• Sometimes1

    Såå ont! Råd??

    Hej!

    Helt ny här.

    Det är så att jag har fruktansvärt ont i brösten 2 veckor i månaden. Detta uppstod när jag tog min adhd medicin så jag slutade. Nu 1,5 år senare har jag fortfarande problem :?(

    Innan dess hade jag aldrig haft ont i brösten eller haft pms osv. Aldrig!

    Är så rädd att mitt hormonsystem för förstört nu :(

    Får INGEN hjälp av läkare, de rekommenderar ingenting inte ens p piller iom de kan förvärra.

    Vet inte vad jag ska göra :(

    Kan inte nudda dom, kan inte ha bh, inte sova på sidan eller mage, inte ha tröja knappt. Inte kramas med min sambo och sex är det inte ens tal om. Är 29 år. I annat frisk, tränar mycket, äter nyttigt osv. Jävla adhd medicin :( men vad gör jag nu? Står inte ut mer!!! Bryter ner MIg totalt... hjälp!

  • Svar på tråden Såå ont! Råd??
  • Jag är bara jag

    Prova b-vtamin 6, Pyridoxin. Hjälpte mig vid ömma bröst före mens förr i tiden. Munkpeppar kan också möjligen lindra. Typ 99% av all bröstsmärta beror på hormoner och då kan viss hälsokost hjälpa.

  • Anonym (A)

    Det kommer att gå över, super att du slutade med skiten!

  • Anonym (A)

    Det kommer att gå över, super att du slutade med skiten!

  • Sometimes1

    Tack för alla svar!


    Jag har provat massa olika vitaminer och liknande. Det enda som funkat märkbart är ProComb. Men det är inte något jag vill behöva ta 2 gånger om dagen resten av mitt liv (eller till klimakteriet..). Känns jättejobbigt om jag inte kan bli mig själv igen :( 

    Ingen som fått liknande av typ p piller eller nåt, som blivit bra med tiden?

Svar på tråden Såå ont! Råd??