• Katten22

    Manipulativ pojkvän?

    Har alltid vetat att min pojkvän är väldigt dominant. Vad som än händer så får han det alltid till att det är mitt fel. Tex tog jag upp i början av vårt förhållande att jag inte tyckte han gav mig tillräckligt med bekräftelse då han aldrig skrev till mig, då var det mitt fel då jag betett mig dåligr. Han vill nu att jag dka sluta med p piller för att skaffa barn. Detta var inget vi kunde diskutera itan det var något han krävde om vi skulle va ihop. När jag inte ville ignorerade han mig helt o inte svarade eller något. När jag frågade om något var fel sa han att han var besviken o att jag alltid velat på oss 2 o grejer villet han tyckte var jobbigt. (Det önda jag gjort var att ifrågasätta om det inte var för tidigt).

    Jag vill inte höra en massa att jag ska lämna o grejer för jag inser att något är fel o funderr på det.

    Jag vill mer veta hur sådana personer tänker. Nacisist? Psykopat? Ja va han nu är för något.

    En liten kort förklaring. Han vill enbart prata med mig när det passar honom. Han ignorerar mig helt ibland villet jag vet han gör med flit o sedan säger att nä han skulle aldrig göra så mot mig.

    För mig låter detta som att han överhuvudtaget inte tycler om mig utan bara eller med mig. Samtidigt kan jag då inte förstå varför han vill skaffa barn med mig. Tycler jag om någon skulle jag absolut inte bete mig såhär. Eller är det något slags spel? Att bestraffa mig genom att ignorera ? Kan ju säga att han vet att han har mig runt lillfingret. Är vi ifrån varandra kan han låta bli att skriva om det så vore en vecka då han vet att jag förr eller senare hör v mig.

    Så hur tänker de??

  • Svar på tråden Manipulativ pojkvän?
  • Godisbuske

    Du har en pojkvän som lärt sig att.. hur skall jag säga det.. ja han har fattat att en tjej som är lite osäker på vilka känslor han har för henne, hon sträcker alltid ut handen, jagar,  se mig, är jag inte fin, älska mig 100%, ge mig uppmärksamhet. Linan är tunn att bemästra, för mycket så försvinner tjejen och han lär sig läxan. Balans. Han är lite oerfaren. Snart går du.

  • Katten22
    Godisbuske skrev 2018-09-19 22:01:12 följande:

    Du har en pojkvän som lärt sig att.. hur skall jag säga det.. ja han har fattat att en tjej som är lite osäker på vilka känslor han har för henne, hon sträcker alltid ut handen, jagar,  se mig, är jag inte fin, älska mig 100%, ge mig uppmärksamhet. Linan är tunn att bemästra, för mycket så försvinner tjejen och han lär sig läxan. Balans. Han är lite oerfaren. Snart går du.


    Lote svårt att förstå hur du menade, men om jag fyade dig rätt menar du att han gillar att han har övertaget att jag känner mig osäker o då jagar han eller?
  • Fröken Rabarber

    Låter som att han ägnar sig åt härskartekniker. Inte snällt. Jag skulle ta ett samtal för att få ett avslut på relationen och om han börjar skylla allt på dig (vilket inte är sant, det är aldrig en persons fel när något går galet) så kan du konstatera att det är rätt beslut att gå isär då han ändå inte verkar tycka om att vara tillsammans med dig med tanke på hur mycket *fel* du verkar göra. Sedan är det till att vara stark och bryta kontakten helt.

  • Godisbuske
    Katten22 skrev 2018-09-19 22:09:47 följande:
    Lote svårt att förstå hur du menade, men om jag fyade dig rätt menar du att han gillar att han har övertaget att jag känner mig osäker o då jagar han eller?
    Ja , du kan älska din tjej 100%  men du får henne att känna som om det är 90-95 mestadels. Kvinnor som är lite osäkra på sin killes känslor tenderar att hålla sig alerta,lite jagande, dom känner sig lite förvirrade, attraktionen är hög. Poängen är att killen måste vara skicklig  att bemöta, läsa av, säga rätt saker osv. när det behövs för att lugna er , så det känns som 100. Men en del går längre , för mycket, för ofta. Så tjejen tröttnar och drar.  

