
    8741

    Värsta egenskaper hos er partner?

    Som rubriken lyder,

    Vad är det värsta med er partner?

    Kan börja med och säga att min man är sjukt snål trots att han har några M på kontot.

    Han handlar aldrig kläder/ div till våra barn och bidrar inte heller. Handlat höstkläder idag för 1000kr han swishade över 100kr. Man blir ju idiot snart...!

    Tycker det är en vidrig egenskap att vara snål, eller finns det något värre?

  • Svar på tråden Värsta egenskaper hos er partner?
  • Anonym (??,)
    Äldre 16 Sep 16:55
    #1
    +1

    Varför är du dum nog att acceptera det?

  • Anonym (Dumme­e)
    Äldre 16 Sep 17:03
    #2
    -1

    Värre än att vara snål är att vara dum nog att tro att man inte förtjänar bättre. Han behandlar dig såsom du tillåter dig att bli behandlad.

  • Anonym (Stina­)
    Äldre 16 Sep 17:03
    #3

    Han är en besserwisser och kan inte förstå att andra människor värdesätter saker annorlunda än han. Han kan vägra att göra saker för andras skull med motiveringen ?så gör man inte, de gör fel?. Det är svårt att leva upp till hans förväntningar eftersom han veta allt och hans sätt är det bästa.

    Jätteirriterande! Men i övrigt en helt fantastisk person.

  • Anonym (G)
    Äldre 16 Sep 17:06
    #4
    Anonym (Dummee) skrev 2018-09-16 17:03:42 följande:
    Värre än att vara snål är att vara dum nog att tro att man inte förtjänar bättre. Han behandlar dig såsom du tillåter dig att bli behandlad.
    Håller med
  • Äldre 16 Sep 17:13
    #5
    Anonym (Stina) skrev 2018-09-16 17:03:49 följande:

    Han är en besserwisser och kan inte förstå att andra människor värdesätter saker annorlunda än han. Han kan vägra att göra saker för andras skull med motiveringen ?så gör man inte, de gör fel?. Det är svårt att leva upp till hans förväntningar eftersom han veta allt och hans sätt är det bästa.

    Jätteirriterande! Men i övrigt en helt fantastisk person.


    Mmmmm... har också haft en sån, min var så jobbig så han kunde nedvärdera mina vänner face2face om de sa ngt han inte höll med om.
  • Äldre 16 Sep 17:18
    #6

    Min man är världens tidsoptimist. Alltid sen. Vem kommer 1 timme efter festen börjat? Vem stegar in i kyrkan när bröllopsklockorna ringer och knör sig före brudparet?

    Suck, han är hopplös.

  • Äldre 16 Sep 17:20
    #7
    Anonym (Dummee) skrev 2018-09-16 17:03:42 följande:

    Värre än att vara snål är att vara dum nog att tro att man inte förtjänar bättre. Han behandlar dig såsom du tillåter dig att bli behandlad.


    Ni behöver inte dumförklara mig. Av den anledningen har jag valt att inte skaffa flera barn m han bl.a.

    Jag har aldrig krävt tillgång eller ngt annat fr han, enda är att jag vill dela lika på kläder etc t kidsen tex. Hushållet delar vi lika trots att han tjänar betydligt mer än mig.

    Han tycker jag kan handla på second hand men tycker Lindex o hm har bra priser därför gör jag inte det.

    Enda jag tycker är sorgligt också är att han aldrig ?skämmer bort? mig, i form av blommor etc när han har råd till det. Så som man ser att andra gör med sina fruar.

    Resor snålar han inte på men väljer alltid dem billigaste.

    Förövrigt är han bästa pappa som mina barn kan ha.
  • Anonym (R)
    Äldre 16 Sep 17:23
    #8

    Hon är för fet där bak och har inkontinens. Det är det enda jag stör mig på.

  • Äldre 16 Sep 18:09
    #9
    Anonym (R) skrev 2018-09-16 17:23:23 följande:

    Hon är för fet där bak och har inkontinens. Det är det enda jag stör mig på.


    Oj, kan hon inte få hjälp?
  • Anonym (mmmm)
    Äldre 16 Sep 18:12
    #10
    LadyMommy skrev 2018-09-16 16:49:37 följande:

    Som rubriken lyder,

    Vad är det värsta med er partner?

    Kan börja med och säga att min man är sjukt snål trots att han har några M på kontot.

    Han handlar aldrig kläder/ div till våra barn och bidrar inte heller. Handlat höstkläder idag för 1000kr han swishade över 100kr. Man blir ju idiot snart...!

    Tycker det är en vidrig egenskap att vara snål, eller finns det något värre?


    Jag kan faktiskt inte komma på någon "värsta egenskap" hos min man. Vi har det mycket bra tillsammans och han är för det mesta bara fantastisk. Jag vet att han tycker detsamma om mig Hjärta 
Svar på tråden Värsta egenskaper hos er partner?