• LoveEver

    Ang dagis och studiedag

    Hello där

    Då lillebror blev storebror nu här i sommras så får han vara 15 h i veckan på dagis.

    Vi har valt Måndag, Onsdag och Fredagar just för att vi tycker att det blir bra balans med stimulans med kompisar och dagismiljö.

    (Måndag då har vi haft hela helgen med massa bus så då kan det vara kul med annan miljö och kompisarna på dagis onsdagar just för att då har det gått en dag mellan och sedan fredag för att busa av sig med kompisarna innan vi tar helg)

    Nu till saken .. studiedagar/planeringsdagar/ledigdagar på dagis infaller Oftast på en av dessa dagar och idag var tex en sådan dag .. så jag funderar nu på ..

    Kan man lämna honom som imorgon ?

    Han är ju berättigad 15 h i veckan ?!

    Någon som vet hur det fungerar ?

  • Svar på tråden Ang dagis och studiedag
  • Duckan

    Du kan inte byta dag utan att avisera det innan skulle jag tro. Har med mat och personal att göra, men fråga om ex torsdag i denna vecka eller till nästa gång det är studiedag.

  • ninjamamman

    Har jag svårt att tro. Vi som har heltid får ju också ha dom hemma de dagarna? Förstår inte riktigt tänket. Gäller ju väldigt få dagar.

  • Ebo88

    När jag jobbade på förskola (som var liten och privat) fick inte föräldrarna och barnen igen den dagen. Utan då blev det 10 h/ vecka. Pedagoger är berättigad studiedagar då vi sitter och planerar för verksamheten. De föräldrarna som jobbar blir ju inte kompenserade så då blir det fel att föräldralediga får lämna sina barn.

    Men om det är annorlunda på eran förskola vet jag inte men jag tvivlar på det men du kan alltid höra med pedagogerna hur dom ser på det :)

Svar på tråden Ang dagis och studiedag