• Anonym (Må)

    Måste man berätta för folk?

    Måste man berätta för folk i ens närhet att man fick sparken

    Om jobbet liksom var det man satsat allt på och levt för

    Känner mig skamsen

    När var ni redo att berätta?!

  • Svar på tråden Måste man berätta för folk?
  • Anonym (oj)

    Oj, det är inte ofta nån får sparken... får jag fråga vad som hände?

  • Anonym (Må)

    Sparken, uppsagd, nedlagt företag

    Konkurs

    Tex

    Orkar ej vara mer detaljerad

  • Anonym (Obi Wan Kenobi)

    Det har stor betydelse om man fick sparken för att man gjorde ett dåligt jobb eller om det var för att företaget skulle läggas ner.
    Om företaget skulle läggas net är det väl inget att skämmas för?

  • Anonym (Må)

    Jo om man lagt all tid och energi på det, försakat andra relationer för ett sådant meningslöst jobb som någon annan ändå skulle lägga ner

  • Anonym (H)
    Anonym (Må) skrev 2018-09-18 16:13:37 följande:

    Sparken, uppsagd, nedlagt företag

    Konkurs

    Tex

    Orkar ej vara mer detaljerad


    Är väl bara att säga att företaget gick i konkurs då? Är väl ingen som ifrågasätter DIG för det?
  • Anonym (Må)

    Varför känner jag mig som en bluff, skamsen och liten då?

  • Anonym (H)
    Anonym (Må) skrev 2018-09-18 16:47:09 följande:

    Varför känner jag mig som en bluff, skamsen och liten då?


    Ja, ingen aning. Det får du nästan fundera ut själv.
  • Anonym (Må)

    Tror det är för att andra innan sagt att jag borde jobba mindre. Att jobbet inte är värt att satsa på. Att jag borde lägga mer tid på människor. Nu hade dem rätt. Känner mig deprimerad

  • Anonym (M)
    Anonym (Må) skrev 2018-09-18 15:32:44 följande:

    Måste man berätta för folk i ens närhet att man fick sparken

    Om jobbet liksom var det man satsat allt på och levt för

    Känner mig skamsen

    När var ni redo att berätta?!


    Självklart måste du inte berätta, men det kan vara skönt att prata med någon vän om det för att få stöd. Om du gått så mycket upp i ditt arbete är det inte konstigt om du är ledsen eller besviken. Skämmas ska du inte göra!
  • Anonym (Må)

    Tack om mina anhöriga ens finns kvar

    Dom kanske tänker jaha nu utan jobb duger vi att umgås med och prioritera??!

  • Anonym (Utanför boxen)
    Anonym (Må) skrev 2018-09-18 15:32:44 följande:

    Måste man berätta för folk i ens närhet att man fick sparken

    Om jobbet liksom var det man satsat allt på och levt för

    Känner mig skamsen

    När var ni redo att berätta?!


    Man måste inte men det kan vara en god ide att göra det eftersom det kan leda till att bekanta tipsar om lediga jobb som du annars inte skulle höra talas om. Försök dessutom använda ordet uppsagd (även om du fått sparken) då det är ett positivare ord.
  • Anonym (Humlan)

    Tycker du bryr dig för mycket om vad andra tänker om dig.

    Det är inte särskilt klädsamt.

    Tänk på dig själv och lägg fokus på dig och ditt mående.

  • Anonym (L)
    Anonym (Må) skrev 2018-09-18 16:52:46 följande:

    Tror det är för att andra innan sagt att jag borde jobba mindre. Att jobbet inte är värt att satsa på. Att jag borde lägga mer tid på människor. Nu hade dem rätt. Känner mig deprimerad


    Nu kan du satsa på relationer, bygga upp de, satsa på relationen till dig själv, och söka nytt jobb. Ta till vara på tillfället att rannsaka dig om arbetet varit en flykt från jobbiga saker. Nu börjar ett nytt bättre kapitel i ditt liv!
  • Stampidus
    Anonym (Må) skrev 2018-09-18 16:52:46 följande:
    Tror det är för att andra innan sagt att jag borde jobba mindre. Att jobbet inte är värt att satsa på. Att jag borde lägga mer tid på människor. Nu hade dem rätt. Känner mig deprimerad
    Låt dem få rätt då. Du är egoist som måste hålla kvar på att du hade rätt eller fel. Barnsligt.

    Jag säger gärna när folk har rätt att de hade rätt, vad fan är det med det då? Jag har rätt 99 % av fallen, att jag har fel 1 eller 2 eller eventuellt 3 gånger är ju livet.
  • Anonym (A)
    Anonym (L) skrev 2018-09-20 01:19:43 följande:
    Nu kan du satsa på relationer, bygga upp de, satsa på relationen till dig själv, och söka nytt jobb. Ta till vara på tillfället att rannsaka dig om arbetet varit en flykt från jobbiga saker. Nu börjar ett nytt bättre kapitel i ditt liv!
    Håller med
  • Cl4udio
    Anonym (Må) skrev 2018-09-18 16:47:09 följande:

    Varför känner jag mig som en bluff, skamsen och liten då?


    du kanske är det, vem är vi för att utesluta detta? sanningen varar längst iaf
Svar på tråden Måste man berätta för folk?