• Anonym (Nola)

    Ang porr

    Jag är så trött på alla moralpredikningar gällande porrtittande nu och vill därför en gång för alla säga att det inte är upp till andra att bedöma om det är ok att du eller din partner gillar porrfilm. Det är enbart du och din partner som kan komma överrens om vad som är okej för er.

    Min historia kort: träffade en ny man för ca 1år sedan. Hade då gått från en lång stabil relation med en man som (vad jag vet) aldrig tittade på porr. Min nya man var öppen redan från början om att han gillade porrfilm. Till en början sa jag inget. Detta var ju en ny upplevelse för mig. Det skulle smiskas, lekas med dildos, deepthroat osv. Visst provar man mer i nytt förhållande innan man hittar det båda tycker om.

    Men sen började olustiga känslor komma. Min självkänsla började dala. Jag kände mig inte sexig längre och fick för mig att min man inte tände på mig. Det skapade ett stort problem i vårt förhållande. I trådarna här känner jag att jag är udda för att jag har de könslorna jag har ang porr. Här skriver de flesta att de tittar på porrfilm och det har inte partnern med och göra, att det är egentid osv.

    Även om det inte fysiskt går ut över mig så är det enormt påfrestande psykiskt att veta att min man gärna tittar på andra kvinnor och runkar till det.

    Jag säger inte att det är fel att titta, felet är att inte läsa av partnern.

  • Svar på tråden Ang porr
  • Anonym (ohederligt)

    Håller med och har haft samma funderingar. Det är väl en sak om man tittar tillsammans nån enstaka gång om man är överens om vad man gillar. Men porr förstör otroligt mycket och är en energitjuv som enligt många undersökningar skapat sexmissbrukande män (oftast unga) som till slut inte kan få erektion med riktiga kvinnor eller prestera.

    Jag vill absolut inte veta vad min partner gör i sin ensamhet, och hade jag märkt att hans porrkonsumtion på något sätt gått ut över hans förmåga eller smugit sig in i vårt samliv och gjort avtryck så hade jag inte accepterat detta.

    Har nog aldrig hört talas om någon man som kommit på sin kvinna med att porrsurfa och t ex lämna spår i datorn på genrer som Monstercocks, teenage toyboys boys eller liknande... så män behöver aldrig konfrontera sådan förnedring som kvinnor ofta tvingas till pga deras överdrivna porrvanor.

    Tycker att varje man med dessa behov  borde vända på situationen och se vad de själv hade tyckt om att känna sig utkonkurrerade och att kvinnan inte orkade ställa upp på sex för att klittan var för öm efter timmar av onani upprepade ggr varje dag, för att mannen inte hade tillräckligt het kropp eller en kuk som tände henne...vidrigt är ordet.

    Skulle avslutat en porrskadad man direkt! Tyder på intelligensbrist och är en indikation på att vederbörande inte har varken karaktär eller förmåga till självkontroll som jag ser det.

  • The worrying kind

    Intressant läsning och vettiga argument.

    Jag och min sambo har en överenskommelse att vi inte tittar på porr var för sig, utan bara tillsammans.

    Vi har pratat ut om vad som tänder oss och när vi gjort det, så visade det sig att vi tyckte samma sak var läckert.

    Så vi ser på dessa teman ihopa, och det är en riktig kickstarter, att fantisera ihop.

    Kanske det skulle funka för er med?

    Att se om ni kan njuta av det ihop, alla vinner ?

    I övrigt, så om någon av er inte vill öht, ja då bör man sk avstå helt av respekt för sin partner.

  • Anonym (Nola)
    The worrying kind skrev 2018-09-19 11:59:34 följande:

    Intressant läsning och vettiga argument.

    Jag och min sambo har en överenskommelse att vi inte tittar på porr var för sig, utan bara tillsammans.

    Vi har pratat ut om vad som tänder oss och när vi gjort det, så visade det sig att vi tyckte samma sak var läckert.

    Så vi ser på dessa teman ihopa, och det är en riktig kickstarter, att fantisera ihop.

    Kanske det skulle funka för er med?

    Att se om ni kan njuta av det ihop, alla vinner ?

    I övrigt, så om någon av er inte vill öht, ja då bör man sk avstå helt av respekt för sin partner.


