• Köttbull1

    Hyra lägenhet fast man har anmärkning hoss Kronofogden?

    Hej,
    Försöker hjälpa min kära bror som sitter i en liten kris sitvation.
    Min bror flyttade hem till sverige efter att bott utomlands i flera år för ett år sedan och fick en hyreslägenhet genom jobbet. Nu har han slutat på jobbet och kommer att få säga upp lägenheten i Januari. Han nämde att han hade glömt att betala in en tv lisens och komit på kornofogden pga detta. Nu har han problem med att hitta lägenhet pga anmärkningen. Han har alltid betalt sin hyra och är skötsam överlag och att han missade att betala in tv lisensen var ett dumt misstag.

    Finns där en väg att kunna hyra fast han har anmärkning hoss kronofogden?
    Tack för hjälpsamma tips!

  • Svar på tråden Hyra lägenhet fast man har anmärkning hoss Kronofogden?
  • Anna60
    Köttbull1 skrev 2018-09-18 12:23:29 följande:
    Hej,
    Försöker hjälpa min kära bror som sitter i en liten kris sitvation.
    Min bror flyttade hem till sverige efter att bott utomlands i flera år för ett år sedan och fick en hyreslägenhet genom jobbet. Nu har han slutat på jobbet och kommer att få säga upp lägenheten i Januari. Han nämde att han hade glömt att betala in en tv lisens och komit på kornofogden pga detta. Nu har han problem med att hitta lägenhet pga anmärkningen. Han har alltid betalt sin hyra och är skötsam överlag och att han missade att betala in tv lisensen var ett dumt misstag.

    Finns där en väg att kunna hyra fast han har anmärkning hoss kronofogden?
    Tack för hjälpsamma tips!
    I ansökan bör han nämna denna lilla anmärkning. Många hyresbolag bryr sig inte om det är ett enda litet misstag. En kontroll visar normalt att man har en anmärkning och då är man körd. Men berättar man vad det är, så brukar det inte vara något problem.
Svar på tråden Hyra lägenhet fast man har anmärkning hoss Kronofogden?