• Anonym (Hej)

    Hur är det att bo i Nyköping?

    Hej!

    Finns här någon som bor i Nyköping?

    Hur är staden som helhet?

    Skolor? Folket? Annat?

    Vilka områden bör man undvika?

    Tacksam för all info ni har.

  • Svar på tråden Hur är det att bo i Nyköping?
  • Jenny Blomberg

    Hej!

    På sommaren är det en väldigt fin stad, men det är ingen stad jag trivs i. ??

    Personligen så tycker jag att Nyköping är en alldeles förliten stad där alla på något sätt har någon form av koppling mer eller mindre till varandra.

  • Anonym (Hej)
    Jenny Blomberg skrev 2018-09-17 16:25:15 följande:

    Hej!

    På sommaren är det en väldigt fin stad, men det är ingen stad jag trivs i. ??

    Personligen så tycker jag att Nyköping är en alldeles förliten stad där alla på något sätt har någon form av koppling mer eller mindre till varandra.


    Hej!

    Tack så jättemycket för ditt svar!

    Så du känner att Nyköping är lite "småstad", så till vida att "alla känner alla" - har jag uppfattat det rätt då? :)

    Bor du i Nyköping? Är det några ställen du kan rekommendera att bo på? Några du avråder ifrån (Brandkärr har jag läst inte ska vara så bra, men det kanske bara är en skröna?).

    Vet du hur skolorna är? Vilka är att rekommendera och vilka vill man helst undvika?

    Det vore jättesnällt om du orkar svara på det du kan svara på. Det betyder oerhört mycket!

    Tack så enormt mycket på förhand! :D
  • Anonym (Nypanbo)

    Det är en fin stad naturmässigt med fin natur och byggnation.

    Ganska få klädaffärer dock och finns väl inte överdrivet mycket att göra där. Har bott där hela mitt liv. Annars en ganska lugn stad förutom lite återkommande krogbränder och sådär.

    Precis som föregående hade skrivit så är folket väldigt svåra att få kontakt med och har sina grupper som de umgås i och har svårt för att släppa in andra.

    Finns ju dock endel nyinflyttat folk från andra städer som jag upplever som mycket mer öppna än de inhemska nyköpingsborna så de går ju att få kontakt med dem.

    Skolorna var ju inte de bästa på min tid när jag gick i skolan kan jag tycka. Kan ju hänt endel sen dess.

    Då var det mycket lärarbyten, stora klasser, mycket grupperingar och lärare som inte uppmärksammade alla elever bl.a.

    De har ju kommit på den ?smarta idén? att slå ihop flera skolor till en högstadieskola och där tänkte de väl inte ett skit på eleverna utan det var väl det ekonomiska som fick styra. Kan ju aldrig bli bra med stora skolor kan man tycka.

    Ja det var lite om Nyköping :D

Svar på tråden Hur är det att bo i Nyköping?