    Tack men nej jag blir enormt avtänd av porr. Regisserad sex är inget för mig. Även amatör är fejkat idag.

    Jag vill därför inte delta i några låtsaslekar där jag ska tvingas se på inoljade kvinnor med snygga kroppar, stora bröst och rumpa som putar perfekt samtidigt som min man får stånd och vill ha tillfredställelse.

    Jag har försökt men mår så fruktansvärt dåligt av det. Min man tycker tack och lov att jag är viktigare än porrfilm och därför sköter det diskret utan mig nu för tiden.

    De par som får det att funka har jag inget agg mot. Som sagt är det upp till varje par att reda ut.
  • Wowbagger2000

    Tror mångs kvinnor gör en alldeles för stor grej av porr. Visst finns det dem som hamnar i ett missbruk som går ut över förhållandet, men de flesta kan faktiskt kolla på porr när man är själv utan att det går ut över ens sexliv som man har tillsammans.

    Att kolla på människor som har sex (och alla inom porr har inte siliconbröst och perfekta rumpor...) betyder inte att man inte tycker sin sambo/fru duger osv.

    Både jag och min fru kollar porr, jag dock mer än henne, men jag har hittat sökhistorik ibland när hon haft en trevlig stund för sig själv, och det är absolut inget jag har något problem med, eller känner mig hotad av. Tvärtom tycker jag bara det är kul att hon tar hand om sig själv när jag inte är där.

    Hade aldrig pallat att vara ihop med en tjej som inte var ok med porr (har varit det) dels vill jag inte ha sådana begränsningar i mitt liv, dels är min erfarenhet att tjejer som inte klarar av porr har en massa andra knepiga kontrollbehov.

  • Anonym (Mannen)

    Jag tycker att det är ganska mycket hyckleri när framförallt kvinnor förfasas över att vi män tittar på porr. Ännu värre blir reaktionen när vi berättar att vi tillfredsställer oss själva till porren.

    Om alla kvinnor skulle våga vara helt ärliga så skulle den stora majoriteten erkänna att de ofta, eller åtminstone någon enstaka gång, fantiserar om andra män medan de smeker sig själv till orgasm eller tom medan de älskar med sin man (!).
    Dessa fantasier handlar ganska ofta om riktiga män som inte sällan också finns i deras närhet.
    Detta till stor skillnad mot porren som alla vet bara är på låtsas, rollfigurerna existerar inte i verkligheten.


    Jag tycker det är mycket värre, och om det är ett svek så är det mycket större svek när kvinnor fantiserar om t ex mannens bror, sin kollega på jobbet, bästa väninnans man, eller någon liknande. Även när de fantiserar om skådespelare eller artister så brukar kvinnor ofta fantisera om den verkliga skådespelaren och inte om hans rollfigur, medan de tillfredsställer sig själv eller medan de älskar med sin man.

    Jag personligen vet att min fru ofta fantiserar på detta sätt och jag tror att alla tjejer/kvinnor jag tidigare haft förhållande med har haft sådana fantasier.
    Jag och min fru har pratat om det och jag har accepterat det. Detta har gjort det så mycket lättare för både henne och för mig, att liksom slippa dölja något. Jag känner ingen svartsjuka och tycker inte att det är något som helst problem att hon har dessa fantasier, vare sig när hon onanerar ensam eller när vi älskar tillsammans. Nu för tiden kan jag tom uppmuntra hennes fantasier, jag leder medvetet in henne på detta, därför att jag får fördel av att hon blir så tänd och för att hon kommer skönare, snabbare och fler gånger när jag tillfredsställer henne samtidigt som hon får ha sina fantasier. Hon fantiserar inte alltid på detta sätt men åtminstone ganska ofta.

  • Anonym (Nola)
    Anonym (Mannen) skrev 2018-09-19 15:19:57 följande:

    Jag tycker att det är ganska mycket hyckleri när framförallt kvinnor förfasas över att vi män tittar på porr. Ännu värre blir reaktionen när vi berättar att vi tillfredsställer oss själva till porren.

    Om alla kvinnor skulle våga vara helt ärliga så skulle den stora majoriteten erkänna att de ofta, eller åtminstone någon enstaka gång, fantiserar om andra män medan de smeker sig själv till orgasm eller tom medan de älskar med sin man (!).

