• Äldre 18 Sep 18:04
    1803 visningar
    7 svar
    7
    1803

    Okej, nu dör jag!!!

    Hej, måste berätta något otroligt.

    Fick en underbar dotter för 7 månader sen, en sladdis. Har tre barn i övre tonåren och varit så tacksam över att få ett barn till när jag själv är 35.

    Fick ingen mens förra helgen, börjar känna mig sjuk. Testar och får svar grav +3. Vilket måste betyda att jag precis blivit gravid.

    Får panik.berättar inget för mannen. Har Precis börjat min nya anställning som chef inom soc. Tänker att jag förstör hela familjen, alla barn som vi har fullt upp med, ekonomin osv, nu skulle jag ju jobba o tjäna pengar. Vi ska resa osv.

    Ringer barnmorskan o säger att jag vill göra abort.

    Fick tid idag. Överläkaren säger mitt bland alla mina ångest tårar - det är en sak jag är skyldig att säga, det finns två hinnsäckar. Du är i vecka 4 plus.

    Då brast det. Jag kan inte göra abort.

    Hem till mannen (abortmotståndaren nummer 1) och berättar. Han har gråtit sen dess..

    Redan o v kan man alltså se.....

    är i chock.

  • Svar på tråden Okej, nu dör jag!!!
  • eilgbm­ls
    Äldre 18 Sep 18:26
    #1

    Låter som karma.

    Jag slås bara av hur skönt det måste vara att faktiskt ha något att gråta över.

  • Äldre 18 Sep 18:30
    #2
    eilgbmls skrev 2018-09-18 18:26:42 följande:

    Låter som karma.

    Jag slås bara av hur skönt det måste vara att faktiskt ha något att gråta över.


    Vad menar du?
  • eilgbm­ls
    Äldre 18 Sep 18:55
    #3
    Mammans83 skrev 2018-09-18 18:30:24 följande:
    Vad menar du?
    Mannen är abortmotståndare och du kan inte göra abort. Du har precis avancerat i karriärstegen som till följd av detta så kanske det inte blir så mycket vinning ändå.

    Men se det från den ljusa sidan, du har ju ett barn till och kan spendera ännu mer av din egen tid på andra och känna att du fullföljer någon form av biologiskt syfte. Grattis!
  • Äldre 18 Sep 19:22
    #4

    Men gud! Grattis :) vad ska ni göra?! Bestämt er?

  • Äldre 18 Sep 19:29
    #5
    LD2018 skrev 2018-09-18 19:22:32 följande:

    Men gud! Grattis :) vad ska ni göra?! Bestämt er?


    Tack..:) ja säg det. 6 barnsmamma lutar det åt.

    Är i chock än.....
  • Äldre 18 Sep 20:27
    #6
    Mammans83 skrev 2018-09-18 19:29:39 följande:

    Tack..:) ja säg det. 6 barnsmamma lutar det åt.

    Är i chock än.....


    Väldigt häftigt måste jag säga! Men förstår att du är chockad. Har själv 3lite större och en 7 veckors bebis och kan inte tänka mig hur man skulle reagera på tvillingar på det sedan. Men önskar dig lycka till! Hoppas ni kommer fram till en bra lösning.
  • Äldre 18 Sep 20:51
    #7
    Mammans83 skrev 2018-09-18 19:29:39 följande:

    Tack..:) ja säg det. 6 barnsmamma lutar det åt.

    Är i chock än.....


    Jag förstår det! Herregud! Men tvillingar är ju en dröm man alltid haft, så vad underbart. Det är bara att köra på, vill det inte sig så vill det inte. Men vill det så all lycka till er :)
Svar på tråden Okej, nu dör jag!!!