• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Män: Vill ni ha en hemmafru?
  • Anonym (123)

    Hade visserligen varit skönt att få huset städat och maten lagad, men inte så kul att hon inte kan stå på egna ben.

  • Anonym (E)

    För mig spelar det ingen roll. Vill hon bli hemmafru så får hon det, vill hon inte så inga problem liksom.

  • Anonym (pappa)

    Hemmafru, nej, då jag är bög.

    Men annars vet jag inte riktigt vad jag ska svara på det. Jag har haft en hemmaman nu ett tag. På ett sätt har det varit väldigt skönt framför allt att ha honom hemma överhuvudtaget, och visst är det trevligt att ha huset rent, maten lagad, tvätten tvättad, att jag kan koncentrera mig på jobb som drar över osv men jag känner mig  samtidigt väldigt, väldigt onyttig och överflödig.

  • FragaUgglan

    Synd att det inte är fler svar på den här undersökningen. Det hade varit riktigt kul att veta vad folk tycker om det här ämnet!

  • Anonym (Njae)

    Min fru blir alldeles för rastlös av att vara hemma, vilket medför att hon drar igång projekt som involverar mig - fast jag är alldeles för trött då jag kommer hem från jobbet.

    Halvtidshemmafru fungerar nog bättre.

  • Anonym (mmm)

    om man ska göra nåt, tycker jag båda kan dra ner på arbetstiden i stället och båda hjälps åt hemma. 

  • DeathByPickles

    Jag är visserligen inte en man, men jag hade hemmapartner under ungefär ett halvår och höll på att bi fullkomligt Vansinnig! 


    Oavsett när man kom hem under dagen var det någon i lägenheten.... och vad pratar man om, sedan, med en människa vars största portion av vardagen omfattar hus och hem? 
    Nej, nix och nope! Aldrig igen, Både jag och partner blev lyckligare när båda arbetade heltid. 


    Not Carnegie, Vanderbilt, and Astor together could have raised money enough to buy a quarter share in my little dog.
  • Anonym (p)
    Anonym (Peter) skrev 2018-09-26 16:55:29 följande:

    Är hellre hemmaman än har en hemmafru


    Förstår dig !
  • Anonym (Nej nej nej säger jag :-))

    Skulle bli galen av att haven fru som gick hemma och trampade jämt. Som ALLTID var hemma när jag kom hem från jobbet. Nej tack. Tror att det blir en så mycket roligare och intressantare partner om hon får intryck även utanför hemmets fyra väggar

    MEN det skulle samtidigt va trevligt ibland om hon var ledig nån dag varannan vecka och var hemma och pysslade och fixade, och kaffet var klart när jag kom från jobbet.

  • FuckGoggleAskMe

    För några år sedan önskade jag mig en hemmaman (litet barn och mycket jobb), men nu skulle jag inte vilja ha det. Vill ha någon med högre ambitioner och mera driv som kan försörja sig själv. Förstår oftast inte män som vill ha hemmafru.

Svar på tråden Män: Vill ni ha en hemmafru?