• Anonym (Anony­m)
    Äldre 19 Sep 07:10
    1053 visningar
    1 svar
    1
    1053

    Mitt ex kan inte sluta älta om mig..

    Hej, vill bara se om jag har samma tankar eller ideér eller om jag är ute på ett blindt spår här.


    Jag hade ett förhållande med mitt ex i 2 år, för ungefär 4-5 år sen. Jag tyckte och tycker fortfarande det har varit mitt bästa förhållande hitills för vi båda fick varandra och växa och bli starkare. Hon tyckte tydligen inte detsamma, efter 2 år så gjorde hon slut med mig för hon började träffa en annan kille i hennes dåvarande klass, gjorde aldrig tid till att träffa mig, utan var bara med honom. Jag förstod redan från början vad som skulle ske, men hon körde manipulativ inställning på mig och jag orkade inte bry mig om det. Tiden gick vidare och vi hade våra upp och ner som alla förhållanden. Iaf, hon gjorde slut började vara med den killen från hennes klass och dem blev senare tillsammans.


    Och det slutar inte där, hon började sprida falska rykten om mig att jag varit otrogen mot henne, att jag våldtagit henne, att jag har gjort övergrepp på henne i hela vårat förhållande. Jag förstår att ni som läser detta kommer spekulera om vad jag gjorde mot henne för att hon skulle bli så arg. Så, det var en annan tjej som ville ha mig i början när jag och mitt ex träffades. Vi kallar henne för Agnes för enkelhetens skull. 


    Så Agnes började skicka massa naken bilder till mig på min telefon, sa att hon ville ha mig och att jag skulle sluta träffade mitt ex som jag då träffade i början, allting var osäkert, som det är i början när man träffar en ny människa. Jag sa nej till agnes men gav henne komplimanger på hennes kropp att den var fin. Skickade aldrig något tillbaka och jag och agnes slutade pratade med varandra för jag ville bli mer seriöst med mitt ex. 


    6 månader går in i vårat förhållande, hon kollar på min telefon ser vad jag skrivit, blir förtvivlad och ledsen, känner sig sårad. Jag förklarar hela grejen om att det var innan vi ens bestämde oss för att vi skulle ha ett förhållande och vi kanske hade träffas 3-4 gånger när jag fått dem bilderna av Agnes. Hon ser detta som otrohet. 


    Fick senare fastställt att hon träffade en annan människa under den tiden när jag fått bilder av Agnes, vilket hon inte ens tagit upp, utan det såg jag på hennes telefon senare. 


    Hon går runt och säger till folk att jag har gjort övergrepp på henne, vilket aldrig har hänt, har alltid tagit ett nej som ett nej. oavsett situation. Och det visste hon om och det var därför vi kunde respektera varandra på ett annat sätt. Alla i staden som hon bor i tror att jag är en äcklig människa, folk avskyr mig, kollar snett på mig, tror att jag är en otrogen jävla skithög. Försökte inte bry mig så mycket om det på den tiden då jag förstod att hon var sårad, tyckte jag att jag förtjänade detta? Nej. Jag pratade bara gott om henne när folk frågade mig om henne för hon var den enda människan jag någonsin älskat på riktigt, och när jag säger det, ni som vet, ni vet hur det känns att älska en människa på en annan nivå. 


    Hon gjorde en tatuering som tydligen ska representera mig och vad jag har gjort mot henne under vårat förhållande vi hade med varandra. Så att hon aldrig glömmer. Får höra saker hon gör och säger om mig hela tiden eftersom hennes kompisar började se igenom hennes lögner och började fråga mig vad som var sant och inte för ingenting hängde ihop. Jag berättade som här hela sanningen rakt av och dem förstod direkt att det hon säger inte är sant. 


    Träffade även henne på midsommar förra året där hon klickade sin pojkvän hon dissat mig för.Klickade hoonom ungefär 16gånger för hon ville prata med mig och sa att det inte var en big deal att att han ringde henne igen så fort hon klickade honom. Det slutade med att vi pratade i 3h mitt i natten med varandra på midsommar, hon hade druckit, jag var nykter. Sa att hon skulle leta reda på sina kompisar ett flertal gånger men hon ville hellre prata med mig än att leta på dem, försökte skaka av henne flera gånger men hon ville bara vara med mig. Det hon ville fråga var "du är inte sur på mig va?"


    -Det är klart jag är sur på dig efter all skit jag har fått gått igenom efter allting du har sagt om mig till alla?


    Hon: Ja men det är ju sånt som händer, hehe..


    -Det är inte sånt som händer, det är något man bestämmer i förväg och jag tycker inte det var okej.


    Spola fram till idag, jag får en Screenshot av min vän som visar en bild med en text som handlar om mig, 5 år senare. Där det står att hon ska börja arbeta på att gå vidare från hennes övergrepp hon levde med i hennes tidiga tonår i 2 år. Som hon förnekat har hänt, fast hon ska gå vidare nu. 


    Jag är trött på att få höra konstant negativitet av en människa som inte vill ha mig i sitt liv, gör nästan allt för att få min uppmärksamhet. Jag har redan fått min smäll av denna människa och det gör ont att få se/höra sånna saker om mig 5 år efter hon gjort slut med mig. Folk kollar på mig i avsky som varit nära henne eller tom folk som var bekanta till mig, hon spred alla dessa rykten överallt, T.om till dem som hon inte känner. ALLT för att få mig att må dåligt.


    Skrev en text till henne om att jag inte orkar ta den här skiten längre och att det räcker nu med henne ältande. 


    Hon skyller på att det inte var mig det handlar om för hon berättade inte allting som hände i hennes liv på den tiden, bla bla bla. Försöker även lägga skuldkänslor på mig att hela det förhållandet var skit för att jag var en äcklig individ. 


    Vaknar ungefär vid 4 på natten och ser att hon svarat detta, Kan jag ge ett svar tillbaka? Nej för hon har blockerat mig. Hon är en vuxen människa, jag är en vuxen människa. Och jag är konstant tröttt på att fortfarande få skit av henne 4-5 år efter hon valde att radera mig ur hennes liv.


    Så familjeliv, detta är vad jag tror, hon lägger fortfarande hela skulden på mig att jag har förstört hela hennes liv. Och att hon försöker någonstans försöka få min uppmärksamhet då hon vet att alla mina kompisar följer henne på sociala medier än idag.


    Men det jag inte fattar är varför? är jag ute och går på en stig som leder till ingenting. Vad ska jag göra, hur ska jag gå till väga för att denna människa ska sluta konstant kasta skit/ trakassera mig, det känns inte som att det kommer ta slut. och jag orkar inte mer. Kan även tilläga att hon haft två förhållanden på dem senaste åren, och jag har haft noll.


    Alla människor förändras men hon verkar inte förstå det idag.


    Hjälp?

  • Svar på tråden Mitt ex kan inte sluta älta om mig..
  • Anonym (Sätt ner foten)
    Äldre 19 Sep 07:36
    #1

    Polisanmäl för förtal och säg det till henne. De kommer säkert inte göra något men ändå.

Svar på tråden Mitt ex kan inte sluta älta om mig..