• Äldre 20 Sep 06:30
    651 visningar
    4 svar
    4
    651

    Svaaagt test/försenad mens/kopparspiral

    Hej tjejer!

    Jag har en 3års kopparspiral som jag skulle byta ut nu i mars( blir 3 år)men för mer än vecka sen när jag skulle få mens du hade jag alla symtom som jag brukar få när mensen är på G men sen så försvann allt o fick ingen mens och tänkte inte på det ens eftersom jag har kopparspiral. Nu kom jag på att tänk om jag är gravid och gjorde ett test som visade ett jättee svagt sträck... jag vet inte om det är möjligt att man blir gravid trots kopparspiral

  • Svar på tråden Svaaagt test/försenad mens/kopparspiral
  • Äldre 20 Sep 08:10
    #1

    Det är möjligt att bli gravid med alla preventivmedel. Fast det är väl inte helt okomplicerat när man har spiral, stor risk för missfall och om man ska behålla barnet måste man ta ut spiralen. Ta ett gravtest så vet du.

  • Äldre 20 Sep 08:14
    #2

    Grejen med spiral överhuvudtaget är att äggen kan bli befruktade på varje ägglossning egentligen för man har ägglossning som vanligt men spiralen gör så att livmoderslemhinnan blir dålig för ägget att fästa i och kopparen gör att miljön i livmodern inte blir optimal för äggets överlevnad.

  • Äldre 20 Sep 13:33
    #3

    Jag gjorde tre test som visade svagt men när jag gjorde med digitala då blev det negativt... vet inte ska jag prova igen eller ska jag gå efter det ditala testet som visade neg..?

  • Äldre 21 Sep 08:22
    #4
    linnn89 skrev 2018-09-20 13:33:05 följande:

    Jag gjorde tre test som visade svagt men när jag gjorde med digitala då blev det negativt... vet inte ska jag prova igen eller ska jag gå efter det ditala testet som visade neg..?


    Det digitala visar nog rätt, skulle jag tro. Men eftersom du fått svagt positivt på de andra så kan du ju inte utesluta att du har varit gravid. Se till så du får mens nu bara ifall att det skulle vara ett tidigt missfall, så att det kommer ut.
Svar på tråden Svaaagt test/försenad mens/kopparspiral