• drömma­rkansl­åin
    Äldre 18 Sep 13:33
    1355 visningar
    3 svar
    3
    1355

    2 jobbiga förlossningar, väntar nu nummer 3

    Vi har 2 pojkar på 4 och 6 år och väntar nu en flicka i december ? vi har två jobbiga förlossningar i ryggen och börjar bli lite nervös inför vad som komma skall.

    1an föddes BF+4, började sippra vatten BF +1 men sedan hände inget mer. Blev igångsatt med vaginaltablett. 6timmars förlossning.

    2an föddes BF+11. Blev igångsatt med en kuff samt att de tog hål på hinnorna. 13timmars förlossning.

    Så vad jag egentligen undrar är om någon varit med om liknande, och vill dela med sig om erfarenhet kring bebis nummer 3? ????

  • Svar på tråden 2 jobbiga förlossningar, väntar nu nummer 3
  • Anonym (Undra­r)
    Äldre 18 Sep 22:29
    #1

    Vad exakt var det som var extra jobbigt med dina förlossningar? Förlossningar är väl oftast jobbiga menar jag.

  • Anonym (Öh va)
    Äldre 19 Sep 07:06
    #2

    Allt är ju förståss relativt men jag tycker dina förlossningar låter som rätt vanliga förlossningar, du skriver ju inte så utförligt direkt. Jämfört med mina två förlossningar låter dina som extremt lätta...

  • Äldre 19 Sep 07:35
    #3

    man kan nog säkert få snitt om man nu vill undvika föda vaginalt efter en /2/ traumatisk förlossning.. men det låter mer som att du tycker att det var jobbigt att bli igångsatt eller...?

Svar på tråden 2 jobbiga förlossningar, väntar nu nummer 3