• Anonym (Hjälp)

    Är detta positivt? Jättesvagt sträck?



    Hej!

    Först och främst. Är det positivt..? Det ser väldigt svagt ut.

    Jag hade mens för två veckor sedan så hur kan jag vara gravid och den redan visar positivt isåfall?! Kan man se det så tidigt? Jag äter p-piller och detta var inte planerat.

    Jag vet inte vad jag ska göra nu. Jag har redan gjort abort en gång och vill inte göra det igen men jag vill inte ha barn nu.. Det är så mycket jag vill göra innan. Är otroligt över vad min kille ska säga, hur ska jag berätta detta för honom..? Jag har också nyss börjat ett nytt jobb..

    Snälla, skulle bli så tacksam om någon kunde komma med råd.

    Borde jag ta ett till test?
  • Svar på tråden Är detta positivt? Jättesvagt sträck?
  • Anonym (Rick)

    Hejsan!

    Vill först säga att mens är ingen garanti för att man inte är gravid. Men att du äter p-piller är ganska gott skydd. Clearblue är dock väldigt känt för att ge spökstreck, så känner du oro så råder jag dig att ta ett test från annat fabrikat.

  • nonameleft

    Om din senaste mens började för två veckor sedan så skulle ett testa-tidigt-test tekniskt sett kunna ge ett väldigt svagt utslag redan nu men jag skulle absolut inte förlita mig på det där svaga strecket. Ta ett nytt test när du egentligen ska ha din mens.

  • Anonym (Hjälp)

    Tack för era svar.

    Jag brukar få mens runt den 25:e, vet inte exakt när jag fick den sist. Jag började dock blöda lite igår, bruna flytningar typ, (ursäkta för för mycket info) och idag "blöder" jag fortfarande. Är det ett graviditetstecken?

    Jag tog ett clearblue där man kan se sex dagar innan beräknad mens men ska ner och köpa ett annat och prova..

  • Anonym (heh)
    Ser positivt ut då sträcket är blått och inte grått. Så ja ta ett till test om några dagar :)
  • nonameleft
    Anonym (Hjälp) skrev 2018-09-17 14:01:38 följande:

    Tack för era svar.

    Jag brukar få mens runt den 25:e, vet inte exakt när jag fick den sist. Jag började dock blöda lite igår, bruna flytningar typ, (ursäkta för för mycket info) och idag "blöder" jag fortfarande. Är det ett graviditetstecken?

    Jag tog ett clearblue där man kan se sex dagar innan beräknad mens men ska ner och köpa ett annat och prova..


    Kan vara en nidblödning. Annars en vanlig mellanblödning. Du får försöka ha is i magen ett tag till. Om det skulle visa sig att du är gravid så har du ju i alla fall lite tid på dig att tänka över vad du vill göra. 
  • Anonym (S)

    Tycker testet ser positivt ut utan tvekan. Mitt test var mycket svagare än det där.

  • Anonym (Hjälp)

    Har testat 2 ggr till idag. En där man ser hur långt gången man är och fick "gravid 2-3v" och det andra var också positivt. Så nu är det säkert att jag är gravid..

    Men hur ska jag berätta för min kille? Är rädd att han ska bli arg. Jag vill egentligen inte ha barn nu, men vill inte göra abort. Hur ska jag lägga fram det att jag vill behålla..?

  • Anonym (Gravid med fyran)
    Anonym (Hjälp) skrev 2018-09-18 16:14:21 följande:

    Har testat 2 ggr till idag. En där man ser hur långt gången man är och fick "gravid 2-3v" och det andra var också positivt. Så nu är det säkert att jag är gravid..

    Men hur ska jag berätta för min kille? Är rädd att han ska bli arg. Jag vill egentligen inte ha barn nu, men vill inte göra abort. Hur ska jag lägga fram det att jag vill behålla..?


    Säg som det är. Du har gjort vad du kunnat för att inte bli gravid, p-piller är säkra för de flesta. Om han inte redan vet att du gjort en abort tidigare så berätta det för honom och hur det fick dig att må. Lycka till!
  • Anonym (S)
    Anonym (Hjälp) skrev 2018-09-18 16:14:21 följande:

    Har testat 2 ggr till idag. En där man ser hur långt gången man är och fick "gravid 2-3v" och det andra var också positivt. Så nu är det säkert att jag är gravid..

    Men hur ska jag berätta för min kille? Är rädd att han ska bli arg. Jag vill egentligen inte ha barn nu, men vill inte göra abort. Hur ska jag lägga fram det att jag vill behålla..?


    Om han blir arg är han ändå inget att ha. Du får helt enkelt berätta som det är, att du vill behålla. Förhoppningsvis känner han likadant
  • Anonym (Hjälp)

    Tack för era svar :)

    Jag sa imorse att jag misstänkte att jag var gravid men att jag ska ta ett till test. Han svarade med att förmodligen är jag inte det, han lät inte direkt glad mest tyst.. Men jag är så rädd för hur han ska reagera nu. Han kommer hem vid 21 från jobbet, ville inte säga det över telefon..

    Jag mår faktiskt illa, så orolig är jag.. Han vet att jag gjort abort innan, men då ville jag verkligen det och ångrar mig inte, det var rätt beslut. Jag hade inte velat bli gravid nu men vill inte ta bort det nu när det är såhär..

    Usch vad jobbigt..

  • Anonym (S)
    Anonym (Hjälp) skrev 2018-09-18 18:00:50 följande:

    Tack för era svar :)

    Jag sa imorse att jag misstänkte att jag var gravid men att jag ska ta ett till test. Han svarade med att förmodligen är jag inte det, han lät inte direkt glad mest tyst.. Men jag är så rädd för hur han ska reagera nu. Han kommer hem vid 21 från jobbet, ville inte säga det över telefon..

    Jag mår faktiskt illa, så orolig är jag.. Han vet att jag gjort abort innan, men då ville jag verkligen det och ångrar mig inte, det var rätt beslut. Jag hade inte velat bli gravid nu men vill inte ta bort det nu när det är såhär..

    Usch vad jobbigt..


    Försök att ta det lugnt och andas bara. Det känns märkligt att han skulle bli arg? Ni är ju två om det här. Visst, du äter p-piller men nu blev det såhär ändå. Han kommer säkert bli chockad, ge honom lite tid att smälta det så kanske han också inser att han vill ha bebisen
Svar på tråden Är detta positivt? Jättesvagt sträck?