    Dessa fantasier handlar ganska ofta om riktiga män som inte sällan också finns i deras närhet.

    Detta till stor skillnad mot porren som alla vet bara är på låtsas, rollfigurerna existerar inte i verkligheten.

    Jag tycker det är mycket värre, och om det är ett svek så är det mycket större svek när kvinnor fantiserar om t ex mannens bror, sin kollega på jobbet, bästa väninnans man, eller någon liknande. Även när de fantiserar om skådespelare eller artister så brukar kvinnor ofta fantisera om den verkliga skådespelaren och inte om hans rollfigur, medan de tillfredsställer sig själv eller medan de älskar med sin man.

    Jag personligen vet att min fru ofta fantiserar på detta sätt och jag tror att alla tjejer/kvinnor jag tidigare haft förhållande med har haft sådana fantasier.

    Jag och min fru har pratat om det och jag har accepterat det. Detta har gjort det så mycket lättare för både henne och för mig, att liksom slippa dölja något. Jag känner ingen svartsjuka och tycker inte att det är något som helst problem att hon har dessa fantasier, vare sig när hon onanerar ensam eller när vi älskar tillsammans. Nu för tiden kan jag tom uppmuntra hennes fantasier, jag leder medvetet in henne på detta, därför att jag får fördel av att hon blir så tänd och för att hon kommer skönare, snabbare och fler gånger när jag tillfredsställer henne samtidigt som hon får ha sina fantasier. Hon fantiserar inte alltid på detta sätt men åtminstone ganska ofta.


    Men det du skriver gör ju även män mot sina kvinnor!!

    Det är inget unikt för just kvinnan eller hur?

    Du skriver om din kvinna och jag om min man men det är upp till var och en(två) att komma överrens och se vad som funkar för båda.

    Vill ändå tillägga att min erfarenhet är precis tvärtemot din. Mina väninnor säger de flesta att de är ganska blanka i huvet när de tillfredställer sig eller blir tillfredställda. Vi behöver varken fantisera eller visualisera för att njuta. Man koncentrerar sig på känslan.
  • Anonym (tjej)

    Jag och min partner har också detta problem. För mig så känns det som otrohet. Jag har brytit ihop flera gånger, både ensam och framför honom och hulk-gråtit, känt mig ful, äcklig och otillräcklig. Varför jag inte räckt till, älskar du verkligen mig osv. Vi har helt olika syn på det. Han tycker egentligen inte att det är fel/har inte reflekterat över det, menar att det är fantasi och inte på riktigt. Jag kan förstå honom till viss del rationellt. Men jag anser att det, om än filmat, är riktiga människor som han kåtar upp sig på och kommer till. Jag vill inte att min partner ska se andra nakna kvinnor. Och definitivt inte komma till åsynen av detta. Jag vill att vårt sexliv ska handa om oss och inte om andra. Kan tillägga att onani har jag inget problem med alls, men precis som att jag inte vill att han ska ligga med andra så vill jag inte att han ska kolla på porr. I fantasin kan jag inte stoppa honom att tänka på någon annan, men jag tycker att det är superstor skillnad på fantasi och porr.

    Detta har verkligen satt vårt förhållande på spel. Jag var inne på att lämna honom för jag kände mig så sviken. Men han blev så ledsen när jag berättade hur det fick mig att känna mig, jätteledsen. Och valde då bort porren för mig och mitt välmående. 

    Men jag mår fortfarande sjukt dåligt över detta. Mitt självförtroende/känsla har sjunkit som en sten och jag känner mig inte snygg och sexig längre, när vi har sex tex. Jag kände mig alltid så himla snygg innan i hans ögon. Jag kan inte släppa tanken på hur många nakna tjejer han sett genom sitt liv som porr-tittare. Hur många olika kroppar han sett. Antagligen många som han "föredrar" framför min. Jag hade knappt sett porr innan, tittade själv för att försöka förstå men fick bara ont i magen och mådde illa över "vad fan han har gjort" och jämför mig med porr-tjejernas kroppar. Jag har väldigt små bröst, och aldrig direkt haft komplex för det utan varit väldigt nöjd med mina. Har inte direkt sett andra tjejer i min ålder nakna förut, tanter på badhuset visst men inte tjejer i min ålder, men efter detta så har jag fått supermycket komplex över hur små dem är, och andra komplex. Han kan av någon anledning inte förstå min utseendes-noja i koppling till detta, menar att jag är perfekt osv. Men han har sagt flera gånger att han är väldigt ledsen för hur det har sårat och förstört för mig. Detta tillsammans med andra saker har gjort att jag har haft svårt att lita på honom. Är rädd att han ska kolla iallafall osv. 

