• Ultimat1234

    Värkar?

    Hej! 


    Jag och min sambo väntar första barnet. Är i vecka 34 (33+5). Jag går alltid upp och kissar 1 gång per natt. Dom två senaste nätterna har jag varit så kissnödig att det varit svårt att gå, känns som att barnet trycker på något extremt. Har kissat, och det har släppt. 
    Nu på morgon har jag en konstig känsla nästan på venusberget, eller som i venusberget. Kan inte riktigt förklara känslan men det är nåt där som känns haha, inte direkt en stickande känsla men något åt det hållet. Vad kan det vara? 
    Känner även hur hon rör sig långt långt ner. 

  • Svar på tråden Värkar?
  • Anonym (?)

    Känns det som elektriska stötar? Så kände jag runt den veckan o det du känner kan va början på fixering tror jag

  • Anonym (?)
    Ultimat1234 skrev 2018-09-19 12:24:51 följande:

    Nä det skulle jag inte säga faktiskt. Är som mer ihållande, inte "stötar".


    Känns det som ett hårt tryck mot venusberget ?
  • Ultimat1234

    Ja mer som ett tryck. Fast inte som mensvärkmolande tryck, utan mer stickande/svidanade känsla fast inte direkt de heller. Haha väldigt oklar med svårt förklara!

  • Anonym (?)
    Ultimat1234 skrev 2018-09-19 12:50:03 följande:

    Ja mer som ett tryck. Fast inte som mensvärkmolande tryck, utan mer stickande/svidanade känsla fast inte direkt de heller. Haha väldigt oklar med svårt förklara!


    Jag började känna som ett tryck mot venusberget som jag inte känt tidigare under graviditeten runt vecka 33 tror jag det va och det visade sig bero på foglossning. Den där svidande och stickande känslan känner jag också igen runt den där veckan. Kände den i nedre delen av magen men fick aldrig någon förklaring på vad det berodde på. Min gissning är att det berodde på att bebisen fixerade sig så det kan va samma för dig
  • Ultimat1234

    Tack så mycket! Ja har känt foglossning kring ljumskarna och speciellt i ljumsken som bakåt under skinkan, om det make some sence. 
    Kände nu att när jag ställer mig upp så är det mer som mensvärk, men när jag sitter ner och lutar mig fram kommer den där stickande känslan istället. 

  • Anonym (J)

    Trodde du menade fenomenet lightning crotch först. Men det kommer oftast när du minst anar det. Det kan ila bakom venusberget om bebisen trycker sig neråt.. samt vid foglossning.

Svar på tråden Värkar?