• Äldre 19 Sep 16:39
    610 visningar
    3 svar
    3
    610

    Start av utredning på Carl von linnèkliniken

    Hej!

    Efter 2 års sex utan skydd ringde jag äntligen och bokade tid för utredning.

    Vi bor i Sundsvall men har bokat tid på den privata kliniken Carl von linnè i Uppsala.

    Fick tid 25/10 och på första besöket blir det VUL, spermaprov och blodprov.

    Tänkte höra om någon av er också har börjat eller ska börja en utredning på någon klinik! Jag skulle gärna ha någon att prata med :)

  • Svar på tråden Start av utredning på Carl von linnèkliniken
  • Äldre 1 Oct 21:26
    #1
    becca90 skrev 2018-09-19 16:39:41 följande:

    Hej!

    Efter 2 års sex utan skydd ringde jag äntligen och bokade tid för utredning.

    Vi bor i Sundsvall men har bokat tid på den privata kliniken Carl von linnè i Uppsala.

    Fick tid 25/10 och på första besöket blir det VUL, spermaprov och blodprov.

    Tänkte höra om någon av er också har börjat eller ska börja en utredning på någon klinik! Jag skulle gärna ha någon att prata med :)


    Det måste vara skönt att ha tagit det steget, mot att få hjälp.

    Jag och min sambo har haft oskyddat sex i 14 månader nu. Jag hade bestämt mig från början att söka hjälp efter 12 månader, men har börjat skjuta på det, då jag inte vågar ta steget och ringa. Har också funderat på Linnékliniken, om vi väljer privat. Men kanske börjar via landstinget ändå (kostnads + resefråga).

    Jag skulle också gärna ha någon att prata med. Trots att de närmaste vännerna vet vad jag går igenom, är det ändå svårt att delge och prata med dem om allt, då de inte är i samma sits själva.

    Kram
  • Äldre 1 Oct 22:21
    #2
    Kantarellen89 skrev 2018-10-01 21:26:02 följande:

    Det måste vara skönt att ha tagit det steget, mot att få hjälp.

    Jag och min sambo har haft oskyddat sex i 14 månader nu. Jag hade bestämt mig från början att söka hjälp efter 12 månader, men har börjat skjuta på det, då jag inte vågar ta steget och ringa. Har också funderat på Linnékliniken, om vi väljer privat. Men kanske börjar via landstinget ändå (kostnads + resefråga).

    Jag skulle också gärna ha någon att prata med. Trots att de närmaste vännerna vet vad jag går igenom, är det ändå svårt att delge och prata med dem om allt, då de inte är i samma sits själva.

    Kram


    Jag tycker du ska ta steget att våga ringa, du Hr verkligen inget att förlora på det!!

    Jag ringde landstinget och ställde oss i kö för remiss.. men det tar minst 3-4 månader för ens hälsosamtal och sen 3-4 månader mellan varje möte.

    Så ringde cvl och vi fick tid supersnabbt. Första mötet kostar bara 330:- per person och även högkostnadskort gäller så för mig är det gratis. Så tänker jag att vi tar det därifrån. Så får vi se om vi behöver vår plats i den andra kö.

    Vi bor 30 mil från cvl men ser det som en chans till hotellmys :)
  • Äldre 2 Oct 12:32
    #3

    Vi har inte gjort utredning på linnekliniken, däremot genomgår vi ivf behandling där just nu. Så kanske kan jag svara ändå om det är något ni undrar över.

Svar på tråden Start av utredning på Carl von linnèkliniken