• Anonym (Ts)

    Kinesisk könskalender som stämmer??

    Är jättenyfiken på om det är en flicka eller pojke som vi väntar. För ett tag sedan hittade jag en tråd om en kinesisk kalender som förutspår könet på bebisen utifrån beräknat födelsedatum och mammans födelsedatum. Denna kalender stämde enligt ts på alla hennes barn och även på mina bekanta. Jag hittar inte tråden. Kan någon hjälpa mig att hitta denna tråd igen ?? Länka

  • Svar på tråden Kinesisk könskalender som stämmer??
  • Anonym (assååå)

    Om den stämmer så är det ändå en slump. Förenklat så är ägget X och spermierna X eller Y, den spermie som "tar" ägget gör könet, XX för flicka och XY för pojke.
    Hur ska spermien kunna veta/känna var i en kinesisk kalender vi befinner oss i? Och vad sjutton har mammans födelsedatum med något att göra?

    Ok att det är KUL att titta på sådant här och spekulera. Men tro på det?

  • Anonym (assååå)

    Ok nu testade jag på mina barn.

    Nr 1: enligt kalendern: pojke. Är: pojke
    Nr 2: enligt kalendern: pojke. Är. Flicka

    så 50% rätt!

    WOW!

    Roliga är bara att vad man än gissar så har man ju alltid... 50% chans att svara rätt...

  • Anonym (Ts)
    Furti skrev 2018-09-24 11:56:36 följande:

    Stämmer i ungefär hälften av fallen...


    Har du kollat?
  • Anonym (Ts)
    Anonym (assååå) skrev 2018-09-24 11:59:39 följande:

    Om den stämmer så är det ändå en slump. Förenklat så är ägget X och spermierna X eller Y, den spermie som "tar" ägget gör könet, XX för flicka och XY för pojke.

    Hur ska spermien kunna veta/känna var i en kinesisk kalender vi befinner oss i? Och vad sjutton har mammans födelsedatum med något att göra?

    Ok att det är KUL att titta på sådant här och spekulera. Men tro på det?


    Sånt kan redan va förutbestämt. Och en graviditet är ett mirakel som också är förutbestämt
  • Anonym (Ts)
    Anonym (assååå) skrev 2018-09-24 12:03:42 följande:

    Ok nu testade jag på mina barn.

    Nr 1: enligt kalendern: pojke. Är: pojke

    Nr 2: enligt kalendern: pojke. Är. Flicka

    så 50% rätt!

    WOW!

    Roliga är bara att vad man än gissar så har man ju alltid... 50% chans att svara rätt...


    Men prova att kolla om det stämmer på släktingar o bekanta. Du har ju bara jämfört 2 stycken. Dom jag kollade på stämde på 6 av 7
  • Furti
    Anonym (Ts) skrev 2018-09-24 12:07:45 följande:
    Sånt kan redan va förutbestämt. Och en graviditet är ett mirakel som också är förutbestämt
    Ironi i skriven form kan lätt missuppfattas.
Svar på tråden Kinesisk könskalender som stämmer??