• Äldre 19 Sep 08:02
    1633 visningar
    6 svar
    6
    1633

    Försenad mens hur vanligt?

    Hur vanligt är det med försenad mens när man inte är gravid?

    Fick min mens som vanligt runt den 5e aug, den 28e fick jag en dagars blödning! Väntade min mens denna månade och har inte fått den ännu ens ingen mensvärk eller liknande! Den är 2 veckor sen!! Har gjort flera grav test alla visar negativt.

    Hur vanligt är detta egentligen?

    Mvh orolig

  • Svar på tråden Försenad mens hur vanligt?
  • Anonym (H)
    Äldre 19 Sep 08:06
    #1

    Är du stressad och orolig så är en försenad mens väldigt vanligt.. Man väntar och väntar, men den kommer aldrig pga att man stressar upp sig så förbannad! Är du inte gravid så kommer den nog snart ska du se :)

  • Äldre 19 Sep 08:15
    #2

    Okej tack för svar! Får försöka o inte tänka på det o hoppas att den kommer snart då! :)

  • Anonym (K)
    Äldre 19 Sep 08:49
    #3

    Är du säker på att du har haft äl? Det är vanligt att inte få äl ett par cykler per år och då kan mensen bli sen eller utebli helt.

  • Äldre 19 Sep 09:28
    #4

    Nej har ingen aning om jag har haft äl eller inte! Jasså det hade jag ingen aning om, tack för ditt svar :)

  • Äldre 19 Sep 12:12
    #5

    Min längsta cykel var på 48 dagar eller något.. Det var orsakat av stress. Har haft så några fler gånger också men inte riktigt lika länge.. Inte ofta dock men 1-2 gånger per år. Alla gånger har det varit pga. stress. :)

  • Äldre 19 Sep 15:57
    #6

    Hände en gång på 35 år med mens tror jag. Försenad är fel ord egentligen. Äl styr när mensen ska komma och antal dagar mellan äl och mens förändras inte. På så vis kan mensen inte vara sen. Äl kan inträffa senare, men då kommer ju mensen ändå när den ska i förhållande till äl. Om äl uteblir finns ju heller inget som heter sen för det finns ju inget då som säger att mensen skulle kommit en viss dag.

Svar på tråden Försenad mens hur vanligt?