• Anonym (W)

    Enormt störande leksak för 5 åring

    Har en bekant var son alltid fått fina genomtänkta presenter av mig, saker som främjar utveckling och är trevliga att leka med.
    Av henne har jag däremot nu de senaste fyra presenttillfällena fått enormt plastiga störiga blinkande och fulla med oljud prylar. Sådant som INGEN förälder vill ha i sitt hem. (Speciellt inte jag som lider av Tinnitus, vilket hon vet.)
    Påpekade lite vänligt att vi inte gärna vill ha saker med batterier, just för att minska på oljuden, men hon kommer med samma skräp ändå. Misstänker att det kan vara presenter hennes barn fått som hon inte vill ha...

    Nåväl, nu fyller hennes barn fem och nu jävlar ska jag hämnas.
    Vilken är den mest irriterande oljudsframkallande sak man kan ge till en 5 åring som de kan tänkas leka med massor.
    Tips tack!!

  • Svar på tråden Enormt störande leksak för 5 åring
  • Anonym (W)
    Anonym (Till vem är presenten egentligen?) skrev 2018-09-17 22:16:05 följande:

    Kan det vara så att hon faktiskt insett att barn ofta blir jätteglada över de plastiga, blinkande, låtande sakerna och köper dem för att göra barnet glad? Inte dig.

    Är det värt att bli arg och börja med en fånig hämnd på en vän över en sån sak? Det är väl bara att plocka ut batterierna om ljudet stör dig, eller sätta tejp över hålen där ljudet kommer ut.


    Därför att billiga platssaker från kina som blinkar som om de är skapta för att framkalla ett epileptiskt anfall är INGET jag vill att mina barn ska ha. Det går inte at ta ut batterierna, de är inbyggda i de flesta fall. En jävla leksak fick jag dränka i badkaret för att få tyst på den.

    Hon säger själv att hon störs av oljud men hon ger mina barn och mig det bessväret.

    Ja, det är värt det, en pik till henne att det räcker.
  • Anonym (Kuckeliku)

    Det finns en tupp från filmen Moana som tjuter som bara faan. Kanske kan vara något?

  • Anonym (Tryck)

    Gå in i en leksaksbutik och provtryck på grejerna!

  • Anonym (W)
    Anonym (Kuckeliku) skrev 2018-09-17 22:33:11 följande:

    Det finns en tupp från filmen Moana som tjuter som bara faan. Kanske kan vara något?


    Oh, det låter som en fin idé!
    Tack för länken också!
  • Anonym (Ge igen bara!)

    Leksakselgitarr med förinspelat ackompanjemang, samt headset med mikrofon så man kan sjunga med. Det fick mitt barn av min väninna - sen när hon fått barn fick hennes barn ärva den när barnet blivit gammal nog att älska den. Ha!

    www.adlibris.com/se/produkt/gitarr-med-headset-svartgra-supersonic-29760323&gclid=EAIaIQobChMIq9nY3_bC3QIVBd-yCh1GQwlhEAQYAiABEgL41_D_BwE

    www.br.se/vaara-kategorier/musikinstrument-foer-barn/guitars-for-children/music-time-elgitarr-blaa&gclid=EAIaIQobChMIq9nY3_bC3QIVBd-yCh1GQwlhEAQYCiABEgKjP_D_BwE&ef_id=WaReSwAAAG4AIwN_:20180917205830:s

  • Anonym (W)
    Anonym (Ge igen bara!) skrev 2018-09-17 22:59:55 följande:

    Leksakselgitarr med förinspelat ackompanjemang, samt headset med mikrofon så man kan sjunga med. Det fick mitt barn av min väninna - sen när hon fått barn fick hennes barn ärva den när barnet blivit gammal nog att älska den. Ha!

    www.adlibris.com/se/produkt/gitarr-med-headset-svartgra-supersonic-29760323&gclid=EAIaIQobChMIq9nY3_bC3QIVBd-yCh1GQwlhEAQYAiABEgL41_D_BwE

    www.br.se/vaara-kategorier/musikinstrument-foer-barn/guitars-for-children/music-time-elgitarr-blaa&gclid=EAIaIQobChMIq9nY3_bC3QIVBd-yCh1GQwlhEAQYCiABEgKjP_D_BwE&ef_id=WaReSwAAAG4AIwN_:20180917205830:s


    Fantastisk idé!
  • Pentra

    Har förslag på vad du kan göra med era oöskade leksaker: När vi fick oljudsleksaker till våra små så monterade min sambo isär dem och lödde in motstånd på lämpliga ställen; och, vips, så fick leksakerna en ljudvolym som man, som förälder, kunde stå ut med, och som inte sabbade barnens öron. ... Att köpa och ge bort; cymbaler, kanske...? ...och till det hörselkåpor, för barnens öron då... ... Med vänlig hälsning, Pentra

Svar på tråden Enormt störande leksak för 5 åring