• Anonym (?)

    Snabba på förlossningen. Hur ??

    Jag undrar om ni har något tips på något som man kan äta/dricka/göra för att snabba på förlossningen? Även saker och sägner ni hört ska snabba på förlossningen uppskattas! Tack på förhand

  • Svar på tråden Snabba på förlossningen. Hur ??
  • Anonym (Nej)

    Finns inget sådant. Och går det för snabbt så spricker du ju bara

  • annabellelee

    Jag provade:

    - fysisk aktivitet

    - stark mat

    -sex

    -vila och slappna av

    -gå i trappor

    Inget hjälpte. Bebisen kom när hon själv ville, en dag när jag inte gjort något speciellt (och en dag som passade mycket illa eftersom pappan hade saker inbokade).

  • Anonym (?)
    annabellelee skrev 2018-09-19 17:43:50 följande:

    Jag provade:

    - fysisk aktivitet

    - stark mat

    -sex

    -vila och slappna av

    -gå i trappor

    Inget hjälpte. Bebisen kom när hon själv ville, en dag när jag inte gjort något speciellt (och en dag som passade mycket illa eftersom pappan hade saker inbokade).


    I vilken vecka kom bebisen?
  • Anonym (?)
    Anonym (Nej) skrev 2018-09-19 17:41:32 följande:

    Finns inget sådant. Och går det för snabbt så spricker du ju bara


    Jag tror absolut att magiska örter kan påverka förlossningen
  • Anonym (Linda)

    Jag tror inte det riktigt finns något som snabbar på förlosdningen om inte kroppen är redo.

    Barn nr 1 vattenavgång vecka 38+1 gjorde inget speciellt.

    Barn nr 2 vattenavgång v 39+6 tvättade fönster

    Barn 3 kejsarsnitt pga fallolycka v 37+6

    Barn nr 4 flera hinnsvepningar på sjukhus, testade allt hemma, igångsättning med medicin och föddes till slut när de tog vattnet v 40+1 (skulle inte fått gå över tiden pga av graviditetsdiabetes och stort barn enl uppskattning)

    Lycka till när det blir dags :)

  • Anonym (H)

    Förlossningsdrinken, helt klart! Men då måste din kropp vara redo, annars funkar det ej. För en omföderska kräva det att du är i v. 37+0 minst och börjat öppna dig och för en förstföderska måste du ha passerat BF.

    Drinken funkade för mig i v. 39 med andra barnet, samt att jag känner flera andra som den funkat för.

  • Anonym (?)
    Anonym (H) skrev 2018-09-19 20:24:40 följande:

    Förlossningsdrinken, helt klart! Men då måste din kropp vara redo, annars funkar det ej. För en omföderska kräva det att du är i v. 37+0 minst och börjat öppna dig och för en förstföderska måste du ha passerat BF.

    Drinken funkade för mig i v. 39 med andra barnet, samt att jag känner flera andra som den funkat för.


    Jag är förstföderska och har 5 dagar kvar till bf. Hur gör man den drinken?
  • Anonym (H)
    Anonym (?) skrev 2018-09-19 20:27:18 följande:
    Jag är förstföderska och har 5 dagar kvar till bf. Hur gör man den drinken?
    1/2 dl mandelmjöl, 20 ml ricinolja, 1 dl champagne/mousserande vin, 2 dl aprikospuré (koka själv på torkade aprikoser)

    Avvakta till efter BF som sagt! Det rekommenderas inte innan dess, då blir du nog bara kass i magen.
  • fanola

    Du menar inte att snabba på förlossningen utan vill slippa gå över tiden?

    Jag tror (de kan man ju ALDRIG veta) att det var hinnsvepningen jag gjorde.. Jag gjorde den på måndagen och fick små värkar på natten, åkte in tisdag kväll då ja haft värkar hela dagen och han kom på onsdagen.. Men som sagt, man kan aldrig veta!

  • Anonym (L)
    Anonym (H) skrev 2018-09-19 20:52:47 följande:

    1/2 dl mandelmjöl, 20 ml ricinolja, 1 dl champagne/mousserande vin, 2 dl aprikospuré (koka själv på torkade aprikoser)

    Avvakta till efter BF som sagt! Det rekommenderas inte innan dess, då blir du nog bara kass i magen.


    Dummaste jag hört. Fattar inte att folk utsätter sig för sånt här trams!

