• Jpmv95

    Hon vägrar förlåta efter mitt svek

    Jag och min sambo har varit tillsammans i 4 år och har ett barn ihop. Vi bråkade väldigt sällan och hade överlag ett drömförhållande där hon dagligen bekräftade mig och visade mig kärlek.

    Jag har alltid haft dåligt självförtroende och en del av mig har varit rädd för att hon ska lämna mig då hon är väldigt vacker och kan få bättre än mig, så jag var korkad för några månader sen och blev medlem på olika dejtingsidor som t.ex badoo, Victoria Milan osv. Jag ville väl se om jag ?har det? så att säga. Skrev lite vardagligt med ett par tjejer men det var inget flirtande då jag inte hade vart otrogen mot min sambo och ville således inte inleda någon större kontakt med någon tjej.

    Min sambo kom på mig och såg mitt badoo konto när jag vid ett tillfälle glömt att logga ut och helvetet bröt lös! Hon ville lämna mig men jag bönade och bad och grät flera dagar att hon skulle ge mig en till chans där jag gick med på vad somhelst. Efter mycket om och men gav hon mig en till chans men hon är förändrad vilket jag förstår men känns skit att jag ej ser den kärleken längre i hennes ögon. Har jag tur får jag höra ?älskar dig med? men ej mer än så trots att jag nu gör allt för henne och konstant bekräftar henne och min kärlek till henne.

    Fan känner mig som en idiot, hur kunde jag riskera allt detta för bekräftelse på nätet från tjejer som ej betyder ett skit för mig. Hade gett allt för att se henne titta på mig som förr med kärlek i blicken medan hon nu säger att det är lungt men hennes kroppsspråk och blick säger nå helt annat.

    Vad kan jag göra? Vill ej leva utan henne.. någon mer som vart i min sits? Löste det sig för er?

  • Svar på tråden Hon vägrar förlåta efter mitt svek
  • Anonym (D)

    Jag tror att för att det ska finnas en chans för er så måste du nu påbörja det svåra jobbet att gräva djupt i dig själv och försöka hitta anledningen till att du gjorde som du gjorde. Inte bara konstatera "jag ville ha bekräftelse". Gå till en terapeut. Gräv djupt. Ta reda på vad det var i dig som där och då tyckte att det var värt att riskera ett bra förhållande med någon du älskar för lite momentan bekräftelse av anonyma människor på nätet.
    Det är ingen liten grej du gjort, inget litet svek. För även om du bara ville ha lite bekräftelse så kommer du förmodligen aldrig kunna övertyga henne om att det var det enda du ville ha. Så visa att du tar det på allvar. Visa att du vill ta reda på vad som gick snett i ditt huvud. DÅ har du en chans att rätta till det.

  • Anonym (Jullan)

    Jag tror, lika lite som din sambo gör, att du gick med i "Victoria Milan" för lite vardagligt chattande!! VL marknadsför sig med att vara en otrohetsajt, så det fanns väl en anledning till att du valde den sidan??
    Så börja med att vara ärlig mot dig själv så är du i alla fall på rätt väg!

  • Anonym (Fyfan)

    Har varit med om samma som din tjej (och värre också för den delen. Mycket värre.), och skulle ALDRIG förlåta något sånt. Så här 3 år senare har jag fortfarande inte förlåtit honom och kommer aldrig göra det. Förhållandet är också slut, eftersom det aldrig kunde bli samma igen. Såg honom aldrig på samma sätt som innan och hade noll tillit till honom. Han är ett vidrigt äckel och jag hoppas han brinner i helvetet för all evig tid, och jag är inte ens religiös. Det du kan göra är att acceptera att du förstört allt för HENNE och ert BARN, vad du känner är totalt irrelevant och rätt åt dig, och börja räkna ner tills hon dumpar dig och sen när det händer aldrig någonsin mer gå in i ett monogamt förhållande med någon för det har du bevisat att du inte klarar av.

  • Jpmv95
    Anonym (Jullan) skrev 2018-09-18 11:15:43 följande:

    Jag tror, lika lite som din sambo gör, att du gick med i "Victoria Milan" för lite vardagligt chattande!! VL marknadsför sig med att vara en otrohetsajt, så det fanns väl en anledning till att du valde den sidan??

    Så börja med att vara ärlig mot dig själv så är du i alla fall på rätt väg!


    Jag vet att det hela ser otroligt illa ut men jag la ingen närmare eftertanke i vad för sidor det var utan blev medlem i de sidor jag tänkte att jag skulle få bekräftelse på. Jag skulle ej träffat någon men det kan inte hon veta. Jag var en idiot..
  • Anonym (Hejhopp)
    Anonym (Jullan) skrev 2018-09-18 11:15:43 följande:

    Jag tror, lika lite som din sambo gör, att du gick med i "Victoria Milan" för lite vardagligt chattande!! VL marknadsför sig med att vara en otrohetsajt, så det fanns väl en anledning till att du valde den sidan??

