• Anonym (Osäke­r)
    Äldre 16 Sep 17:04
    1607 visningar
    9 svar
    9
    1607

    Skulle jag behöva vara singel?

    Hej Familjeliv!

    Skulle behöva er hjälp..

    Jag är ett förhållande sedan nästan 3 år tillbaka och jag har känt att jag har blivit mer osäker. Vi har bråkat rätt mycket det senaste året och sexlivet är rätt dåligt, jag har tappat lusten och har känt att vi inte direkt har den där sexuella passionen. Jag vill så gärna ha det, men detta har lett till att jag har fantiserat en del om andra.

    Vill bara påpeka att jag älskar min partner sjukt mycket, hen är min bästa vän!

    Jag är student just nu, lever det typiska studentlivet med fester och dylikt. Och varje gång jag blir onykter känner jag att den där osäkerheten drar på extra mycket och jag drar mig till andra, pratar och dansar med andra. Lite oskyldigt flörtande kanske men har inte gjort något annat!

    Dock känner jag en viss frustration, att jag egentligen skulle vilja leva det där singellivet och kunna hångla med främlingar och dra det längre om jag vill.

    Jag vet inte vad jag ska göra, om jag behöver vara singel ett tag och ta en paus? Eller om jag ska satsa mer på mitt förhållande? Tror inte min partner känner såhär, hen är så sjukt kärleksfull och jag får så dåligt samvete. Vet inte heller om jag vill göra slut, vill inte såra min partner.

    Hjälp!

  • Svar på tråden Skulle jag behöva vara singel?
  • Mongol­iet
    Äldre 16 Sep 17:11
    #1
    +1

    Inte så stor risk att hen i din story är något annat än en han. Bara gör slut.

  • Anonym (Trust me)
    Äldre 16 Sep 17:15
    #2

    Jag tycker att du ska göra slut.

    Lev livet - studenttiden kommer INTE tillbaka.

    Ni kan kanske vara vänner? ????

  • Anonym (Trust me)
    Äldre 16 Sep 17:18
    #3

    ...de sista 4 ???? skulle vara en

    Gör slut! Jag var inte singel på universitetet - ångrar det idag.

  • Anonym (A)
    Äldre 16 Sep 17:19
    #4

    Jag tycker att du ska göra slut.

  • Anonym (Osäke­r) Trådstartaren
    Äldre 16 Sep 17:59
    #5

    Förstår vad ni menar, men det känns så svårt.

    Vill inte såra min partner, vill fortfarande ha kvar hen i mitt liv..

    Sen så har man ju en viss ?säkerhet? när man har ett förhållande gällande framtid osv..

    Usch så jobbigt det känns!

    Tänk om det är ett misstag, tänk om jag skulle ångra mig?

  • Äldre 16 Sep 18:44
    #6

    Ni har bråkat mycket, sexlivet är dåligt och du är osäker på förhållandet och dina känslor. Plus att du är intresserad av andra. Givetvis bör du göra slut, om inte annat för att finna ut om gräset är grönare på andra sidan. Kanske gör du ett misstag men att gå och undra och tveka är inte heller rätt mot din kille. Kanske kan ni bli ihop i framtiden igen, när du provat dina vingar relationsmässigt.

  • Äldre 16 Sep 19:02
    #7

    Om du tycker det är jobbigt att göra slut, vilket det alltid är, så fundera på hur det skulle vara att göra det när du är äldre och har skaffat barn. Mitt tips är alltså, om du har funderingar på det så gör det nu.

  • Anonym (Tjej)
    Äldre 16 Sep 21:33
    #8
    Anonym (Trust me) skrev 2018-09-16 17:18:59 följande:

    ...de sista 4 ???? skulle vara en

    Gör slut! Jag var inte singel på universitetet - ångrar det idag.


    Håller med. Var i en riktigt dålig relation istället för att festa och ha kul
  • Anonym (Gräse­t är grönar­e)
    Äldre 18 Sep 23:26
    #9

    Håller också med. Pajade min studietid genom att deppa mig igenom fem års på- och av förhållande. Urtrist att ha varit ledsen och trött under de åren som kan vara så kul. Ut och var lite egoistisk, det kan man inte senare när man har barn.

Svar på tråden Skulle jag behöva vara singel?