    Diarré från helvetet måste vara en dröm som höggravid. Man ska aldrig dricka ricinolja.
  • Anonym (H)
    Anonym (L) skrev 2018-09-19 22:17:07 följande:
    Dummaste jag hört. Fattar inte att folk utsätter sig för sånt här trams!

    Diarré från helvetet måste vara en dröm som höggravid. Man ska aldrig dricka ricinolja.
    Då får du tycka det. Detta används trots allt istället för igångsättning i bl a Tyskland.

    Jag blev inte ett dugg kass i magen, gick på toa precis som vanligt bara. Naturligtvis ska man inte överdosera ricinoljan, om man gör det kan man bli dålig... men dessa små mängder - nä.
  • Anonym (?)
    Anonym (H) skrev 2018-09-19 20:52:47 följande:

    1/2 dl mandelmjöl, 20 ml ricinolja, 1 dl champagne/mousserande vin, 2 dl aprikospuré (koka själv på torkade aprikoser)

    Avvakta till efter BF som sagt! Det rekommenderas inte innan dess, då blir du nog bara kass i magen.


    Oj jag skulle nog aldrig våga dricka ricinolja. Det är nog inte roligt att ha rännskita och värkar samtidigt och sitta på toa i evigheter när man ska föda barn
  • Anonym (?)
    fanola skrev 2018-09-19 21:02:01 följande:

    Du menar inte att snabba på förlossningen utan vill slippa gå över tiden?

    Jag tror (de kan man ju ALDRIG veta) att det var hinnsvepningen jag gjorde.. Jag gjorde den på måndagen och fick små värkar på natten, åkte in tisdag kväll då ja haft värkar hela dagen och han kom på onsdagen.. Men som sagt, man kan aldrig veta!


    Ja jag vill gärna att bebisen kommer snart. Nu har jag bara 4 dagar kvar till bf. Kan man göra hinnsvepning själv hemma?
  • Anonym (Sol)

    Jag åt kapslar av jättenattljusolja

    Vecka 32-36: 1 kapsel morgon och en kapsel kväll

    I vecka 36+2 började slemproppen släppa, jag var öppen 2 cm.

    I samma vecka fortsatte jag äta samma mängd kapslar, men förde också upp en i slidan innan sänggång varje kväll.

    I 37+0 förde jag upp 4 kapslar en kväll. Förlossningen startade den natten.

  • Anonym (WTF?)
    Anonym (?) skrev 2018-09-20 05:39:44 följande:
    Ja jag vill gärna att bebisen kommer snart. Nu har jag bara 4 dagar kvar till bf. Kan man göra hinnsvepning själv hemma?
    Jag hoppas verkligen att du bara trollar, du riskerar barnets liv om du börjar testa en massa saker som innebär att du ska stoppa i dig märkliga blandningar eller ge dig på dig själv med vassa föremål
    Om du menar allvar tycker jag att du ska överväga att kontakta någon för att få hjälp.
  • Anonym (?)
    Anonym (WTF?) skrev 2018-09-20 07:28:11 följande:

    Jag hoppas verkligen att du bara trollar, du riskerar barnets liv om du börjar testa en massa saker som innebär att du ska stoppa i dig märkliga blandningar eller ge dig på dig själv med vassa föremål

    Om du menar allvar tycker jag att du ska överväga att kontakta någon för att få hjälp.


    Eh nej varför skulle jag trolla? Och var fick du vasst ifrån har aldrig ens nämnt det.. orka ens lägga energi på såna som dig som skriver onödiga kommentarer och inte har något vettigt att skriva
  • fanola
    Anonym (?) skrev 2018-09-20 05:39:44 följande:

    Ja jag vill gärna att bebisen kommer snart. Nu har jag bara 4 dagar kvar till bf. Kan man göra hinnsvepning själv hemma?


    Nej hinnsvepning är inget man kan göra själv. Du kan boka in de hos din BM. Men dom gör de nog inte innan du gått fulltid. På mig gjorde dom de men de va enbart för att jag hade en stor bebis och det gjordes bara någon dag innan BF
  • Anonym (H)
    Anonym (?) skrev 2018-09-20 05:38:29 följande:
    Oj jag skulle nog aldrig våga dricka ricinolja. Det är nog inte roligt att ha rännskita och värkar samtidigt och sitta på toa i evigheter när man ska föda barn
    Inte troligt att få det av den mängden, men visst, sätter du i dig halva flaskan så får du ju skylla dig själv. ;) Jag blev inte ett dugg kass i magen, ingenting alls. Och då har jag ändå IBS sen innan.
Svar på tråden Snabba på förlossningen. Hur ??