    Han kan ju också vara ett stolpskott helt enkelt. Som ser dig som något man behandlar som man har lust med. För att man kan, vill och får. Han ser dig som svag.
  • Katten22
    Godisbuske skrev 2018-09-19 22:22:26 följande:

    Ja , du kan älska din tjej 100%  men du får henne att känna som om det är 90-95 mestadels. Kvinnor som är lite osäkra på sin killes känslor tenderar att hålla sig alerta,lite jagande, dom känner sig lite förvirrade, attraktionen är hög. Poängen är att killen måste vara skicklig  att bemöta, läsa av, säga rätt saker osv. när det behövs för att lugna er , så det känns som 100. Men en del går längre , för mycket, för ofta. Så tjejen tröttnar och drar.  

    Han kan ju också vara ett stolpskott helt enkelt. Som ser dig som något man behandlar som man har lust med. För att man kan, vill och får. Han ser dig som svag.


    Håller verkligen med dig i det där att säga rätt saker vilket jag märkt. Han är expert på att säga saker jag vill höra o som direkt får mig att känna mig säker igen. Men du menar att man ändå kan vara kär men bete sig på detta sätt? Självklart är det inte rätt att göra så. Men just för han vet jag finns där?
  • Godisbuske
    Katten22 skrev 2018-09-19 22:26:33 följande:
    Håller verkligen med dig i det där att säga rätt saker vilket jag märkt. Han är expert på att säga saker jag vill höra o som direkt får mig att känna mig säker igen. Men du menar att man ändå kan vara kär men bete sig på detta sätt? Självklart är det inte rätt att göra så. Men just för han vet jag finns där?
    Nej det är väl inte rätt att göra så... men det funkar. Eftersom du skriver här så är det för mycket. Det skall bara vara en liiiten smula. Och ni skall inte känna det hela tiden.  Men han/man måste ju bete sig som en kärleksfull man och balansera skickligt.
  • TL12

    Han vill helt klart kontrollera dig

    Känna makt

    Skaffa barn? Mm då har dig fast tror han ...

    Om ni skaffar barn. Att du blir ännu mer beroende av honom å det är lika med ännu mer makt å kontroll för honom.

  • Katten22
    TL12 skrev 2018-09-19 23:03:51 följande:

    Han vill helt klart kontrollera dig

    Känna makt

    Skaffa barn? Mm då har dig fast tror han ...

    Om ni skaffar barn. Att du blir ännu mer beroende av honom å det är lika med ännu mer makt å kontroll för honom.


    Exakt så sa en bekant till mig, att skaffar vi barn har han mig fast.

    Men känner man ens någon kärlek när man beter sig så? Hur klarar han av att inte vilja kontakta mig o så? Eller är det så de personerna funkar med? Då han vet att jag kommer höra av mig. För jag får ju uppfattningen om att han inte alls tycker om mig o ser då inte varför han skulle kontrollera mig så.
  • LFF
    Katten22 skrev 2018-09-20 07:45:13 följande:
    Exakt så sa en bekant till mig, att skaffar vi barn har han mig fast.

    Men känner man ens någon kärlek när man beter sig så? Hur klarar han av att inte vilja kontakta mig o så? Eller är det så de personerna funkar med? Då han vet att jag kommer höra av mig. För jag får ju uppfattningen om att han inte alls tycker om mig o ser då inte varför han skulle kontrollera mig så.
    Det handlar inte om kärlek, det handlar om makt. Det handlar om att han mår bra av att veta att han kan kontrollera och styra dig så du gör som han vill.

    Vettigt? Inte på en fläck.
  • Katten22
    LFF skrev 2018-09-20 08:15:29 följande:

    Det handlar inte om kärlek, det handlar om makt. Det handlar om att han mår bra av att veta att han kan kontrollera och styra dig så du gör som han vill.

    Vettigt? Inte på en fläck.


    Jag läste lite om naccisist eller va det heter o att de då inte kan känna kärlek på ett sätt som vi kan..

    hur reagerat en sådan person om jag hade valt att lämna honom? Kommer han börja argumentera att han ändå tänlt lämna mig?