    Men vi pratade för någon dag sen igen och då kändes det bra. Jag vill lita på honom. Jag fick förklara ännu mer hur jag ser på det. Det kändes som att han inte reflekterat så mycket över porr över huvudtaget, och jag tror att vissa saker jag sa fick han att haja till, förstå och kanske hålla med. Och jag inser att han är sjukt ledsen över att ha sårat mig så, speciellt då han vill dela resten av livet med mig. Så jag känner att jag måste försöka komma över det. Släppa det och förlåta. Men det är svinsvårt! 

    Innan någon attackerar mig och säger att "min kille får lida för jag har dåligt självförtroende" så tycker jag inte att det handlar om det. Hade som sagt väldigt bra självförtroende innan, detta förstörde en tjej som hade ganska bra självförtroende, och dessutom är över medel när det gäller utseende. 

    Jag tycker bara porr är så sjukt? Jag förstår att det finns, tro mig, jag gör det. Jag förstår att man kan bli kåt av det osv. Men jag kan inte för allt i livet förstå att folk inte tycker det är konstigt och lite motbjudande att kolla på främlingar som har sex? Att min kille inte tycker att det känns det minsta konstigt att kolla på andra nakna tjejer och runka när han har en flickvän. Det är så normaliserat i samhället? Han har liksom kollat på det hela livet utan att riktigt reflekterat över det. Jag inser att jag kanske är mer konservativ än andra, men jag vill att vi ska ha vårt sexliv för oss själva. Tycker på något sätt det känns lite "heligt". Jag vill vara ensam med att få hetsa upp honom och ta hand om honom.

    Tycker bara tanken på hans ex-flickvänner är jobbig. (Han är min första.) Nästan (men bara nästan mvh kåt tjej) så jag hade kunnat vänta med sex till efter giftermål om samhället såg ut så. Gillar inte tanken på slit och släng, bonusfamiljer osv. Menar inte att det behöver vara något fel med det, ofta blir det ju bättre så i många fall. Men jag är old school och vill att mitt ev. äktenskap ska hålla för alltid. Och att man jobbar tsm för att det ska bli så.

    Dessutom porrindustrin  på detta som nog inte direkt är spec. rättvisemärkt om man säger så. + Att typ all porr är gjord för den manliga blicken. Kvinnan är ett objekt. 

    Nä blä säger jag! Sen får andra tycka vad de vill men såhär tycker jag. :) 

  • Wowbagger2000

    Det sista är helt enkelt inte sant, men eftersom du inte tittar på porr tror du att det är så.

    Det är precis din beskrivning som gör att jag väljer bort kvinnor som inte gillar porr, det blir så mycket drama runt det...

  • Anonym (Mannen)

    Många kvinnor har funnit inspiration (alltså helt enkelt blivit kåta) när de läst EL James Fifty Shades, eller liknande litteratur. Med denna inspiration i sinnet, ofta i kombination med sina egna fantasier, så har många tillfredsställt sig själva.

    Det vore väl ändå klädsamt om någon kvinna som läser detta vågade erkänna det?

    Vad är den stora och helt avgörande skillnaden att finna inspiration i denna typ av läsning (kvinnligt) mot att titta på porr (manligt)???
    Visst finns skillnader och visst finns många argument mot porren. Men helt ärligt, är det verkligen en stor och helt avgörande skillnad?


    Det förvånar mig att någon motsäger min uppfattning att de flesta kvinnor någon gång fantiserar om en annan partner, medan de tillfredsställer sig själv eller älskar med sin man.


    Att vara helt blank och inte tänka på något låter för mig ganska mekaniskt och ganska tråkigt. 
    Jag tycker inte att blankt/tomt/mekaniskt/tråkigt stämmer in på de kvinnor jag har haft nöjet lära känna under mitt relativt långa liv.
    Det låter möjligen mera manligt om jag ska vara ärlig.

Svar på tråden Ang porr