• Anonym (?)

    Motherkind pregnancy té?

    Har köpt ett graviditetste som innehåller bland annat hallonblad och det är ju bra inför förlossningen sägs det. På téförpackningen står det : natures finest organic herbs to help care for pregnant mums.

    När jag läser på innehållet så innehåller den i princip alla örter som jag läst att man ska undvika under graviditet som t.ex pepparmynta, nässelblad, fänkål m.m . Varför har dom dessa örter i ett te som ska va vårdande enligt förpackningen men som man ska undvika enligt Internet? Kan det va så att tét kanske kan snabba på förlossningen med dessa örter att det är därför det stod på google att man ska undvika det ? Det stod att man ska undvika fänkål hallonblad m.m pga att det kan ge mycket sammandragningar så det kanske bara gäller i tidig graviditet eller ? Någon som druckit detta te under graviditeten?

  • Svar på tråden Motherkind pregnancy té?
  • Anonym (?)

    Dom skulle väl inte skriva att örterna är vårdande om dom hade varit farliga under graviditet??

  • Meriall

    Det är nog tänkt att man ska dricka teet i slutet av graviditeten för att på ett vårdande sätt förbereda inför förlossningen. Typ sista månaden eller så. Drick det inte innan v 35..

  • Anonym (?)
    Meriall skrev 2018-09-17 19:25:11 följande:

    Det är nog tänkt att man ska dricka teet i slutet av graviditeten för att på ett vårdande sätt förbereda inför förlossningen. Typ sista månaden eller så. Drick det inte innan v 35..


    Ja så tänkte jag också. Står på flera sidor att hallonbladste inte får drickas innan vecka 35
Svar på tråden Motherkind pregnancy té?