    Det senaste han sa till mig var att han tycker det blivit jobbigt att jag velar med sllt, på hans tillit, framtiden mm. Detta gav mig en känsla att han tänker göra slut: eller är även detta någon form av makt? Dvs lägga skuld på mig?
  • TL12
    Katten22 skrev 2018-09-20 07:45:13 följande:

    Exakt så sa en bekant till mig, att skaffar vi barn har han mig fast.

    Men känner man ens någon kärlek när man beter sig så? Hur klarar han av att inte vilja kontakta mig o så? Eller är det så de personerna funkar med? Då han vet att jag kommer höra av mig. För jag får ju uppfattningen om att han inte alls tycker om mig o ser då inte varför han skulle kontrollera mig så.


    Handlar nog inte då mycket om kärlek för hans del ..så länge han känner att har kontrollen å får dig dit han vill så känner han sig nöjd med att ha makten. Han har förmodligen inte mycket empati ..för andra eller dig ...allt ska ske på hans villkor om han ska må bra.

    Narcisstisk personlighet och manipulation verkar vara dragen på din pojkvän.

    En del människor med de dragen i sig kan utvecklas till aggressivitet å frustration om de inte lyckas styra sina offer dit de vill.
  • Katten22
    TL12 skrev 2018-09-20 22:12:21 följande:

    Handlar nog inte då mycket om kärlek för hans del ..så länge han känner att har kontrollen å får dig dit han vill så känner han sig nöjd med att ha makten. Han har förmodligen inte mycket empati ..för andra eller dig ...allt ska ske på hans villkor om han ska må bra.

    Narcisstisk personlighet och manipulation verkar vara dragen på din pojkvän.

    En del människor med de dragen i sig kan utvecklas till aggressivitet å frustration om de inte lyckas styra sina offer dit de vill.


    Hur reagerar en sådan person om det är jag som väljer att lämna? Kan ju inte tro att han på några sätt skulle tycka det vsr okej att bli lämnad!
  • JodiBabe

    Tycker du ska lämna den där killen.

    Låter som nån sorts psykisk misshandel. 

    Och att hålla på att vara vag och lite dryg inför sin tjej så hon ska hålla på och jaga som någon i tråden nämnde, är extremt barnsligt och visar på en rädd och ynklig människa som inte vågar möta sin partner. Kräks

    Du förtjänar nån som håller av dig och får dig att känna dig trygg.

    Är killen lite äldre än du eller?

  • AndreaBD
    Katten22 skrev 2018-09-20 07:45:13 följande:
    Exakt så sa en bekant till mig, att skaffar vi barn har han mig fast.

    Men känner man ens någon kärlek när man beter sig så? Hur klarar han av att inte vilja kontakta mig o så? Eller är det så de personerna funkar med? Då han vet att jag kommer höra av mig. För jag får ju uppfattningen om att han inte alls tycker om mig o ser då inte varför han skulle kontrollera mig så.
    Vad spelar det för roll hur han tänker? Han är väldigt taskig och kärlekslös mot dig och du bör ta dig ur den relationen så snabbt som möjligt. Du kommer annars bara att må successivt värre.
  • TL12
    Katten22 skrev 2018-09-20 23:31:13 följande:

    Hur reagerar en sådan person om det är jag som väljer att lämna? Kan ju inte tro att han på några sätt skulle tycka det vsr okej att bli lämnad!


  • TL12
    TL12 skrev 2018-09-28 22:48:12 följande:

    [/quote]

    [quote=79095813][quote-nick]TL12 skrev 2018-09-28 22:48:12 följande:[/quote-nick]


    Det vet inte jag hur han reagerar ...du känner honom bäst. Men kan ju vara bra o ta upp diskutionen en vardag ...och kanske inte en fre el lö kväll ......
  • B3b1s

    Du säger att han bara hör av sig när de passar honom, bor ni inte tillsammans?

    Tänkte eftersom de är på hans vilkor när ni har kontakt, har du aldrig undrat då ifall han redan har en till relation med någon eftersom ni bara hörs när de passar honom

Svar på tråden Manipulativ pojkvän?