• hejlina

    Förlossningsdrinken?

    Är det någon här som har provat förlossningsdrinken? Hade ni några känningar innan ni tog den? Vilken vecka var ni i? Vad hände? Berätta allt! Så nyfiken.

    Och ja, jag vet att bebis kommer när den kommer osv. Skippa dom kommentarerna, tack! :D


    Förlossning, gravid, förlossningsdrink
  • Svar på tråden Förlossningsdrinken?
  • Anonym (A)

    Vad menar du med förlossningsdrink? Jag har druckit hallonbladste, är det den du menar?

  • grönaärtan

    Jag lyssnade på Vattnet går där Nina Campioni berättade att hon provade och det gjorde susen haha 

    själv har jag inte provat med sonen (gick över 17 dagar så jag önskar mig att jag hörde det innan hade säkert prova:))

  • Anonym (A)
    grönaärtan skrev 2018-09-19 08:44:00 följande:

    Jag lyssnade på Vattnet går där Nina Campioni berättade att hon provade och det gjorde susen haha 

    själv har jag inte provat med sonen (gick över 17 dagar så jag önskar mig att jag hörde det innan hade säkert prova:))


    Nu blev jag nyfiken. Vad är det för förlossningsdrink ni pratar om?
  • hejlina

    Lite Champagne

    1 msk Mandelmjöl

    20 ml Ricinolja

    1,5 dl Aprikospuré

    Ska tydligen sätta igång allt.

    Jag gick över 8 dagar med första. En bra graviditet. Den här gången mår jag piss, vill bara få ut denna lilla bebis. Så därför är jag sååå nyfiken på dom som testat denna drink!

  • Anonym (A)
    hejlina skrev 2018-09-19 09:34:55 följande:

    Lite Champagne

    1 msk Mandelmjöl

    20 ml Ricinolja

    1,5 dl Aprikospuré

    Ska tydligen sätta igång allt.

    Jag gick över 8 dagar med första. En bra graviditet. Den här gången mår jag piss, vill bara få ut denna lilla bebis. Så därför är jag sååå nyfiken på dom som testat denna drink!


    Ricinolja är ju laxerande.. man vill ju inte riskera att bajsa på sig påväg till bb eller sitta på toa i timmar. Blandningen som även innehåller aprikospuré låter väldigt laxerande..
  • JLES

    Vågar inte det där med ricinolja.. Har läst så många skräckisar om den.. D: 

  • Anonym (A)
    JLES skrev 2018-09-19 11:43:16 följande:

    Vågar inte det där med ricinolja.. Har läst så många skräckisar om den.. D: 


    Vad har du läst om den?
  • Anonym (rinicinolja)

    Måste slå lite larm för Rinicinolja. Hörde detta när jag va gravid med mitt första barn för 8 år sen.. Tog en "shot" av rinicinolja då det skulle sätta igång allting sas det då. det gjorde det dock INTE.. det ända som hände var att jag satt på toa med hemska magknip en hel natt, sår i rumpan och så jääävla ont. Så detta rekommenderar jag inte till någon, någonsin.... 


     


     

  • JLES
    Anonym (A) skrev 2018-09-19 12:18:50 följande:
    Vad har du läst om den?
    Bara att ricinoljan generellt inte rekommenderas då det är så kraftigt laxerande att man får starka tarmrörelser och eventuella kramper som i sin tur kan trigga igång livmodersammandragningar som kan bli mer smärtsamma än annars, inte är lika "naturliga" och jag har även läst om de som det inte gått så bra för som typ att någon komplikation uppstår pga. ricinoljan (moderkakan lossnade delvis för någon) eller att förloppet går för snabbt eller att det inte fungerar alls och man blir sittande på toa med magknip och diarré, haha. Jag vill absolut inte komma med missvisande information nu, jag baserar endast detta på vad jag läst om ricinoljan online och upplevelsen är ju olika för alla och andra faktorer kan ha spelat in. Jag vet inte vad jag ska tro men de flesta förespråkar ju inte ricinoljan nuförtiden men samtidigt tycker vissa att det fungerade dunderbra! Jag är bara feg och vågar inte riktigt prova. :)
Svar på tråden Förlossningsdrinken?