• hellokajsa

    Hjälp att bli gravid m baffusin, rosenrot, järn, magnesium

    Någon som provat att äta baffusin, rosenrot, magnesium och/ c-vitamin?

    Hur mycket ska jag ta av alla doser, hur mycket behöver jag och min kille få i oss?

    Jag och min kille har gjort 2 försök med ivf-behandling med dålig utdelning. Vi ska båda ha bra kvalitet på allt men jag har vid båda tillfällena fått väldigt få ägg och bara 1 har blivit befruktat båda gångerna som sen resulterat i missfall. Vi är båda 38 år och min kille har två barn med yngsta på 9 år så det var ett tag sen sist han lyckades göra sitt ex gravid.

    Nu är vi på försök nr 2 och jag fick mens på min vanliga mensdag och har nu blödigt rikligt i 4 dagar och gjort 2 grav test med tydligt negativt resultat.

    Min sköterska säger att jag ska avvakta en vecka till och fortsätta m progestorone trots att chansen att jag är gravid är nästintill obefintlig men dom vill kunna utesluta.

    Det kommer vara en månad minst innan vi gör vårt sista försök via landstinget. Det känns otroligt mörkt med tanke på att jag nästan inte fått några ägg och ingen gång fått något över i frysen.

    Min fråga är:

    Hur mycket av hostmedicin och tillskott ska jag ta? När ska jag börja? (Jag är ju 99% ej gravid men vet m säkerhet om 1 vecka)

    Tacksam för alla tips och råd. Vad gör jag näst om det inte blir något nästa gång heller? Kan jag göra utredning eller öka chanserna på något sätt själv? Nästa steg?

    /Svårt att hålla modet uppe.

  • Svar på tråden Hjälp att bli gravid m baffusin, rosenrot, järn, magnesium
  • EpicNurse

    Bafucin hjälpter inte öht. Det är halstabletter. Misstänker att du menar bisolvon..?


    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Jag är bara jag

    Frågar du läkarna på IVF-kliniken så skulle de svara att Bisolvon är rena myten. Inga andra vitaminer hjälper heller såvida du inte enbart lever på skräpmat. Vid IVF finns det ingen hälsokost som kan hjälpa dig och det rekommenderas inte heller. I värsta fall kan sånt skära sig med behandlingen.  När mannen har få eller dåliga spermier kan zink och folsyra i stora mängder hjälpa, men inte om antal och kvalitet är normala.
    Byte av metod och mediciner är vad man brukar göra vid IVF ifall utfallet varit klent innan.

  • hellokajsa

    Ja jag menar såklart bisovon.

    Jag tänkte mellan behandlingar och om inte detta heller funkar sista gången samt efter det i väntan på vad vi gör sen.

    Jag tänkte inte köra parallellt med ivf-behandlingen.

  • Jag är bara jag

    Eftersom du kan bli gravid och kommer till ET så kan ni fortsätta med samma hopp upp till 7 insättningar. Sen får ni kanske fundera på ÄD. Jag har 2 barn via ED så jag är så tacksam att den vägen fanns till barn.

  • hellokajsa

    Förlåt men ET?

    Alltså efter denna gång har vi bara en gång kvar och vi har ju varje gång bara fått ett befruktat ägg som blivit missfall så statistiken säger ju i bästa fall ett försök till? Jag kan ju inte stoppa in några befruktade ägg om jag inte har några? Förstår inte riktigt...

  • Jag är bara jag
    hellokajsa skrev 2018-09-18 22:06:22 följande:
    Förlåt men ET?

    Alltså efter denna gång har vi bara en gång kvar och vi har ju varje gång bara fått ett befruktat ägg som blivit missfall så statistiken säger ju i bästa fall ett försök till? Jag kan ju inte stoppa in några befruktade ägg om jag inte har några? Förstår inte riktigt...
    ET är insättning vid färskförsök vid IVF. Du kan ju alltid göra IVF privat. Gjorde vi- 7 behandlingar. Man har rent statistiskt oftast samma chans ca 6 insättningar.
  • UndrandeSökare

    Hellokajsa- Här kommer lite ordförklaring

    ET= embryo transfer (när man sätter in ett färskt embryo)

    FET= Frozen embryo transfer (när man sätter in embryo som tidigare varit fruset)

    ÄD= Äggdonation, när man använder en yngre kvinnas ägg

    ED= Embryo som kommer från både donerade ägg och donerade spermier

  • UndrandeSökare

    hellokajsa- Se till att din man får i sig 5mg folsyra och 66mg zink varje dag under 3 månaders tid. Det ska förbättra spermierna.

    Om du vill äta Magnesium så kan man köpa förpackningar med 375mg, på tex Apotea.se såna använder jag.

    Min läkare rekommenderar att alla kvinnor som försöker bli gravida ska ta folsyra, d-vitamin och Omega 3 varje dag både innan graviditeten och under hela graviditeten.

    Om du vill veta mer om Rosenrot, Apiforce drottninggele eller annat så sök på det på Familjeliv. Det finns speciella trådar som enbart diskuterar Rosenrot tex.

    Fråga din läkare om du kan få Trombyl 75mg utskrivet, det kan förhindra ev små blodproppar när embryot försöker fästa. Om det blir en liten blodpropp när embryot försöker fästa så kan det orsaka att det ej blir någon graviditet eller missfall.

    Får man inte Trombyl utskrivet så kan man köpa receptfria Albyl Minor 250mg och dela varje tablett i 3 delar och ta en tredjedelstablett per dag. Apoteket säljer speciella Tablettdelare så man slipper dela tabletterna med kniv.

Svar på tråden Hjälp att bli gravid m baffusin, rosenrot, järn, magnesium