• Äldre 19 Sep 09:28
    786 visningar
    7 svar
    7
    786

    Är jag gravid?

    Hej! Jag hade inte planerat att starta en egen tråd på familjeliv, då det redan finns hur många trådar som helst, men har inte hittat någon som helt liknar min situation. Såhär... min mens är hyffsat regelbunden. Jag använder en app som heter ?p tracker? för att hålla koll på den. Ibland kan mensen komma någon dag senare än vad appen säger. Nu till mitt problem...

    Jag hade mens den 30 juli - 4 augusti (ca 6 dagar). Några dagar senare (tror den 10 augusti) så hade jag och min pojkvän sex, vi brukade köra på avbrutet sex men på något sätt missuppfattade vi varandra så han kom i mig. Jag tog fram appen och enligt den skulle jag ha ägglossning den 30 augusti och mensen den 13 september, så tänkte att det var lungt. Men min mens visade sig komma den 27 augusti istället. Läste någonstans att man kan blöda lite när man har ägglossning, men det var som en helt vanlig mens som varade till den 30 augusti (4 dagar), och sedan hade jag väldigt ljusrosa flytningar fram till den 4 september. Eftersom mensen kom på ?beräknad ägglossning? så bytte appen datum på ägglossningen, som nu visade att jag hade ägglossning den 13 augusti, alltså ungefär tre dagar efter han kom i mig... Appen visar nu att jag ska ha mens den 10 oktober, men kommer ni ihåg att min mens från början var beräknad till den 13 september? Den 14 september började jag få ömma bröst och var lätt irriterad. Den 15 september blev mina bröst ännu ömmare och jag fick den såkallade ?mensmagen?, dålig i magen, uppblåst, mensvärk, fick även humörsvägningar. Jag var helt säker på att mensen skulle komma, men icke. Har nu haft mensvärk och ömma bröst, och varit väldigt gasig i magen i 7 dagar och det finns inga andra tecken på att mensen är påväg. Tror ni att jag kan vara gravid, och att jag ska ta ett graviditetstest nu, för att jag har gått över tiden för den ?förra beräknade mensen? eller ska jag vänta till den ?nya beräknade mensen? ? Jag har beställt ett graviditetstest men vet inte om jag ska vänta eller inte.

    Förlåt om det blir rörigt med alla datum, har försökt vara så tydlig som möjligt!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-09-19 09:32
    Vet inte varför det blev frågetecken där det istället ska vara citattecken. Hoppas det går att läsa ändå! Ber om ursäkt!

  • Svar på tråden Är jag gravid?
  • Anonym (Cykel­)
    Äldre 19 Sep 09:42
    #1

    Köp ett test bara för att utesluta. Du fick ju trotts allt din mens men man kan ju ha mens oavsett om man är gravid. Finns det ju flera kvinnor som har.

    Men har du jättelång cykel i vanliga fall? Du skrev att du hade mens 30/7 - 4/8 och nästa mens skulle komma 13/9? Det är en cykel på 46 dagar? Men du kanske har så lång? Tänkte så du inte skrev fel? För annars låter det ju jätterimligt att du hade ägglossning den 13/8 och sen fick mensen den 27/8 för då är det en cykel på 29 dagar.

  • Äldre 19 Sep 09:47
    #2

    Tack för ditt svar! Ja det kanske är bäst att testa redan nu. Ja precis, min menscykel är väldigt lång och har en genomsnittlig cykel på 44 dagar. Så att mensen kom så tätt inpå gjorde mig väldigt förvånad!

  • Anonym (Cykel­)
    Äldre 19 Sep 09:53
    #3
    Hejlizie skrev 2018-09-19 09:47:19 följande:

    Tack för ditt svar! Ja det kanske är bäst att testa redan nu. Ja precis, min menscykel är väldigt lång och har en genomsnittlig cykel på 44 dagar. Så att mensen kom så tätt inpå gjorde mig väldigt förvånad!


    Men då förstår jag!

    Då skulle jag köpa ett test som sagt.

    Hade också en konstig cykel. Har normalt 27 dagar ungefär och den här gången kom den 7 dagar tidigt. Aldrig hänt. Visst, någon dag men inte såpass. Nu var den inte lika tidig som din men man undrar ju vad som händer ibland
  • Äldre 19 Sep 10:35
    #4

    Haha ja, kvinnokroppen är ett mysterium! Jag tror att testet kommer senare idag så tänker att jag testar imorgon bitti, kan återkomma med resultatet då.

  • Anonym (Cykel­)
    Äldre 19 Sep 10:38
    #5
    Hejlizie skrev 2018-09-19 10:35:09 följande:

    Haha ja, kvinnokroppen är ett mysterium! Jag tror att testet kommer senare idag så tänker att jag testar imorgon bitti, kan återkomma med resultatet då.


    Ja gör det! Hoppas det blir som ni tänkt er :)
  • Äldre 20 Sep 07:46
    #6

    Nu har jag tagit testet och det visade starkt negativt! Känns skönt då det egentligen inte passar för oss att ha barn just nu. Men väldigt konstigt det här med mensvärken... om inte mensen kommer snart börjar man ju undra om det är något som inte står rätt till där nere. Någon annan som fått ?mensmage? veckor innan man får själva mensen? Har aldrig varit med om det förut, endast lite mensvärk 1-2 dagar innan mens.

  • Äldre 20 Sep 10:11
    #7
    Hejlizie skrev 2018-09-20 07:46:43 följande:

    Nu har jag tagit testet och det visade starkt negativt! Känns skönt då det egentligen inte passar för oss att ha barn just nu. Men väldigt konstigt det här med mensvärken... om inte mensen kommer snart börjar man ju undra om det är något som inte står rätt till där nere. Någon annan som fått ?mensmage? veckor innan man får själva mensen? Har aldrig varit med om det förut, endast lite mensvärk 1-2 dagar innan mens.


    Har haft mensvärk dagligen i tre veckor, vissa dagar bara svagt medan vissa dagar kraftiga värkar.

    Tyngdkänsla långt ner i magen, ner mot underlivet ibland. Värk i svank och ljumskar ibland, precis som vid mens men inget händer..

    Endast negativa grav.test, min mens skulle kommit för drygt två veckor sedan.
Svar på tråden Är jag gravid?