    Så börja med att vara ärlig mot dig själv så är du i alla fall på rätt väg!


    Får hålla med Jullan här. Vad hade hänt om någon av kvinnorna velat träffas? Hade du då sagt nej? Eller hade det lockat att se "om du har det" även ansikte mot ansikte?

    Även om du inte hade velat träffa kvinnorna så kan ju don sambos definition av otrohet vara en annan än din egen. Jag hade ärligt talat blivit mindre upprörd om min sambo blev snefull och strulade med någon än om jag upptäckte att han med berått mod i nyktert tillstånd under lång tid letat uppmärksamhet från och har personlig kontakt med andra kvinnor bakom min rygg.

    Så funkar jag.
  • Jpmv95
    Anonym (Fyfan) skrev 2018-09-18 11:27:53 följande:

    Har varit med om samma som din tjej (och värre också för den delen. Mycket värre.), och skulle ALDRIG förlåta något sånt. Så här 3 år senare har jag fortfarande inte förlåtit honom och kommer aldrig göra det. Förhållandet är också slut, eftersom det aldrig kunde bli samma igen. Såg honom aldrig på samma sätt som innan och hade noll tillit till honom. Han är ett vidrigt äckel och jag hoppas han brinner i helvetet för all evig tid, och jag är inte ens religiös. Det du kan göra är att acceptera att du förstört allt för HENNE och ert BARN, vad du känner är totalt irrelevant och rätt åt dig, och börja räkna ner tills hon dumpar dig och sen när det händer aldrig någonsin mer gå in i ett monogamt förhållande med någon för det har du bevisat att du inte klarar av.


    Jag hatar mig själv för det jag gjorde. Hon förtjänade inte något sånt och jag vet med mig att jag kan ha förstört detta förhållande med en fantastisk tjej pga mitt jävla självförtroende. Jag hoppas hon förlåter mig och jag tänker fortsätta göra allt för att vinna hennes förtroende o kärlek åter och hoppas hon inte dumpar mig till slut..
  • Anonym (tomten)

    Jag har liksom flera andra här svårt att tro att du registrerade dig på sajterna enbart för att få lite bekräftelse via chatt. Och så tänker troligtvis din sambo också.
    Vad hade hänt om någon av tjejerna du börjat chatta med velat träffas? Hade du då inte velat ses för att få ännu mer bekräftelse än du kan få via en datorskärm?

    Du behöver jobba med dig själv. På djupet. Börja med att försöka få tag på något slags terapeut för att den vägen få klarhet i varför du valde att riskera relationen till kvinnan du älskar för andra, betydelselösa, kvinnors ytliga uppmärksamhet. 

    Vad det gäller om din sambo kan förlåta dig, har jag faktiskt ingen aning om. Allt du kan göra är att visa henne att du är medveten om att problemet är ditt, och enbart ditt, och att du nu ska göra ditt yttersta för att något liknande aldrig ska hända igen. Kanske kan hon förlåta dig och uppväcka sina gamla känslor igen,. Kanske inte. 

  • Anonym (G)
    Anonym (Jullan) skrev 2018-09-18 11:15:43 följande:
    Jag tror, lika lite som din sambo gör, att du gick med i "Victoria Milan" för lite vardagligt chattande!! VL marknadsför sig med att vara en otrohetsajt, så det fanns väl en anledning till att du valde den sidan??
    Så börja med att vara ärlig mot dig själv så är du i alla fall på rätt väg!
    Håller med
  • Anonym (Sviken)

    Jag har varit i din sambos sits. Det har blivit bra igen mellan mig och maken men det krävs mycket tid och kommunikation. Visa henne att hon kan lita på dig, svara på alla frågor hon har och ge det framförallt tid. Hon har valt att stanna med dig så det finns absolut en chans att ni kan återfå ert tillitsfulla förhållande, men det tar tid.

    Ni har ju ett barn tillsammans, så ni har mycket att kämpa för. Jag rekommenderar även att du kontaktar din vårdcentral för remiss till terapeut så du kan nysta i varför du har det bekräftelsebehovet du har. (Det kan också visa din sambo att du menar allvar med din ånger och är villig att jobba för ert förhållande.)

  • Bobmac

    Jag hade aldrig förlåtit detta. Hade nog sett det som ett lika stort svek som otrohet. Det var ju trots allt ditåt du var på väg, även om du själv menar att det var oskyldigt. Vem vet var din gräns hade gått?

Svar på tråden Hon vägrar förlåta efter mitt svek